Trine Skrevet 31. januar 2016 Skrevet 31. januar 2016 2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Les de linkene jeg har lagt ut. Nei, du kan ikke lese din vanlige sykejournal ved å logge deg inn verken på min helse eller Kjernejournal. Jada jada....jeg prøver å lese dem. Har prøvd det 4 ganger nå 0 Siter
Fionys Skrevet 31. januar 2016 Skrevet 31. januar 2016 4 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Les de linkene jeg har lagt ut. Nei, du kan ikke lese din vanlige sykejournal ved å logge deg inn verken på min helse eller Kjernejournal. Jeg får opp min pasientjournal. Det er ikke bare noe jeg innbiller meg 0 Siter
Fionys Skrevet 31. januar 2016 Skrevet 31. januar 2016 https://helsenorge.no/rettigheter/pasientjournal 1 Siter
*skal* Skrevet 31. januar 2016 Skrevet 31. januar 2016 10 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Les de linkene jeg har lagt ut. Nei, du kan ikke lese din vanlige sykejournal ved å logge deg inn verken på min helse eller Kjernejournal. Det ser ut som om det er mulig i helsenord. Dette ligger ialfall inne på minhelse: "Pasientjournal Denne tjenesten gir deg innsyn i dokumenter som ligger lagret i pasientjournalene dine ved norske sykehus. Etter hvert vil du også kunne hente fram en oversikt over helsepersonell som har hatt tilgang til din journal. Foreløpig dekker tjenesten kun sykehus i Helse Nord. Du vil kunne åpne, lese og lagre en kopi av journaldokumentene dine. Dokumentene inneholder sensitive helseopplysninger. Tenk over dette hvis du bruker tjenesten på et offentlig sted eller sammen med andre. Journaldokumentene dine vil fortsatt ligge lagret i sykehusets systemer. Når du går ut av denne tjenesten eller logger ut, vil opplysningene ikke lenger være tilgjengelig på helsenorge.no. Du kan reservere deg mot å ha denne tjenesten tilgjengelig på helsenorge.no. Les mer om dette ved å gå til Profil/Personverninnstillinger." Tror dette skaper litt forvirring, siden begge deler finnes på samme sted. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. januar 2016 Skrevet 31. januar 2016 Ja, DU kan få opp din journal om du hører til Helse Nord. Men det er ikke Kjernejournal.som helsepersonell over hele landet skal kunne få opp når de trenger det. Det er Kjernejournal og denne sammenblandingen jeg håper folk vil unngå. Jeg forstår at de fleste ikke vil at mange skal kunne lese deres pasientjournal. Men det betyr ikke at de må reservere seg mot innsyn i Kjernejournal. Når Kjernejournal er implementert i hele landet, vil den stadig kunne redde liv. Jeg beklager at jeg har uttrykt meg utydelig. 0 Siter
Allmennlege Skrevet 1. februar 2016 Skrevet 1. februar 2016 14 timer siden, Trine skrev: Ok, trodde ikke pasientjournalen lå der. Som NHD sier så er det bare kjernen. Jaja, det finner jeg vel ut i 2017 Og før det så får jeg bare sørge for å ikke bli så syk at jeg ikke klarer si jeg ikke skal ha penicillin, og huske å si det da. Det er vel det største problemet Du kan opprette kjernejournal til deg selv om du ønsker. Behøver ikke vente til 2017. Det er nyttig hvis du reiser mye til andre deler av landet hvor de allerede har tatt kjernejournal i bruk. Logg på "Min helse" i Helsenorge.no og og klikk på "opprett kjernejournal". 0 Siter
Trine Skrevet 1. februar 2016 Skrevet 1. februar 2016 19 minutter siden, Allmennlege skrev: Du kan opprette kjernejournal til deg selv om du ønsker. Behøver ikke vente til 2017. Det er nyttig hvis du reiser mye til andre deler av landet hvor de allerede har tatt kjernejournal i bruk. Logg på "Min helse" i Helsenorge.no og og klikk på "opprett kjernejournal". Jeg reiser ikke så mye, så det går nok bra å vente 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 Skrevet 1. februar 2016 Jeg får opp helse vest når jeg logger inn. Tilhører helse øst. Anonymkode: eba52...800 0 Siter
Allmennlege Skrevet 1. februar 2016 Skrevet 1. februar 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får opp helse vest når jeg logger inn. Tilhører helse øst. Anonymkode: eba52...800 Når du har logget på får du opp flere bokser. Hvorfor klikker du på boksen som heter "HelseVest"? HelseVest har lagt inn noe ekstra for sine pasienter, men du skal ikke klikke på den boksen hvis du ikke hører til HelseVest. Gå til den boksen som heter Kjernejournal. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.