AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 Skrevet 2. februar 2016 En dramatisk opplevelse. Jeg føler meg lammet. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Det eneste jeg klarer er å skaffe hjelp. For meg er dette en traumeopplevelse.plutselig ser jeg hendelsen fremfor meg. Jeg blir kvalm. Panikk for at det skal skje igjen. Noe det er stor mulighet kan skje. Trodde det skulle skje igjen og skalv så jeg ristet en halv time etterpå. Det går gradvis bedre, men jeg er mye i helspenn. Jeg har ikke tatt benzo i dette tilfellet. Men hadde jeg gjort det ville jeg kanskje vært roligere og klart å tenke hva jeg skulle gjøre. Det er stor mulighet for at det kan skje igjen. Risikoen vil alltid være der, og jeg må lære å leve med det. Denne gang våget jeg ikke å ta benzo da jeg var redd den skulle svekke vurderingsevnen. Men nå tenker jeg om ikke angsten svekket vurderingsevnen enda mer. Jeg vil nok aldri være til stor hjelp i kriser, men må gjøre så godt jeg kan. Hvordan beholde roen i dramatiske situasjoner når panikken setter kroppen ut av funksjon? Anonymkode: 30878...d06 0 Siter
frosken Skrevet 2. februar 2016 Skrevet 2. februar 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: En dramatisk opplevelse. Jeg føler meg lammet. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Det eneste jeg klarer er å skaffe hjelp. For meg er dette en traumeopplevelse.plutselig ser jeg hendelsen fremfor meg. Jeg blir kvalm. Panikk for at det skal skje igjen. Noe det er stor mulighet kan skje. Trodde det skulle skje igjen og skalv så jeg ristet en halv time etterpå. Det går gradvis bedre, men jeg er mye i helspenn. Jeg har ikke tatt benzo i dette tilfellet. Men hadde jeg gjort det ville jeg kanskje vært roligere og klart å tenke hva jeg skulle gjøre. Det er stor mulighet for at det kan skje igjen. Risikoen vil alltid være der, og jeg må lære å leve med det. Denne gang våget jeg ikke å ta benzo da jeg var redd den skulle svekke vurderingsevnen. Men nå tenker jeg om ikke angsten svekket vurderingsevnen enda mer. Jeg vil nok aldri være til stor hjelp i kriser, men må gjøre så godt jeg kan. Hvordan beholde roen i dramatiske situasjoner når panikken setter kroppen ut av funksjon? Anonymkode: 30878...d06 Men siden du klarte å skaffe hjelp, så gjorde du vel det som var viktig? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 Skrevet 2. februar 2016 Det er vanskelig å si noe om dette da du ikke forteller hva slags hendelse det er snakk om. Men det viktigste i slike situasjoner om man ikke selv håndterer dem er å sørge for hjelp og det gjorde du jo. Godt jobba! Anonymkode: 92354...df9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 Skrevet 2. februar 2016 Vanskelig å svare skikkelig da du er så lite konkreft, men høres ut som du hånderte det bra. Lykke til. Anonymkode: 4b262...2ae 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 Skrevet 3. februar 2016 6 timer siden, frosken skrev: Men siden du klarte å skaffe hjelp, så gjorde du vel det som var viktig? Ja jeg gjorde det som var viktigst. Men utfordringen var til hjelpen kom. Og nå er det å lære å leve med angsten om at det kan skje igjen. Anonymkode: 30878...d06 0 Siter
frosken Skrevet 3. februar 2016 Skrevet 3. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg gjorde det som var viktigst. Men utfordringen var til hjelpen kom. Og nå er det å lære å leve med angsten om at det kan skje igjen. Anonymkode: 30878...d06 Jeg tenker at enkelte livssituasjoner er svært utfordrende. Fokuset ditt nå bør være på at heldigvis klarte du å ringe etter hjelp. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 Skrevet 3. februar 2016 55 minutter siden, frosken skrev: Jeg tenker at enkelte livssituasjoner er svært utfordrende. Fokuset ditt nå bør være på at heldigvis klarte du å ringe etter hjelp. Ikke bare det. Jeg må tenke at det ikke må skje igjen. Og hva jeg kan gjøre hvis det likevel skjer. Jeg må lære å takle angsten som nå har satt seg. Og jeg må fungere bedre i dramatiske hendelser. Men jeg vet jeg gjorde det viktigste. Anonymkode: 30878...d06 0 Siter
frosken Skrevet 3. februar 2016 Skrevet 3. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke bare det. Jeg må tenke at det ikke må skje igjen. Og hva jeg kan gjøre hvis det likevel skjer. Jeg må lære å takle angsten som nå har satt seg. Og jeg må fungere bedre i dramatiske hendelser. Men jeg vet jeg gjorde det viktigste. Anonymkode: 30878...d06 Hvorfor må du tenke at det ikke må skje igjen? Dine tanker har da ingen magisk kraft, slik at du klarer ikke å påvirke akutte medisinske tilstander med tankene dine. Og hvorfor må du fungere bedre i dramatiske hendelser? Jeg har stått i svært mange dramatiske hendelser av medisinsk karakter. Det er fint lite man får gjort selv - bortsett fra å ringe etter hjelp. Du kan selvfølgelig gå på førstehjelpskurs og øve på hjertekompresjon etc. om du ønsker det, men de færreste får gjort noe særlig mer enn å tilkalle hjelp utenifra. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 Skrevet 3. februar 2016 1 time siden, frosken skrev: 1 time siden, frosken skrev: Hvorfor må du tenke at det ikke må skje igjen? Dine tanker har da ingen magisk kraft, slik at du klarer ikke å påvirke akutte medisinske tilstander med tankene dine. Og hvorfor må du fungere bedre i dramatiske hendelser? Jeg har stått i svært mange dramatiske hendelser av medisinsk karakter. Det er fint lite man får gjort selv - bortsett fra å ringe etter hjelp. Du kan selvfølgelig gå på førstehjelpskurs og øve på hjertekompresjon etc. om du ønsker det, men de færreste får gjort noe særlig mer enn å tilkalle hjelp utenifra. Jeg kan ikke påvirke noe med tankene. Men forebygging, tiltak og handlingsplan kan ha betydning. Å fungere dårlig under dramatiske hendelser gjør at jeg ikke får gjort det jeg burde gjort. Jeg er redd. Anonymkode: 30878...d06 0 Siter
frosken Skrevet 4. februar 2016 Skrevet 4. februar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke påvirke noe med tankene. Men forebygging, tiltak og handlingsplan kan ha betydning. Å fungere dårlig under dramatiske hendelser gjør at jeg ikke får gjort det jeg burde gjort. Jeg er redd. Anonymkode: 30878...d06 Jeg skjønner at du er redd, men tenker at du må akseptere at dette er vanskelig og ikke rote deg inn i tanker om at du skal gjøre ting annerledes, bedre osv. Du fortsetter å si at du fungerte dårlig, men gjorde du egentlig det? Jeg har vanskelig for å forstå at du kunne gjøre noe mer nyttig enn å tilkalle hjelp. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 Skrevet 4. februar 2016 11 timer siden, frosken skrev: Jeg skjønner at du er redd, men tenker at du må akseptere at dette er vanskelig og ikke rote deg inn i tanker om at du skal gjøre ting annerledes, bedre osv. Du fortsetter å si at du fungerte dårlig, men gjorde du egentlig det? Jeg har vanskelig for å forstå at du kunne gjøre noe mer nyttig enn å tilkalle hjelp. Jeg kunne nok ikke gjort så mye mer med det jeg hadde. Men jeg ønsker å stå bedre rustet hvis det skjer igjen. Noe som jeg har angst for skal skje. Anonymkode: 30878...d06 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 Jeg klarer ikke denne angsten lenger. Den tar knekken på meg. Hvis jeg begynner med benzo vil jeg kanskje stå bedre rustet hvis det skjer igjen. Anonymkode: 30878...d06 0 Siter
frosken Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke denne angsten lenger. Den tar knekken på meg. Hvis jeg begynner med benzo vil jeg kanskje stå bedre rustet hvis det skjer igjen. Anonymkode: 30878...d06 Snakker du med folk nær deg om dette? Hvis du ikke gjør det, så synes jeg du skal snakke med fastlegen din om det som skjedde. Jeg synes ikke benzo høres ut som en god løsning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.