aase k. Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 For ikke lenge siden ble jeg tvangsinnlagt ei kort stund og senere overført dps for frivillig innleggelse for stabilisering. Var innlagt i ca 5 dager. De skulle sende epikrise til fastlegen min, men mitt spm er hva den epikrise inneholder. Har egentlig en diagnose, men skriver de en egen diagnose de kan mene jeg har basert på oppholdet der? Anbefaler de videre behandling? Før og etter innleggelsen måtte jeg krysse av på et spørreskjema og noen av spm var bl.a om jeg har vært skvetten og om jeg har vært vettskremt og måtte krysse av for hvor plaget jeg hadde vært av det. Hva var egentlig hensikten med slike spm? Fikk liten og ingen forklaring. Var flere spm men husker ikke helt hva de var. Etter oppholdet fikk jeg også et spørreskjema om bi synes jeg de sa. Hva kan de ha ment med det? Håper på svar. På forhånd takk :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 Epikrise skal inneholde (aksjons)diagnose (det en ble innlagt for). Medisiner ved utskriving, evt sykemelding ved utskriving og anbefaling av videre oppfølging. Ut over dette er det opp til den som skriver epikrisen. Noen gjør det kort, andre skriver lange fortellinger om alt som skjedde under innleggelsen (og som fastlegene aldri leser). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.