Gå til innhold

Bytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg nettopp fått nye seroquel, så får vel ta de. Men har funnet ut at det beste er sikkert å bytte til noe ant, noe som ikke gir ulvehunger for jeg klarer ikke styre meg. Hva er alternativene da? Ikke vallergan, da tisset jeg på meg. Ikke phenergan, de virket ikke skikkelig. Imovane sluttet også å virke. Det blir senere, har over hundre seroquel nå. + de på 25 mg, tar noen ganger 150 mg. Burde vle holdt ut uten seroquel, gikk jo ned 1, 7 kilo da som jeg har gått opp igjen. NHD nå kan du vel svare meg? Eller kommer du aldri til å svare meg mer?

Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nå har jeg nettopp fått nye seroquel, så får vel ta de. Men har funnet ut at det beste er sikkert å bytte til noe ant, noe som ikke gir ulvehunger for jeg klarer ikke styre meg. Hva er alternativene da? Ikke vallergan, da tisset jeg på meg. Ikke phenergan, de virket ikke skikkelig. Imovane sluttet også å virke. Det blir senere, har over hundre seroquel nå. + de på 25 mg, tar noen ganger 150 mg. Burde vle holdt ut uten seroquel, gikk jo ned 1, 7 kilo da som jeg har gått opp igjen. NHD nå kan du vel svare meg? Eller kommer du aldri til å svare meg mer?

Tolvon 10mg.

Anonymkode: fb33b...222

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tolvon 10mg.

Det har jeg hatt før, legger man ikke på seg av det og? Eller husker jeg feil? Legger vel alltid på meg når jeg tar medisiner jeg :( 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tolvon 10mg.

Tolvon gir nok ofte også "ulvehunger" og vektøkning.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, @sin@ skrev:

Tolvon gir nok ofte også "ulvehunger" og vektøkning.

Ikke av så liten dose. Jeg merket ihvertfall ingen ting til det (men gikk opp 30 kilo på 45mg Remeron, som har mye til felles med Tolvon).

Endret av gråstein
Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det har jeg hatt før, legger man ikke på seg av det og? 

Ikke sikkert med en så liten dose.

Skrevet
1 minute ago, gråstein said:

Ikke av så liten dose. Jeg merket ihvertfall ingen ting til det.

Ok. Folk reagerer tydeligvis forskjellig. Jeg fikk det som bivirkning på Tolvon 10 mg, og Remeron 15 mg. Resulterte i 25 kg+ i begge tilfeller. :o

Skrevet
2 minutter siden, gråstein skrev:

Ikke sikkert med en så liten dose.

Ok, visste ikke at dosen hadde noe å si. Gift er gift liksom. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok, visste ikke at dosen hadde noe å si. Gift er gift liksom. 

Det er ikke gift;)

Skrevet
1 minutt siden, gråstein skrev:

Det er ikke gift;)

Det forgifter meg, men skal snart slutte med risperdal nå :) 

Skrevet

Bruker du seroquel kun pga søvnproblemer? Jeg kan ikke noe om disse medisinene du går på, men tittet i felleskatalogen og det virker jo som om risperdal og seroquel er AP begge to. Hvorfor går du på 2 forskjellige AP?

Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Nå har du nettopp snakket med psykiater og var godt fornøyd med resultatet av samtalen. Synes derfor du skal gjøre som dere avtalte inntil videre. Prøv å få til mer aktivitet og fornuftig kosthold:-)

Skrevet
12 minutter siden, frosken skrev:

Nå har du nettopp snakket med psykiater og var godt fornøyd med resultatet av samtalen. Synes derfor du skal gjøre som dere avtalte inntil videre. Prøv å få til mer aktivitet og fornuftig kosthold:-)

Ok,men det er ikke så lett. Jeg bare spiser og spiser. 

Skrevet
1 time siden, Trine skrev:

Bruker du seroquel kun pga søvnproblemer? Jeg kan ikke noe om disse medisinene du går på, men tittet i felleskatalogen og det virker jo som om risperdal og seroquel er AP begge to. Hvorfor går du på 2 forskjellige AP?

Seroquel tar jeg for søvn, risperdal tar jeg for psykose. Men skal snart slutte på risperdal, han ville jeg skulle gå på 1 mg noen uker til. Men da måtte jeg ta seroquel så det virker vel for psykose det og. Kunne tenkt meg å prøvd noe ant enn seroquel nå for søvn. Får si det til sykepleieren. Men dumt for jeg har nettopp fått ny seroquel, de kostet jo litt. Kan ikke bare kaste dem heller. 

Skrevet
30 minutter siden, frosken skrev:

Men jeg spurte ikke om å få bytte en gang, trur jeg hadde fått byttet visst jeg hadde spurt, men hva skal jeg gjøre med all seroquelen jeg har da? Dumt å kaste det og. 

Skrevet

Skal gå over til frukt i morgen, har kjøpt :) 

Skrevet
44 minutter siden, stjernestøv skrev:

Seroquel tar jeg for søvn, risperdal tar jeg for psykose. Men skal snart slutte på risperdal, han ville jeg skulle gå på 1 mg noen uker til. Men da måtte jeg ta seroquel så det virker vel for psykose det og. Kunne tenkt meg å prøvd noe ant enn seroquel nå for søvn. Får si det til sykepleieren. Men dumt for jeg har nettopp fått ny seroquel, de kostet jo litt. Kan ikke bare kaste dem heller. 

Har du gått på dem lenge? Det står i felleskatalogen at det er en antipsykotika så kanskje det er derfor du har kunnet trappe ned på risperdal.

Skrevet
13 timer siden, Trine skrev:

Har du gått på dem lenge? Det står i felleskatalogen at det er en antipsykotika så kanskje det er derfor du har kunnet trappe ned på risperdal.

Begynte på seroquel sist høst og siden har vekten gått oppover, men jeg gikk på den i flere år før det. Bare klarte å slutte på dem i ca et år. 

Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Begynte på seroquel sist høst og siden har vekten gått oppover, men jeg gikk på den i flere år før det. Bare klarte å slutte på dem i ca et år. 

Ok. Gikk du opp i vekt sist du gikk på dem også? Jeg trodde det var risperdal som ga deg vektøkning. Det er jo de du har virket mest ivrig på å slutte med.

Skrevet
8 minutter siden, Trine skrev:

Ok. Gikk du opp i vekt sist du gikk på dem også? Jeg trodde det var risperdal som ga deg vektøkning. Det er jo de du har virket mest ivrig på å slutte med.

Begge gir meg vektøkning. Har vært overvektig nå siden jeg begynte med solian i 2012 tror jeg det var. Men har vært mindre enn jeg er nå, nå er jeg virkelig big mama :( Åååå ånei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...