AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 Skrevet 4. februar 2016 Når jeg er deprimert, trenger jeg ekstra mye søvn, dvs opp til 16 timer i døgnet. Det er kun en ting jeg har lyst til da, og det er å få sove og få være i fred. Jeg må også ha så mye søvn for å klare jobben min. Kanskje det er dumt å sove så mye når man er deprimert? Man blir kanskje mer deprimert av å sove så mye, selv om man er fysisk og psykisk sliten og man føler kroppen trenger det siden man lever konstant på reservetanken? Anonymkode: 22968...8ae 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 Forholdet mellom depresjon og søvn er interessant, men komplekst. Du kan forsøke å begrense søvnen og se om det har en effekt. Du kan begynne med å holde deg våken en hel natt. Du kan lese mer om såkalt kronoterapi her: http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=365007&a=3 0 Siter
Annkarin Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 De sier man ikke skal sove mer enn 8 timer, at mer enn det virker depressivt, men jeg fungerer best ved ca. 12 timers søvn, jeg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.