Gå til innhold

Vet ikke hva som er meg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at jeg vet jo ikke hva som er meg selv. Jeg lever meg inn i alle disse forskjellige "personlighetene" eller "virkelighetene", uten at det "henger sammen". Før jeg trakk meg tilbake fra samfunnet så fikk jeg også høre at de ikke visste hvem jeg var. Men det må jo være sånn at jeg "lyver"/"dikter opp", uten å være helt bevisst på det. Men når jeg tenker over det, så gir absolutt ingenting av dette sammenheng. Det er ingen som ER alt dette, uten at det er noe feil man forstår. Også skriver jeg her om vrangforestillinger/paranoia, men det er som å skru av og på en knapp... noen ganger så er alt bare glemt. Andre ganger kommer knappen på igjen. Nei, jeg tror dette må være en slags personlighetsforstyrrelse. Når man legger sammen alle meningene mine, alle de forskjellige "utrykkene", forskjellig adferd etc. etc, så er det ingen "rød tråd" i det hele tatt, det er bare kaos. Det er ikke bare sånn drittsekker er, altså jeg kan oppføre meg som en dritt, men det er noe mer enn det. Det er ikke en personlighetsforstyrrelse å være en drittsekk, fordi hvis man bare er en drittsekk så lever man ikke i dette kaoset, alt kaos i personligheten. Men, hva betyr dette for meg? Det betyr at psykiatrien har feilbehandlet meg. Hva det igjen betyr, det vet jeg ikke. Men en kan jo lure.

Skrevet

Men det er bare for å få oppmerksomhet jeg skriver dette også. Sånn blir det, når man blir oversett, så finner man nye metoder.

Skrevet

For i morgen er alt glemt. Da er det en ny dag.

På den måten kommer aldri livet mitt til å forandre seg.

Skrevet

Nei det stemmer nok ikke dette heller.

Finner aldri svaret.

Skrevet

Jeg glemte kveldsmedisinen, og da blir jeg i "ulage". Det er noe med de medisinene, som roer meg. Men er det nødvendigvis bra at man roes ned? Er det f.eks. bra å bare ta sovemedisin når man kunne gjort noe for å løse problemet om man ikke bare tok piller? Antipsykotika, det roer ned alle slags mennesker, ikke bare de som har "psykoselidelse". Så selv om jeg roes ned av antipsykotika, så trenger ikke problemet være psykotiske trekk, faktisk tviler jeg på det. Men jeg kan såklart ta feil, og at dette er en del av psykotiske trekk? Men hvorfor skulle det være det? Når man er psykotisk, så har man hallusinasjoner, eller så insisterer man på ting som at FBI overvåker en eller at Satan kommanderer en. Men jeg er ikke i nærheten av å være på det stadiet, det er noe annet som er problemet. Og da lurer jeg - er det riktig av psykiatrien å gi meg disse pillene, når jeg kunne løst problemet hvis jeg fikk hjelp? Er det ikke bare latskap, å gi meg antipsykotika og trygd? Det er heller ikke lov å feilbehandle med vilje, bare fordi man ikke har ressurser til å gi korrekt hjelp. Men det trenger såklart ikke være det som er sannheten. For hva vet jeg.

Skrevet

Men nå tenker jeg "good show"... alt er bare skuespill. Men jeg klarer ikke slutte med det, for det er bare på en slik måte jeg klarer å kommunisere med mennesker. Jeg klarer ikke være "ekte", fordi det er ikke noe å være ekte på. Jeg er ingen, eller alle.

Skrevet

Handler nok bare om å få oppmerksomhet, men det må være en sykdom når man gjør alt dette for å få oppmerksomhet. Og ikke klarer å dekke det på naturlig måte.

Skrevet

Men alle ser på meg som helt normal, og skjønner ikke hvorfor jeg skal være psyk, og få trygd.

Ingenting gir mening... absolutt ingenting gir mening, det er bare impulser.

Skrevet

Men se der? Jeg sa at ingenting ga mening. Det er egentlig bare bullshit, jeg har et bra grep om hva som skjer, jeg tenker ikke irrasjonelle ting, eller veldig følelsesbasert. Det ser jo folk, at jeg ikke har problemer med å forstå på en klok måte, og da syns de det nok er rart at jeg skulle være psyk, og det samme syns jeg.

Skrevet

Det er nok bare underholdning på nettet dette dreier seg om. EN slags hobby, å manipulere dette forumet år etter år. Det er ikke verre enn som så. Men er man da psyk? Hva feiler meg, i såfall? Alt er jo sånn jeg sier det... eller ikke. Men jeg merker på meg selv at dette taper jeg krefter på, dette spillet som krever intens konsentrasjon.

Nei.................... hva er vitsen.

Men hvis jeg bare slutter å kommunisere med folk på nettet? Hva skjer da? Nei det går ikke, jeg klarer ikke la være det.

Skrevet

Sett på no metal, og styrt litt kokka, så blir det vel bar vel

Anonymkode: 1b0e7...781

Skrevet

Er ikke "fornøyd" med å bare sitte hjemme og drikke cola... men, kanskje det er pga. narsissisme, siden man søker etter "berømmelse".

Skrevet
1 hour ago, Trine said:

Det var da voldsomt til grubling.

Ja, hva er vitsen.

Skrevet
Et øyeblikk siden, PNG skrev:

Ja, hva er vitsen.

Nei, det kan du lure på. Men hvordan kan man slutte med det?

Skrevet
4 minutes ago, Trine said:

Nei, det kan du lure på. Men hvordan kan man slutte med det?

La være å gjøre det?

Skrevet
5 minutter siden, PNG skrev:

La være å gjøre det?

Men det skjer jo automatisk.

Skrevet
48 minutes ago, Trine said:

Men det skjer jo automatisk.

Nå er jeg ikke helt med her. Det kommer automatisk hele tiden grubling f.eks. om det er noen utenfor huset som sier negative ting. Men å skrive her? Det er ikke noe jeg må, jeg kan jo la være å ha samtaler med folk.

Skrevet
2 minutter siden, PNG skrev:

Nå er jeg ikke helt med her. Det kommer automatisk hele tiden grubling f.eks. om det er noen utenfor huset som sier negative ting. Men å skrive her? Det er ikke noe jeg må, jeg kan jo la være å ha samtaler med folk.

Ja, mem blir det mindre grubling av det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...