AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 18 minutter siden, stjernestøv skrev: Men det er medisinen som gir meg dette suget! Da får du få noen andre til å handle for deg. Og uansett hvor mye sug du har kan du selv velge hva du vil gjøre. Tren opp viljestyrken. Anonymkode: 81563...8a6 0 Siter
Annkarin Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 man burde gi psykoterapi og terapiformer som hjelper mot psykose, kanskje gi psykosemedisin under det mest akutte , ikke medisiner som ødelegger livet ditt. jeg kunne ikke styre all dritten jeg puttet i meg, mer enn jeg kan styre fingern min som ufrivillig beveger seg hele tiden nå. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Skrevet 5. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får du få noen andre til å handle for deg. Og uansett hvor mye sug du har kan du selv velge hva du vil gjøre. Tren opp viljestyrken. Anonymkode: 81563...8a6 Lettere sagt enn gjort men jeg må jo, får begynne å meditere å leve på lys 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Lettere sagt enn gjort men jeg må jo, får begynne å meditere å leve på lys Hvis det hjelper så gjør det for alll del. Anonymkode: 81563...8a6 0 Siter
Trine Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 4 minutter siden, Annkarin skrev: miss negativ du. har du gått på disse medisinene? det har jeg så vet akkurat hvordan stjernestøv har det. det er en skam at disse medisnene er lov å gi. Nei, jeg har ikke gått på disse medisinene. Jeg har gått på mye andre medisiner som har gitt langt værre bivirkninger enn sultfølelse. Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig, irriterende og at det føles urettferdig at man skal måtte slite med sultfølelse. Men det er i det minste noe man kan klare å styre. Kvalme, magesmerter, utslett o.s.v o.v.s.v kan man ikke styre, matinntak kan man gjøre noe med, selv om det er beintøft. Og miss Negativ var litt flei. Jeg syns bare det er fryktelig unødvendig å fortelle at det ikke er noe vits i å ikke kjøpe sjokolade for sukkersuget er der uansett. Ja, suget er der, men fristelsen er borte. 0 Siter
Annkarin Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 Et øyeblikk siden, Trine skrev: Nei, jeg har ikke gått på disse medisinene. Jeg har gått på mye andre medisiner som har gitt langt værre bivirkninger enn sultfølelse. Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig, irriterende og at det føles urettferdig at man skal måtte slite med sultfølelse. Men det er i det minste noe man kan klare å styre. Kvalme, magesmerter, utslett o.s.v o.v.s.v kan man ikke styre, matinntak kan man gjøre noe med, selv om det er beintøft. Og miss Negativ var litt flei. Jeg syns bare det er fryktelig unødvendig å fortelle at det ikke er noe vits i å ikke kjøpe sjokolade for sukkersuget er der uansett. Ja, suget er der, men fristelsen er borte. det er uutholdelig ,det står ikke annet i hodet på det, man kan klare en dag eller to, ikke et helt liv. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Skrevet 5. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det hjelper så gjør det for alll del. Anonymkode: 81563...8a6 Ja får prøve 0 Siter
Annkarin Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 og det fins antipsyk som har andre bivirkninger enn vektøkning, verdt å prøve. 0 Siter
Trine Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 10 minutter siden, Annkarin skrev: man burde gi psykoterapi og terapiformer som hjelper mot psykose, kanskje gi psykosemedisin under det mest akutte , ikke medisiner som ødelegger livet ditt. jeg kunne ikke styre all dritten jeg puttet i meg, mer enn jeg kan styre fingern min som ufrivillig beveger seg hele tiden nå. Men finnes det noen terapiform som fungerer da? Om du ikke har noe tilgjengelig som kan puttes i munnen, så får du heller ikke puttet det i munnen. Man kan styre det. Sier ikke at det er lett, man må fortsatt leve med at hodet hele tiden sier du er sulten, men du kan velge å ikke putte i deg noe du blir feit av. 0 Siter
Annkarin Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 2 minutter siden, Trine skrev: Men finnes det noen terapiform som fungerer da? Om du ikke har noe tilgjengelig som kan puttes i munnen, så får du heller ikke puttet det i munnen. Man kan styre det. Sier ikke at det er lett, man må fortsatt leve med at hodet hele tiden sier du er sulten, men du kan velge å ikke putte i deg noe du blir feit av. men det er jo uutholdelig. man skal leve også. 0 Siter
Annkarin Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 dessuten var jeg på lukka avd uten utgang, spiste ikke mer enn vanlig, det sa tilogmed sykepleierne, at jeg ikke spiste mye, likevel gikk jeg fra 83 til 88 da jeg fikk zyprexa. før medisinene kunne jeg spiste akkurat hva jeg ville, og veie 50 kg. nå kjemper jeg for å gå ned hver kg, en hard kamp, omtrent ikke verdt det, kan like gjerne ta slankeoperasjon, har vel ikke annet valg enn det egentlig, kjenner ei som tok slankeoperasjon pga zyprexa så hun er slank idag. 0 Siter
Annkarin Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 får selge kåken, kjøpe en mindre og bruke pengene på slankeoperasjon. eneste som stopper meg, er at da kan man ikke drikke til maten og det virker kjipt. 0 Siter
Annkarin Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 ei jente jeg kjenner tok gastric sleeve og hun har blitt helt nydelig. ei anna venninne sluttet på zyprexa, etter det gikk hun ned 60 kg på to år. 0 Siter
Annkarin Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 en anne jeg kjenner måtte ta amfetamin for å ikke bli feit på zyprexa. når folk må ta amfetamin for å oppretteholde normal vekt er det noe galt på ferde. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 1 minutt siden, Annkarin skrev: en anne jeg kjenner måtte ta amfetamin for å ikke bli feit på zyprexa. når folk må ta amfetamin for å oppretteholde normal vekt er det noe galt på ferde. Kjenner du mange rare folk? Anonymkode: 81563...8a6 0 Siter
Annkarin Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 Jaja jeg blir sikkert utestengt fra forumet for å være realist og si sannheten om visse antipsykotika, siden jeg ikke prøver overbevise stjernestøv om at hun kan kjempe mot suget som alle andre her 0 Siter
Annkarin Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kjenner du mange rare folk? Anonymkode: 81563...8a6 kjenner mange som har vært i kontakt med psykiatrien. vet faktisk av enda en som begynte ta amfetamin pga zyprexa. 0 Siter
Trine Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 12 minutter siden, Annkarin skrev: men det er jo uutholdelig. man skal leve også. Men finnes det noen terapi som fungerer???? Ja, man skal leve også. Er det bedre å ha psykose da eller? Det har seg sånn at noen mennesker trenger medisiner. Så må man selv avgjøre hva som er værst, sykdommen eller bivirkningene. Om sykdommen er værst så får man jo være glad det ihvertfall finnes medisiner. Om bivirkningene er værst så må man leve med sykdommen. Men man kan ikke forvente at det finnes en mirakelkur for alt. Det er tross alt ikke samfunnet sin skyld at noen er syke. Det blir som at jeg skulle skyldt på legene for at jeg har adhd og ikke kan ta sentralstimulerende pga for kraftige bivirkninger. Det er mye lurere for meg å prøve å akseptere at det er sånn. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Skrevet 5. februar 2016 6 minutter siden, Annkarin skrev: Jaja jeg blir sikkert utestengt fra forumet for å være realist og si sannheten om visse antipsykotika, siden jeg ikke prøver overbevise stjernestøv om at hun kan kjempe mot suget som alle andre her Jeg er glad du forstår det. 1 Siter
Annkarin Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 Et øyeblikk siden, Trine skrev: Men finnes det noen terapi som fungerer???? Ja, man skal leve også. Er det bedre å ha psykose da eller? Det har seg sånn at noen mennesker trenger medisiner. Så må man selv avgjøre hva som er værst, sykdommen eller bivirkningene. Om sykdommen er værst så får man jo være glad det ihvertfall finnes medisiner. Om bivirkningene er værst så må man leve med sykdommen. Men man kan ikke forvente at det finnes en mirakelkur for alt. Det er tross alt ikke samfunnet sin skyld at noen er syke. Det blir som at jeg skulle skyldt på legene for at jeg har adhd og ikke kan ta sentralstimulerende pga for kraftige bivirkninger. Det er mye lurere for meg å prøve å akseptere at det er sånn. eh som sagt, det fins antipsykotika som ikke gir vektøkning også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.