Trine Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 1 minutt siden, umakenverdt skrev: Man skal vel helst ikke skrive noe selvdestruktivt, jeg vet ikke jeg. Dette er vel ikke egentlig spørsmål, men mer mine kaotiske tanker. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå for å skrue litt ned, får det ikke til. Det hjelper vel neppe å holde tankene for seg selv. Hvorfor skal man ikke skrive noe selvdestruktivt? Det meste på et psykiatriforum er vel litt selvdestruktivt. 1 Siter
umakenverdt Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Skrevet 7. februar 2016 3 minutter siden, PNG skrev: Jeg tviler ikke på at det er ting du føler/tenker på ekte. Jeg vet ikke hvordan du skal kunne skille, kanskje det fungerer å legge listen høyere? Med andre ord gi litt mer faen. Lettere sagt enn gjort, når det er sånn du er, en som bryr deg mener jeg. Vanskelig å forandre på seg selv. For MEG er det bra å bry seg mer, og være mer takknemlig - jeg tror det er motsatt for deg. Kanskje det ikke bygger selvtillit, men hvordan skal man ellers klare å holde ut? Jeg vil gjerne klare å puste normalt, klare å gå ut, ,man må jo finne en balanse som man klarer å håndtere? Hvis man må ha det for å klare å sove, å puste, å snakke til andre mennesker overhodet? 0 Siter
umakenverdt Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Skrevet 7. februar 2016 7 minutter siden, Trine skrev: Det hjelper vel neppe å holde tankene for seg selv. Hvorfor skal man ikke skrive noe selvdestruktivt? Det meste på et psykiatriforum er vel litt selvdestruktivt. Jeg har møtt så mange fantastiske mennesker som har hjulpet meg, jeg skal klare å håndtere tanker som er selvdestruktive uten å dele dem. Og jeg tror ikke man skal skrive noe som er selvdestruktivt her, er ikke det en diskusjon? Men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, jeg klarer ikke dette 0 Siter
Trine Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 4 minutter siden, umakenverdt skrev: Jeg har møtt så mange fantastiske mennesker som har hjulpet meg, jeg skal klare å håndtere tanker som er selvdestruktive uten å dele dem. Og jeg tror ikke man skal skrive noe som er selvdestruktivt her, er ikke det en diskusjon? Men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, jeg klarer ikke dette Syns heller du skal gi litt faen i alle andre jeg og skrive akkurat det du føler for der og da. Du har bare godt av å få ut litt frustrasjon. 1 Siter
PNG Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 10 minutes ago, umakenverdt said: Kanskje det ikke bygger selvtillit, men hvordan skal man ellers klare å holde ut? Jeg vil gjerne klare å puste normalt, klare å gå ut, ,man må jo finne en balanse som man klarer å håndtere? Hvis man må ha det for å klare å sove, å puste, å snakke til andre mennesker overhodet? Det høres absolutt ut som du trenger å høre med andre (forsikringer) i mange sammenhenger, hvis resultatet ellers er som du snakker om (sove, puste, snakke). Men jeg tror at når du spør på internett om du har skrevet noe galt (og du åpenbart ikke har det), så har det gått litt for langt. Ikke at det var galt av deg å høre om dette, absolutt ikke det jeg sier. Men jeg tror du ikke er tjent med å få forsikringer innen noe så ubetydelig som anonym internettaktivitet. Kanskje du skulle begynt med kampsport, hør med kommunen om de kan hjelpe deg med det. Banke gørra ut av en stakkars faen... 0 Siter
umakenverdt Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Skrevet 7. februar 2016 15 minutter siden, Trine skrev: Syns heller du skal gi litt faen i alle andre jeg og skrive akkurat det du føler for der og da. Du har bare godt av å få ut litt frustrasjon. Men det er jo bare gørr, og selvopptatthet jeg skriver her nå. Jeg klarer ikke skifte fokus. Alt kjennes vanskelig, 0 Siter
umakenverdt Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Skrevet 7. februar 2016 10 minutter siden, PNG skrev: Det høres absolutt ut som du trenger å høre med andre (forsikringer) i mange sammenhenger, hvis resultatet ellers er som du snakker om (sove, puste, snakke). Men jeg tror at når du spør på internett om du har skrevet noe galt (og du åpenbart ikke har det), så har det gått litt for langt. Ikke at det var galt av deg å høre om dette, absolutt ikke det jeg sier. Men jeg tror du ikke er tjent med å få forsikringer innen noe så ubetydelig som anonym internettaktivitet. Kanskje du skulle begynt med kampsport, hør med kommunen om de kan hjelpe deg med det. Banke gørra ut av en stakkars faen... Men det er jo faktisk reelle mennesker som er her også, jeg er ikke helt vant til det spesielle med denne internettdialogen. Du er jo nå en person som bruker tid på å lese mitt gørr, kanskje føler du deg forpliktet til å svare tilbake. Jeg behersker meg allerede ved å ikke si før hvert innlegg at jeg er lei meg hvis noen tar det jeg skriver ille opp, det er ikke meningen, jeg vet ikke hvor grenser er. Kan du ikke bare si at det er galt av meg. At jeg virker som et motbydelig menneske, som burde slutte å ha kontakt med andre mennesker overhodet. Som bare irriterer og dum. Hvis du mener det, kan du ikke bare si det? Jeg skjønner at mennesker er hyggelige, men mennesker møter andre som ikke er hyggelige hvorfor er det ingen som sier slikt til meg, når jeg er så dårlig. Kampsport hadde jeg nok aldri klart. 0 Siter
PNG Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 1 minute ago, umakenverdt said: Men det er jo faktisk reelle mennesker som er her også, jeg er ikke helt vant til det spesielle med denne internettdialogen. Du er jo nå en person som bruker tid på å lese mitt gørr, kanskje føler du deg forpliktet til å svare tilbake. Jeg behersker meg allerede ved å ikke si før hvert innlegg at jeg er lei meg hvis noen tar det jeg skriver ille opp, det er ikke meningen, jeg vet ikke hvor grenser er. Kan du ikke bare si at det er galt av meg. At jeg virker som et motbydelig menneske, som burde slutte å ha kontakt med andre mennesker overhodet. Som bare irriterer og dum. Hvis du mener det, kan du ikke bare si det? Jeg skjønner at mennesker er hyggelige, men mennesker møter andre som ikke er hyggelige hvorfor er det ingen som sier slikt til meg, når jeg er så dårlig. Kampsport hadde jeg nok aldri klart. Nei jeg føler meg ikke forpliktet til noe som helst, jeg bare skriver her fordi jeg syns det er underholdende og jeg ikke har noe å gjøre (rent teknisk har jeg egentlig masse jeg burde ha gjort, men jeg gidder ikke nå). Jeg syns ikke det er noe galt i det du skriver, og du virker som en fin person. Det går nok an å få til en ordning innen kampsport hvor utgangspunkt i at deltageren har litt spesielle utfordringer knyttet til det å f.eks. slå... kan f.eks. være overgrepsoffere. Men det er ikke noe slikt fast og bestemt opplegg som er etablert, det må være en kreativ kontakt i kommunen du har. Jeg syns det høres ut som en god ide. 0 Siter
Trine Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 14 minutter siden, umakenverdt skrev: Men det er jo bare gørr, og selvopptatthet jeg skriver her nå. Jeg klarer ikke skifte fokus. Alt kjennes vanskelig, Og hva gjør de fleste andre her? Jeg har skrevet masse gørr, jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Noen syns helt sikkert det er skikkelig irriterende, men jeg tror ikke det er noen her som evner å bli irritert på deg. Du er altfor god Du har en personlighet som det ikke går an å irritere seg over. Livet ditt er ikke perfekt, du trenger ikke late som det er det. Bare vær deg selv. 1 Siter
umakenverdt Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Skrevet 8. februar 2016 2 minutter siden, PNG skrev: Nei jeg føler meg ikke forpliktet til noe som helst, jeg bare skriver her fordi jeg syns det er underholdende og jeg ikke har noe å gjøre (rent teknisk har jeg egentlig masse jeg burde ha gjort, men jeg gidder ikke nå). Jeg syns ikke det er noe galt i det du skriver, og du virker som en fin person. Det går nok an å få til en ordning innen kampsport hvor utgangspunkt i at deltageren har litt spesielle utfordringer knyttet til det å f.eks. slå... kan f.eks. være overgrepsoffere. Men det er ikke noe slikt fast og bestemt opplegg som er etablert, det må være en kreativ kontakt i kommunen du har. Jeg syns det høres ut som en god ide. Vel, rent teknisk skulle jeg sovet for lenge siden, er ikke så mange timer til jeg skal stå opp, men må vel få kaoset litt ned og pusten litt rolig før jeg kommer så langt. Eller kanskje man kan sovne av utmattelse. Det er rart, denne måten å skrive på. Dette er vel kanskje også selvdestruktivt, men ikke på samme måte som annet, eller jeg vet ikke kanskje verre når man drar andre inn i det... Jeg vet ikke hvordan det er i kommunen, men skulle ta kontakt om noe slikt kjennes ganske utenkelig. Men kanskje det går an å kjøpe en boksesekk eller lignende. 0 Siter
PNG Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 4 minutes ago, umakenverdt said: Vel, rent teknisk skulle jeg sovet for lenge siden, er ikke så mange timer til jeg skal stå opp, men må vel få kaoset litt ned og pusten litt rolig før jeg kommer så langt. Eller kanskje man kan sovne av utmattelse. Det er rart, denne måten å skrive på. Dette er vel kanskje også selvdestruktivt, men ikke på samme måte som annet, eller jeg vet ikke kanskje verre når man drar andre inn i det... Jeg vet ikke hvordan det er i kommunen, men skulle ta kontakt om noe slikt kjennes ganske utenkelig. Men kanskje det går an å kjøpe en boksesekk eller lignende. Jeg skal også legge meg. Må bare få syren fra colaen ut av tennene før de pusses. Så sånn er det... Nei jeg syns ikke du skriver noe selvdestruktivt. Vet såklart ikke noe om hva du sier / gjør i "det virkelige liv", men det virker ikke som du utagerer noe. Ja kjøp boksesekk! Det fungerer sikkert litt på samme måten, og vil være mye enklere. Jeg burde egentlig gjort det samme selv, men det har jeg desverre ikke plass til i kåken. Og treningssenter det orker jeg ikke, det er jo tross alt mennesker der. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Skrevet 8. februar 2016 11 minutter siden, Trine skrev: Og hva gjør de fleste andre her? Jeg har skrevet masse gørr, jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Noen syns helt sikkert det er skikkelig irriterende, men jeg tror ikke det er noen her som evner å bli irritert på deg. Du er altfor god Du har en personlighet som det ikke går an å irritere seg over. Livet ditt er ikke perfekt, du trenger ikke late som det er det. Bare vær deg selv. Jeg tror det er ganske mulig å bli irritert på meg, jeg er veik og motbydelig. Du har slitt mye med å få hjelp, forståelig at du har vært og er frustrert og fortvilet over å ikke få god nok hjelp. Jeg har alt jeg trenger, får hjelp og støtte, men likevel klarer jeg ikke å gi noe. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å være. Jeg må sove, vet ikke hvorfor natten er så vanskelig 0 Siter
umakenverdt Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Skrevet 8. februar 2016 2 minutter siden, PNG skrev: Jeg skal også legge meg. Må bare få syren fra colaen ut av tennene før de pusses. Så sånn er det... Nei jeg syns ikke du skriver noe selvdestruktivt. Vet såklart ikke noe om hva du sier / gjør i "det virkelige liv", men det virker ikke som du utagerer noe. Ja kjøp boksesekk! Det fungerer sikkert litt på samme måten, og vil være mye enklere. Jeg burde egentlig gjort det samme selv, men det har jeg desverre ikke plass til i kåken. Og treningssenter det orker jeg ikke, det er jo tross alt mennesker der. Ja, jeg heller orker ikke tanken på treningssenter, der er grensen gått for lenge siden.. Takk for hjelpen i kveld, noe annet å forsøke å rette fokuset på. God natt! 0 Siter
PNG Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 7 minutes ago, umakenverdt said: Ja, jeg heller orker ikke tanken på treningssenter, der er grensen gått for lenge siden.. Takk for hjelpen i kveld, noe annet å forsøke å rette fokuset på. God natt! God natt her og. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 Jeg liker å gi ros og si hyggellge ting til folk, både kolleger, familie, venner og hjelpere jeg har hatt. Jeg mener man skal vise at man verdsetter andre og gi andre ros og hyggelige tilbakemeldinger mens de lever - ikke i begravelser (synes det er så mye sånt). Får generelt lite tilbake, men det viktigste for meg er at andre skal føle seg verdifull, selv om mitt bidrag til det ikke betyr noe. Jeg bare er slik, alltid vært slik. Men tror det er galt det også. Anonymkode: 6ca3d...25b 0 Siter
Trine Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 8 timer siden, umakenverdt skrev: Jeg tror det er ganske mulig å bli irritert på meg, jeg er veik og motbydelig. Du har slitt mye med å få hjelp, forståelig at du har vært og er frustrert og fortvilet over å ikke få god nok hjelp. Jeg har alt jeg trenger, får hjelp og støtte, men likevel klarer jeg ikke å gi noe. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å være. Jeg må sove, vet ikke hvorfor natten er så vanskelig Håper du fikk sove litt i natt og ikke er altfor trøtt i dag. Kjære, søte, umakenverdt. Du er ikke veik og motbydelig. Men du prøver altfor hardt å gjøre andre fornøyd. Det er fint å gjøre andre fornøyd, men ikke når det går på bekostning av deg selv. Du drar deg bare lenger og lenger ned i søla fordi du tror du er umulig å like. Syns du skal ta til deg noe av det PNG sier, jeg ser for meg at hn er en person som ikke gidder skrive noe hn ikke mener, så da kan du trygt stole på at det ikke er en høflighetsgreie Jeg har virkelig ingen større rett til å klage enn det du har. For tiden får du vel ikke noe hjelp? Jeg har fått støtte hele veien, fått hjelp, det har bare ikke vært nok. Det har vært lenge å vente på utredninger, altfor lenge, men hele den tiden har legen min "passet på" meg. Men jeg er ikke redd for å banne og sverte. Jeg er ikke redd for å si at nå går det til helvete og tilbake. De fleste gangene er det ikke engang noe jeg styrer noe særlig fordi det er en del av adhd'n. Jeg reagerer eksplosivt, litt impulsivt. Jeg har lært meg å holde det inne for dem det gjelder, fordi jeg har nok erfaringer med hva som skjer dersom jeg åpner munnen i en slik situasjon. Men så klarer jeg ikke å skyve det til side slik som normale folk gjør. Så blir det liggende og gnage, også ender det med at dol får høre all edder og galle som har samlet seg opp i meg, som ikke forsvinner og som jeg ikke tør la gå utover de jeg faktisk burde tatt diskusjonen med. Som f.eks. da psykiateren var mer opptatt av at jeg hadde angst og at den måtte behandles, enn å forsøke å behandle adhd'en, og ikke brøy seg da jeg sa at angstbehandling gjør meg værre. Jeg klarte ikke ta diskusjonen med henne fordi jeg ikke kan ta en muntlig diskusjon og komme ut av det i god behold. Så hvem fikk gjennomgå da, mens det rant snørr og tårer her hjemme? Jo, det var du det, og alle andre her på dol. Ikke en gang fortalte du meg at jeg var selvdestruktiv og at jeg ikke burde skrive slike ting på dol. Så hvorfor er det greit at jeg gjør det, og når jeg gjør det så støtter du meg, roer meg ned, sier det er forståelig samtidig som du gir meg råd for hvordan jeg heller burde tenke. Hvorfor er det greit at andre kvitter seg med gørr, mens du skal holde det for deg selv? Jeg tror du har godt av å våge å få det ut! 1 Siter
umakenverdt Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Skrevet 8. februar 2016 6 timer siden, Trine skrev: Håper du fikk sove litt i natt og ikke er altfor trøtt i dag. Kjære, søte, umakenverdt. Du er ikke veik og motbydelig. Men du prøver altfor hardt å gjøre andre fornøyd. Det er fint å gjøre andre fornøyd, men ikke når det går på bekostning av deg selv. Du drar deg bare lenger og lenger ned i søla fordi du tror du er umulig å like. Syns du skal ta til deg noe av det PNG sier, jeg ser for meg at hn er en person som ikke gidder skrive noe hn ikke mener, så da kan du trygt stole på at det ikke er en høflighetsgreie Jeg har virkelig ingen større rett til å klage enn det du har. For tiden får du vel ikke noe hjelp? Jeg har fått støtte hele veien, fått hjelp, det har bare ikke vært nok. Det har vært lenge å vente på utredninger, altfor lenge, men hele den tiden har legen min "passet på" meg. Men jeg er ikke redd for å banne og sverte. Jeg er ikke redd for å si at nå går det til helvete og tilbake. De fleste gangene er det ikke engang noe jeg styrer noe særlig fordi det er en del av adhd'n. Jeg reagerer eksplosivt, litt impulsivt. Jeg har lært meg å holde det inne for dem det gjelder, fordi jeg har nok erfaringer med hva som skjer dersom jeg åpner munnen i en slik situasjon. Men så klarer jeg ikke å skyve det til side slik som normale folk gjør. Så blir det liggende og gnage, også ender det med at dol får høre all edder og galle som har samlet seg opp i meg, som ikke forsvinner og som jeg ikke tør la gå utover de jeg faktisk burde tatt diskusjonen med. Som f.eks. da psykiateren var mer opptatt av at jeg hadde angst og at den måtte behandles, enn å forsøke å behandle adhd'en, og ikke brøy seg da jeg sa at angstbehandling gjør meg værre. Jeg klarte ikke ta diskusjonen med henne fordi jeg ikke kan ta en muntlig diskusjon og komme ut av det i god behold. Så hvem fikk gjennomgå da, mens det rant snørr og tårer her hjemme? Jo, det var du det, og alle andre her på dol. Ikke en gang fortalte du meg at jeg var selvdestruktiv og at jeg ikke burde skrive slike ting på dol. Så hvorfor er det greit at jeg gjør det, og når jeg gjør det så støtter du meg, roer meg ned, sier det er forståelig samtidig som du gir meg råd for hvordan jeg heller burde tenke. Hvorfor er det greit at andre kvitter seg med gørr, mens du skal holde det for deg selv? Jeg tror du har godt av å våge å få det ut! Tusen takk til deg og PNG, jeg var litt overalt i går, jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg tenkte jeg skulle kutte ned på medisinene, men det var ikke lurt å gjøre det. Er redd det bare er de som har holdt meg oppe da, at jeg ikke har lært noe som helst. Kanskje jeg ikke er i stand til å endre meg, bare være tolererbar med medisiner. Men det kjennes forståelig at du blir fortvilet i slike situasjoner, jeg synes ikke du har latt oss gjennomgå på noen som helst måte. Du er hyggelig å prate med, jeg liker deg. Jeg synes ikke det er forståelig at jeg skal frike helt ut av småting. Jeg har fått mange teknikker for å mestre. Og jeg er jo en av de som gang på gang lar andre få høre den samme gallen. 0 Siter
Trine Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 7 minutter siden, umakenverdt skrev: Tusen takk til deg og PNG, jeg var litt overalt i går, jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg tenkte jeg skulle kutte ned på medisinene, men det var ikke lurt å gjøre det. Er redd det bare er de som har holdt meg oppe da, at jeg ikke har lært noe som helst. Kanskje jeg ikke er i stand til å endre meg, bare være tolererbar med medisiner. Men det kjennes forståelig at du blir fortvilet i slike situasjoner, jeg synes ikke du har latt oss gjennomgå på noen som helst måte. Du er hyggelig å prate med, jeg liker deg. Jeg synes ikke det er forståelig at jeg skal frike helt ut av småting. Jeg har fått mange teknikker for å mestre. Og jeg er jo en av de som gang på gang lar andre få høre den samme gallen. Det er lov å være litt overalt. Jeg er det hele tiden. Om det ikke var lurt å kutte ned på medisiner så er ikke tiden inne for det enda. Noen må gå på medisiner hele livet uten at det er noe galt med det. Sier ikke at du må det altså. Om medisinene får deg til å føle deg bedre så er det bare å ta dem. Jeg vet ikke hva slags medisiner du går på, men om det er AD så gjør jo dem noe med balansen i hjernen. Kanskje har du for lite av noen signalstoffer og derfor trenger medisinene akkurat som folk trenger medisiner for andre sykdommer. Ikke har du fått behandling så lenge heller. Å forandre tankemønstre er ikke gjort over natta. Og om du ikke er i stand til å forandre deg så er neste steg å akseptere deg selv slik som du er. Det er ikke noe mer forståelig at jeg blir fortvilet i mine situasjoner enn at du blir fortvilet i dine situasjoner. Jeg forstår godt at du friker ut når du prøver så hardt og føler at du ikke får det til. Og du kommer virkelig ikke med mye galle. Tusen takk Jeg liker deg også og syns du er myyyyye mer hyggelig enn det jeg er 0 Siter
umakenverdt Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Skrevet 8. februar 2016 1 time siden, Trine skrev: Det er lov å være litt overalt. Jeg er det hele tiden. Om det ikke var lurt å kutte ned på medisiner så er ikke tiden inne for det enda. Noen må gå på medisiner hele livet uten at det er noe galt med det. Sier ikke at du må det altså. Om medisinene får deg til å føle deg bedre så er det bare å ta dem. Jeg vet ikke hva slags medisiner du går på, men om det er AD så gjør jo dem noe med balansen i hjernen. Kanskje har du for lite av noen signalstoffer og derfor trenger medisinene akkurat som folk trenger medisiner for andre sykdommer. Ikke har du fått behandling så lenge heller. Å forandre tankemønstre er ikke gjort over natta. Og om du ikke er i stand til å forandre deg så er neste steg å akseptere deg selv slik som du er. Det er ikke noe mer forståelig at jeg blir fortvilet i mine situasjoner enn at du blir fortvilet i dine situasjoner. Jeg forstår godt at du friker ut når du prøver så hardt og føler at du ikke får det til. Og du kommer virkelig ikke med mye galle. Tusen takk Jeg liker deg også og syns du er myyyyye mer hyggelig enn det jeg er Ja, det er AD. Jeg er så forvirret angående dem, kanskje det kun er dem som har gjort at ting har kjentes litt mer stabilt i større perioder. Jeg vet ikke, men hvis det er slik jeg egentlig er uten dem, så er det jo ingen valg engang. Da trenger jeg dem. Det er vanskelig å se seg selv som noe annet enn slik man er oppi ens eget hode. Det er så forvirrende når andre sier noe annet. 0 Siter
Trine Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 10 minutter siden, umakenverdt skrev: Ja, det er AD. Jeg er så forvirret angående dem, kanskje det kun er dem som har gjort at ting har kjentes litt mer stabilt i større perioder. Jeg vet ikke, men hvis det er slik jeg egentlig er uten dem, så er det jo ingen valg engang. Da trenger jeg dem. Det er vanskelig å se seg selv som noe annet enn slik man er oppi ens eget hode. Det er så forvirrende når andre sier noe annet. Ja, det kan være dem. Jeg tenker at dersom du går på dem lenge nok så blir det kanskje en vane til slutt å tenke anderledes og da går det automatisk når du slutter på dem. Men jeg aner ikke. Ja, klart det er vanskelig. Noen ting er jo faktisk slik som man tror oppi hodet og ikke sånn som andre tror. Men hvordan du blir oppfattet av andre, akkurat det vet andre bedre enn deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.