PNG Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Skrevet 30. januar 2016 4 minutes ago, Trine said: Ja, mem blir det mindre grubling av det? Det vet jeg ikke. Jeg vet lite. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 30. januar 2016 Skrevet 30. januar 2016 11 timer siden, PNG skrev: Handler nok bare om å få oppmerksomhet, men det må være en sykdom når man gjør alt dette for å få oppmerksomhet. Og ikke klarer å dekke det på naturlig måte. Hei! Jeg tror ikke det er sykdom å gjøre mye for å få oppmerksomhet, mange, veldig mange, vi alle, gjør jo en masse for å få oppmerksomhet, rett og slett fordi det gir oss en bekreftelse, som vi alle mennesker trenger på et eller annet vis. De fleste får bekreftelse gjennom et godt arbeide, eller en arbeidsinnsats på et eller annet plan, enten man er i arbeidslivet, er forelder eller er begavet og gjør noe ut av det på et eller annet område, som andre merker/ser/erfarer. Jeg vet jo ikke om du er syk, men det virker som du ikke er fornøyd med livet ditt. Jeg tror for noen er det mulig å gjøre noe med det, for andre ikke, kanskje fordi de har spesifikk sykdom, så er vanskene med å greie studier, arbeide, for vanskelig. Man har jo likevel et behov for å bli bekreftet/få oppmerksomhet, derfor tror jeg det er viktig å erkjenne dette, og gjøre noe med å få det bedre. Det kan være ta i mot terapi, som på sikt kan gi en selv en forståelse for hvorfor ting er blitt som de er blitt, og på den måten få en indre aksept for ens egen situasjon. Det er ingen lett og enkel løsning, for jeg tror alle vi mennesker vil og trenger å føle oss viktige og betydningsfulle på et eller annet plan. Men jeg tror man kan få det mye bedre ved å få en indre erkjennelse og forståelse for hva man strever med, og hvorfor ting ble som de ble og heller ikke som vi ønsket. 0 Siter
PNG Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Skrevet 30. januar 2016 49 minutes ago, Madelenemie said: Det kan være ta i mot terapi, som på sikt kan gi en selv en forståelse for hvorfor ting er blitt som de er blitt, og på den måten få en indre aksept for ens egen situasjon. Jeg får ikke bedre forståelse av terapi (hva nå enn det er for noe), uansett ble jeg flere ganger oppfordret til å skrive meg ut siden ingenting hadde noen effekt. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 30. januar 2016 Skrevet 30. januar 2016 59 minutter siden, PNG skrev: Jeg får ikke bedre forståelse av terapi (hva nå enn det er for noe), uansett ble jeg flere ganger oppfordret til å skrive meg ut siden ingenting hadde noen effekt. hm ok. Jeg vet ikke selv helt hva terapi er, for meg er det bare at jeg spør om noe jeg lurer på, feks " hvor mange mennesker foretrekker å gå på fest, fremfor på bibloteket?", jeg får ikke tall, %, på dette, noe som før frustrerte meg litt, men som jeg nå bedre lever med, men i årenes løp, har jeg likevel fått en forståelse for at flertallet syns det er morsommere å gå på fest enn å gå på bibloteket. Dette er bare et av tusenvis eksempler på spørsmål jeg har fått svar på. Til sammen har alt dette, alt fra svar, til nøyaktige bruksanvisninger, for hva man sier når og hvor, ført til at det sosiale er lettere, fordi jeg har forholdvis stor kunnskap om mennesker og deres behov. For min del løste dette mye, selvsagt ble jeg ikke ekstrovert, men jeg vet nå mer om hva som er andres behov og ønsker, hva som er viktig for mennesker, samt hvor glade de er for å få fokus på seg, derfor må man bare vise nok interesse, huske det de sier, og neste gang man treffer menneskene blir de enda gladere fordi man feks husker hva de jobber med, antall barn, barnas fritidsinteresser m.m. man tar så opp tråden, (som det heter) fra den tidligere samtalen. Egentlig har jeg lært vel så mye av å se på trygdekontoret tror jeg, altså om de mellommenneskelige rellasjoner, men jeg tror jeg har lært så mye fordi jeg hadde et bedre utgangspunkt for å forstå...etter at jeg fikk interessen, pga av min pensjonerte psykiater, om de mellommenneskelige relasjoner. Har du sett på trygdekontoret med programleder Seltzer? 0 Siter
gråstein Skrevet 30. januar 2016 Skrevet 30. januar 2016 16 timer siden, PNG skrev: Nei det stemmer nok ikke dette heller. Finner aldri svaret. Bortkastet energi. 0 Siter
PNG Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Skrevet 30. januar 2016 2 hours ago, Madelenemie said: Har du sett på trygdekontoret med programleder Seltzer? Ja, det er bra det. Spesielt episodene med Kari Jackoffson. 0 Siter
PNG Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Skrevet 30. januar 2016 32 minutes ago, gråstein said: Bortkastet energi. Sånn er det nok. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 Skrevet 30. januar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Sett på no metal, og styrt litt kokka, så blir det vel bar vel Anonymkode: 1b0e7...781 Hmm... Anonymkode: e002b...0df 0 Siter
Madelenemie Skrevet 30. januar 2016 Skrevet 30. januar 2016 12 minutter siden, PNG skrev: Ja, det er bra det. Spesielt episodene med Kari Jackoffson. ok, Jeg liker bedre andre episoder, Husker ikke nå, men feks forklarte psykiater Skårderud noe om vårt alles behov for bekreftelse, da var det plassert. Den episoden du likte, satt jeg og så med mine sønner, de lo høyt, men jeg fant det ikke like morsomt eller opplysende etter som jeg husker det da. Har du sett typisk norsk? 0 Siter
PNG Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Skrevet 30. januar 2016 1 minute ago, Madelenemie said: ok, Jeg liker bedre andre episoder, Husker ikke nå, men feks forklarte psykiater Skårderud noe om vårt alles behov for bekreftelse, da var det plassert. Den episoden du likte, satt jeg og så med mine sønner, de lo høyt, men jeg fant det ikke like morsomt eller opplysende etter som jeg husker det da. Har du sett typisk norsk? Nå var vel ikke meningen med den delen av programmet opplysning da. Programmet ser på "etablerte sannheter" fra en litt annen synsvinkel, og de bruker mørk humor som virkemiddel. Nei, så det ikke. Men Petter Skjerven eller hva det nå var han heter er jo flink. Jeg ser lite på slike programmer igrunn. Ser vel mest på amerikanske underholdningsserier. Anbefaler deg å oppdatere deg på Game of Thrones - sesongene før det braker løs på nytt i april. Det er mye vold og horeri der, men det var vel sånn det var i middelalderen. 0 Siter
FGT Skrevet 31. januar 2016 Skrevet 31. januar 2016 (endret) Den 30.01.2016 at 3.39, PNG skrev: Jeg tenker at jeg vet jo ikke hva som er meg selv. Jeg lever meg inn i alle disse forskjellige "personlighetene" eller "virkelighetene", uten at det "henger sammen". Før jeg trakk meg tilbake fra samfunnet så fikk jeg også høre at de ikke visste hvem jeg var. Men det må jo være sånn at jeg "lyver"/"dikter opp", uten å være helt bevisst på det. Men når jeg tenker over det, så gir absolutt ingenting av dette sammenheng. Det er ingen som ER alt dette, uten at det er noe feil man forstår. Også skriver jeg her om vrangforestillinger/paranoia, men det er som å skru av og på en knapp... noen ganger så er alt bare glemt. Andre ganger kommer knappen på igjen. Nei, jeg tror dette må være en slags personlighetsforstyrrelse. Når man legger sammen alle meningene mine, alle de forskjellige "utrykkene", forskjellig adferd etc. etc, så er det ingen "rød tråd" i det hele tatt, det er bare kaos. Det er ikke bare sånn drittsekker er, altså jeg kan oppføre meg som en dritt, men det er noe mer enn det. Det er ikke en personlighetsforstyrrelse å være en drittsekk, fordi hvis man bare er en drittsekk så lever man ikke i dette kaoset, alt kaos i personligheten. Men, hva betyr dette for meg? Det betyr at psykiatrien har feilbehandlet meg. Hva det igjen betyr, det vet jeg ikke. Men en kan jo lure. Ja det kan minnes om en personlighetsforstyrrelse. Men når det gjelder deg, så er du bevisst på dine problemer, eller lidelser og det er jo flott. Jeg oppfatter deg som en som mangler identitet, og derfor prøver du ut forskjellige ting .Altså noe som hører ungdommen til, men kan fortsette som voksen. Men det er bare en ting av det hele. Du gjør mange ting ubevisst sier du, noe som også viser at du har en forstyrrelse. Kanskje du kan finne ut noe mer hvis du stiller deg selv spørsmål som, hvorfor gjør jeg dette ? Eller hvorfor gjør jeg ikke dette ? Prøv så å svar så ærlig du kan på det ? Endret 31. januar 2016 av FGT 0 Siter
PNG Skrevet 31. januar 2016 Forfatter Skrevet 31. januar 2016 2 hours ago, FGT said: Ja det kan minnes om en personlighetsforstyrrelse. Men når det gjelder deg, så er du bevisst på dine problemer, eller lidelser og det er jo flott. Jeg oppfatter deg som en som mangler identitet, og derfor prøver du ut forskjellige ting .Altså noe som hører ungdommen til, men kan fortsette som voksen. Men det er bare en ting av det hele. Du gjør mange ting ubevisst sier du, noe som også viser at du har en forstyrrelse. Kanskje du kan finne ut noe mer hvis du stiller deg selv spørsmål som, hvorfor gjør jeg dette ? Eller hvorfor gjør jeg ikke dette ? Prøv så å svar så ærlig du kan på det ? * Vanskelig å være ærlig når man ikke vet. Uansett så skjønner jeg ikke hvorfor jeg skulle ha noe problem med å være ærlig ovenfor meg selv, i det hele tatt, hva betyr det å ikke være ærlig for seg selv? Det er vel ikke mulig å lyve for seg selv? Altså hvis man vet noe, så vet man det for seg selv, en kan ikke bare med vilje glemme sannheten? Men hva vet jeg. 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 1. februar 2016 Skrevet 1. februar 2016 Det må være veldig slitsomt å ha det sånn. Du må jo være utslitt av å gruble på alt dette her ofte? Håper for din del at du kan få mere hjelp så du slipper å ha det sånn. Om så hjelp til hvordan du kan hjelpe deg selv:-) 0 Siter
PNG Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Skrevet 1. februar 2016 3 minutes ago, Beautiful_Creatures said: Det må være veldig slitsomt å ha det sånn. Du må jo være utslitt av å gruble på alt dette her ofte? Håper for din del at du kan få mere hjelp så du slipper å ha det sånn. Om så hjelp til hvordan du kan hjelpe deg selv:-) Jeg er ikke sånn hele tiden. Som oftest er jeg zombie. 0 Siter
cathlin Skrevet 1. februar 2016 Skrevet 1. februar 2016 Tror du hadde hatt godt av å være mer sammen med virkelige mennesker i RL. 0 Siter
PNG Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Skrevet 1. februar 2016 3 hours ago, cathlin said: Tror du hadde hatt godt av å være mer sammen med virkelige mennesker i RL. Enig i det, men hva gjør man? Det finnes ingen alternativer. 0 Siter
cathlin Skrevet 1. februar 2016 Skrevet 1. februar 2016 54 minutter siden, PNG skrev: Enig i det, men hva gjør man? Det finnes ingen alternativer. Det lurer jeg også på. Hva gjør du? Det finnes over 7 milliarder alternativer. 0 Siter
PNG Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Skrevet 1. februar 2016 39 minutes ago, cathlin said: Det lurer jeg også på. Hva gjør du? Det finnes over 7 milliarder alternativer. Nei, gjør ingenting for å være/bli sosial. Er ganske utrygg (ikke sosial angst, men mer skeptisk og mistenksom). Men har liksom blitt vant til dette livet og, faktisk er det nesten bare på kvelden i helgene at jeg tenker på at jeg er ensom. 0 Siter
cathlin Skrevet 2. februar 2016 Skrevet 2. februar 2016 17 timer siden, PNG skrev: Nei, gjør ingenting for å være/bli sosial. Er ganske utrygg (ikke sosial angst, men mer skeptisk og mistenksom). Men har liksom blitt vant til dette livet og, faktisk er det nesten bare på kvelden i helgene at jeg tenker på at jeg er ensom. Jeg bryr meg ikke om hva du måtte tenke på helgekvelder. Det handler om å tåle skeptiskisme og mistenksomhet for å oppnå noe som er bedre på lengre sikt. 0 Siter
PNG Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Skrevet 2. februar 2016 1 hour ago, cathlin said: Jeg bryr meg ikke om hva du måtte tenke på helgekvelder. Det handler om å tåle skeptiskisme og mistenksomhet for å oppnå noe som er bedre på lengre sikt. Ja enig i det. Men jeg er nok ikke motivert. Det er jo mange ting man må gjøre som er "basic", som er vaske huset, lage mat, dusje, trene, pusse tenner etc. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.