Gå til innhold

Bytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg går på en av de selv, det samme gjør venninne. 

Skrevet
17 minutter siden, Annkarin skrev:

dessuten var jeg på lukka avd uten utgang, spiste ikke mer enn vanlig, det sa tilogmed sykepleierne, at jeg ikke spiste mye, likevel gikk jeg fra 83 til 88 da jeg fikk zyprexa. før medisinene kunne jeg spiste akkurat hva jeg ville, og veie 50 kg. nå kjemper jeg for å gå ned hver kg, en hard kamp, omtrent ikke verdt det, kan like gjerne ta slankeoperasjon, har vel ikke annet valg enn det egentlig, kjenner ei som tok slankeoperasjon pga zyprexa så hun er slank idag.

Man er nødt til å gjøre noen tiltak selv om man opererer. Klarer man ikke det før operasjonen så ser jeg ingen grunn til at man skal klare det etter operasjonen.

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg er glad du forstår det. 

er utrolig mange som forstår det, som går på eller har gått på disse medisnene, men tydeligvis ikke mange på dette forumet.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Man er nødt til å gjøre noen tiltak selv om man opererer. Klarer man ikke det før operasjonen så ser jeg ingen grunn til at man skal klare det etter operasjonen.

har gått ned 10 kg etter at jeg sluttet på visse medisiner. venninna mi har gått ned 60.

Skrevet
4 minutter siden, Annkarin skrev:

er utrolig mange som forstår det, som går på eller har gått på disse medisnene, men tydeligvis ikke mange på dette forumet.

Nei de forstår ikke det her tydeligvis. 

Skrevet

skal gå ned 10-20 kg til, hadde jeg fortsatt på disse medisinene måtte jeg ha godtatt å være feit resten av livet. men er jo noen som liker former på damene også da.

Skrevet

Jeg godtok å øke ganske mange kg, men vektøkningen stoppet liksom aldri heller og da ble det stopp hos meg, kunne ikke godta visse tall.

Skrevet
13 minutter siden, Annkarin skrev:

en anne jeg kjenner måtte ta amfetamin for å ikke bli feit på zyprexa. når folk må ta amfetamin for å oppretteholde normal vekt er det noe galt på ferde.

Man blir ikke slank av amfetamin. Det kan redusere matlysten og muligens få deg mer aktiv slik at du spiser mindre og beveger deg mer. Man må ikke ta amfetamin for å ikke bli feit av medisiner. Man må spise mindre og bevege seg mer.

4 minutter siden, Annkarin skrev:

eh som sagt, det fins antipsykotika som ikke gir vektøkning også.

Eh, men det var jo du som skrev man burde få tilbud om psykoterapi. Og jeg lurer fortsatt, hjelper psykoterapi? Og nå har stjernestøv vært igjennom det meste av AP uten at noe av det fungerer. Det hun går på nå fungerer tydeligvis, men hun må sloss mot det hun kaller ulvehunger (noe som egentlig er litt merkelig for ulver kan spise en hel haug også spiser de ikke på flere dager, stjernestøv spiser hele tiden)

2 minutter siden, Annkarin skrev:

har gått ned 10 kg etter at jeg sluttet på visse medisiner. venninna mi har gått ned 60.

Fint for deg da :)

Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Man blir ikke slank av amfetamin. Det kan redusere matlysten og muligens få deg mer aktiv slik at du spiser mindre og beveger deg mer. Man må ikke ta amfetamin for å ikke bli feit av medisiner. Man må spise mindre og bevege seg mer.

Eh, men det var jo du som skrev man burde få tilbud om psykoterapi. Og jeg lurer fortsatt, hjelper psykoterapi? Og nå har stjernestøv vært igjennom det meste av AP uten at noe av det fungerer. Det hun går på nå fungerer tydeligvis, men hun må sloss mot det hun kaller ulvehunger (noe som egentlig er litt merkelig for ulver kan spise en hel haug også spiser de ikke på flere dager, stjernestøv spiser hele tiden)

Fint for deg da :)

det sier litt når man må gå på amfetamin for å greie oppretteholde normaltvekt på disse medisinene.

jeg har hørt om psykoterapi som hjelper mot psykose, at man innarbeider en stor trygghet mellom pasienten og behandler.

Det er masse ap stjernestøv ikke har prøvd også. Evt at risperdal hadde funket uten seroquel om hun fikk noe annet å sove på.

Skrevet

man klarer jo ikke spise mindre på disse medisinene.

dere kan si hva dere vil, men vi klarer det jo ikke uansett.

si det igjen og igjen og igjen. i praksis klarer man det ikke.

altså noen har jo stålvilje og klarer det, hos andre forsvinner denne stålviljen også itillegg til suget. det roterer med så mye dypt i hjerne på dette nivået at man har ikke nubbsjans.

men nå venter jeg bare på å bli utestengt fra forum.

Skrevet

akkurat som om det er min feil at stjernestøv ikke greier gå ned i vekt på seroquel og ikke seroquel

Skrevet

selv måtte jeg overspise så mye søtt at jeg spydde tre ganger daglig på seroquel

for å få plass til mer.

helt sykt. fikk altså bulimi.

og helt frisk da jeg sluttet. gikk ned 20 kg.

Skrevet

men man må veie fordeler og ulemper. Kanskje er det bedre å være noe overvektig enn å være psykotisk. men faren er at vektøknigen aldri stopper. ja ære til de som har vilje av stål selv på zyprexa og seroquel. ære være dem.

Skrevet

Det beste er kanskje at dere bare slutter helt på alt som heter medisiner, så slipper dere bivirkninger og kan kose dere med sykdom istede. Selvfølgelig forstår selv vi på dol at vektøkning er et problem. Men samtidig så er det nok ikke bare jeg som syns det er vanskelig å svelge når jeg leser hvor utrolig mye godis man putter i seg og hvor fantastisk lite man beveger seg. Jeg går ikke lett opp i vekt. Spiser det jeg vil og beveger meg det jeg vil. Jeg er heldig sånn sett. Har en mage som sier stopp og ben som sier gågågå. Men med det inntaket og innaktiviteten stjernestøv har så hadde jeg trolig trillet nå. Det er det folk reagerer på. Man kan ikke forvente å gå ned i vekt når man ikke gjør noe for det.

Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Det beste er kanskje at dere bare slutter helt på alt som heter medisiner, så slipper dere bivirkninger og kan kose dere med sykdom istede. Selvfølgelig forstår selv vi på dol at vektøkning er et problem. Men samtidig så er det nok ikke bare jeg som syns det er vanskelig å svelge når jeg leser hvor utrolig mye godis man putter i seg og hvor fantastisk lite man beveger seg. Jeg går ikke lett opp i vekt. Spiser det jeg vil og beveger meg det jeg vil. Jeg er heldig sånn sett. Har en mage som sier stopp og ben som sier gågågå. Men med det inntaket og innaktiviteten stjernestøv har så hadde jeg trolig trillet nå. Det er det folk reagerer på. Man kan ikke forvente å gå ned i vekt når man ikke gjør noe for det.

man greier jo ikke gjøre noe med det så lenge man står på medisinene.

iallfall greide ikke jeg det. men greier det uten de medisinene.

Skrevet

men stjernestøv: hva syns du er viktigst, sove eller spise mindre?

Skrevet
5 minutter siden, Annkarin skrev:

det sier litt når man må gå på amfetamin for å greie oppretteholde normaltvekt på disse medisinene.

jeg har hørt om psykoterapi som hjelper mot psykose, at man innarbeider en stor trygghet mellom pasienten og behandler.

Det er masse ap stjernestøv ikke har prøvd også. Evt at risperdal hadde funket uten seroquel om hun fikk noe annet å sove på.

Man må ikke gå på amfetamin for å holde en normalvekt på de medisinene, noen søker enkleste måte.

Om det finnes terapi som hjelper så krev det da, ikke forvent at det havner i fanget på deg.

Hvilke ap er det hun ikke har prøvd da? Desuten var det først risperdal det var så livsviktig for henne å slutte på, nå har hun trappet ned masse på den medisinen. Og da er det seroquel det er noe galt med.

Skrevet (endret)

stjernestøv: kanskje du kan lære selvhypnose av psykolog for å lære sove på egenhånd.

Endret av Annkarin
Skrevet
3 minutter siden, Annkarin skrev:

man greier jo ikke gjøre noe med det så lenge man står på medisinene.

iallfall greide ikke jeg det. men greier det uten de medisinene.

Greier man ikke gå når man går på AP?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...