Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Siden du ikke får svar fra noen brukere, tar jeg sjansen på å svare deg.

Hvis jeg selv skulle bli deprimert, ville Wellbutrin eller Aurorix vært mitt førstevalg.

Skrevet

Forsøkte Aurorix for en del år siden. Etter hva jeg husker, hadde den en relativt mild virkning på depresjonen min. Fordelen var at jeg så og si ikke opplevde å ha bivirkninger. Nå skal det sies at dosen jeg den gang tok, nok er langt mindre enn hva man kan få som maksdose av denne medisinen i dag. Det skal også sies at mine depresjoner er del av en bipolar lidelse, så vet ikke hvor typiske og relevante mine opplevelser er. Respons og bivirkninger kan jo også variere mellom individer med samme diagnose.

Skrevet
  Nils Håvard Dahl, psykiater skrev (På 4.2.2016 den 7.19):

Siden du ikke får svar fra noen brukere, tar jeg sjansen på å svare deg.

Hvis jeg selv skulle bli deprimert, ville Wellbutrin eller Aurorix vært mitt førstevalg.

Ekspander  

Får man i det hele tatt Wellbutrin som førstevalg? Synes å huske at jeg måtte ha forsøkt andre AD i visse doser uten tilstrekkelig respons, før jeg fikk prøve Wellbutrin. Ellers synes jeg at Wellbutrin var blant de bedre AD, med god virkning i form av økt energi og overskudd. Den største ulempen jeg opplevde med denne medisinen, var at søvnproblemene mine ble betydelig forverret, selv om jeg tok medisinen tidlig på morgenen.

Skrevet
  @sin@ skrev (På 4.2.2016 den 15.18):

Får man i det hele tatt Wellbutrin som førstevalg? Synes å huske at jeg måtte ha forsøkt andre AD i visse doser uten tilstrekkelig respons, før jeg fikk prøve Wellbutrin. Ellers synes jeg at Wellbutrin var blant de bedre AD, med god virkning i form av økt energi og overskudd. Den største ulempen jeg opplevde med denne medisinen, var at søvnproblemene mine ble betydelig forverret, selv om jeg tok medisinen tidlig på morgenen.

Ekspander  

Jada. Du får den uansett på hvit resept. Koster et par hundrelapper ekstra.

Dessuten tror jeg 9,9 av 10 leger gir blanke F i denne teite regelen. Jeg var i samme situasjon med en annen medisin jeg tar. Legen ga F, både i vilkåret og i kravet til diagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...