Annkarin Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 Fikk høre fra en "kompis" at jeg ikke er/var syk, men at jeg har en illusjon om å være syk fordi jeg ikke har utfordret meg selv. Det var en ny vri på å se bipolar lidelse og manisk psykose. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 6 minutter siden, Annkarin skrev: Fikk høre fra en "kompis" at jeg ikke er/var syk, men at jeg har en illusjon om å være syk fordi jeg ikke har utfordret meg selv. Det var en ny vri på å se bipolar lidelse og manisk psykose. Det var nå en rar ting å si. 0 Siter
Annkarin Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Skrevet 5. februar 2016 4 minutter siden, stjernestøv skrev: Det var nå en rar ting å si. Jeg forklarte han hva det gikk ut på og hvilke vrangforestillinger jeg hadde og at det er genetisk fra min mor og far, da sa han vi dropper dette temaet. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 Et øyeblikk siden, Annkarin skrev: Jeg forklarte han hva det gikk ut på og hvilke vrangforestillinger jeg hadde og at det er genetisk fra min mor og far, da sa han vi dropper dette temaet. Kan ikke hatt mye peiling han nei, det er jo tydelig. 1 Siter
Madelenemie Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 1 time siden, Annkarin skrev: Fikk høre fra en "kompis" at jeg ikke er/var syk, men at jeg har en illusjon om å være syk fordi jeg ikke har utfordret meg selv. Det var en ny vri på å se bipolar lidelse og manisk psykose. Hei! Ja det er jo ofte vi mennesker ikke vet så mye om ting vi ikke har opplevd selv, kunnskap om, erfaring med osv.... Da er det fint med en god forklaring:-) Min manns bror har søte barn, alle unntatt en, dvs et av barna kan være søt, men plutselig skrur hun om, på sekunder, og blir en skikkelig djevel. Man tror kanskje ikke barn kan bli sånn, særlig når de bare er 6 år. men dette barnet blir slik, hun har så ekstreme humørsvigninger, eller er så utspekulert at søsknene lider under det. Foreldrene kjefter på søsknene fordi de ikke greier holde fred med en 6 åring. Da mine barn var i USA for en stund siden, erfarte vi nettopp at vi ikke kan bo hjemme hos familien da barnet på 6 år, er fullstendig sprø:-( Hun trenger hjelp, men i foreldrenes nærver er hun en helt annen person? så de nekter for at det er noe galt med barnet:-(? Lekene vi kjøpte til hennes søsken ødela hun fort, neglelakkene til min datter, helte hun ut på gulvet da foreldrene ikke var hjemme, mens hun lo en ondskapfull latter? Min datter ringte meg da, hun satt da med bena forran en kommode hun prøvde sperre døren inn til rommet sitt med, da 6 åringen klikket, løpt på døren hennes med spark og brøl. Etter dette ringte jeg og kjeftet, så alle fikk høre det, fordi min mann hadde satt på mikrofon, eller det var mikrofon på telefonen deres. Min mann ble kjempeflau, for selv om jeg snakket norsk skjønte de nok av enkelt ord til å forstå at det var helt uaktuelt for våre barn å bo under slike ekstreme forhold. foreldrene skjønte også at det gjaldt deres yngste barn,. fordi jeg sa hennes navn, mor klikket da igjen, og tok det ut på sine eldste barn som hun mente hadde løyet på den yngste, men altså oppsummert: Vi kan ikke bo hos min manns bror når vi reiser over nå, rett og slett fordi de har et lite barn som er i så psykisk ubalanse at hun hadde trengt hjelp, men hjelp får hun ikke da foreldrene benekter at hun er svært syk. Om hun er bipolar vet jeg ikke nok om, men at det må være noe medfødt tror jeg. Hun er svært smart og manipulerende, endrer atferd tydeligvis avhengig av hvem som er tilstede, men som min svigerfar sa, hennes morfar var ikke til å stole på, han var en luring, løgnaktig og slu, og det er jo nettopp de trekkene vi også ser i dette lille barnet, som også kan være så søt:-(...uff det er ikke hyggelig. Jeg mener bare å skrive noe om at mye er medfødt, men selv da trenger man korrigeringer. Det vet jeg jo selv mye om. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 1 time siden, Annkarin skrev: Fikk høre fra en "kompis" at jeg ikke er/var syk, men at jeg har en illusjon om å være syk fordi jeg ikke har utfordret meg selv. Det var en ny vri på å se bipolar lidelse og manisk psykose. Det er en helt vanlig (og idiotisk) ting kronisk syke får høre rett som det er. Anonymkode: 43e3a...637 0 Siter
PNG Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 1 hour ago, Annkarin said: Jeg forklarte han hva det gikk ut på og hvilke vrangforestillinger jeg hadde og at det er genetisk fra min mor og far, da sa han vi dropper dette temaet. Jeg tror folk flest ikke tar utgangspunkt i hva som skjedde for lenge siden, men hva slags utfordringer man har nå for tiden. Han kan jo ha blitt litt oppgitt over dette svaret ditt. Det er nok lurere å si hva du sliter i nåtid. Vrangforestillingene var noe du hadde, og genetikk, vel det sier igrunn ingenting om hva du sliter med nå. 0 Siter
Fionys Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 Det er ikke noe hyggelig å høre slikt, men man kan ikke forvente seg at folk som ikke har opplevd noe av det selv skal forstå. Det er utrolig vanskelig folk å sette seg inn i det og forstå uansett hvordan man forklarer. Jeg hadde lite forståelse for sånt før jeg selv sto midt inn i det og enda så forstår jeg ikke helt hvordan det går an. Tror de fleste har muligheten til å gjøre noe selv for å få en bedre hverdag. 0 Siter
Annkarin Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Skrevet 6. februar 2016 11 timer siden, PNG skrev: Jeg tror folk flest ikke tar utgangspunkt i hva som skjedde for lenge siden, men hva slags utfordringer man har nå for tiden. Han kan jo ha blitt litt oppgitt over dette svaret ditt. Det er nok lurere å si hva du sliter i nåtid. Vrangforestillingene var noe du hadde, og genetikk, vel det sier igrunn ingenting om hva du sliter med nå. nei jeg forklarte at jeg slett ikke er syk nå i det hele tatt, men at jeg var det for tre år siden, og at det var ekte sykdom, og ikke noe innbildning. tror han faktisk forsto selv om han ikke orket snakke mer om det. Han vet ikke min historie. Han bare tror jeg tror jeg er syk fordi jeg ikke jobber og sa jeg hadde sittet så lenge i sofaen at ryggen og rompa verket idag. var ment humoristisk. Kanskje det er provoserende og fortvilende for folk som ikke kjenner min historie at jeg ikke jobber osv. 0 Siter
Annkarin Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Skrevet 6. februar 2016 tenk hvis zyprexa ikke ga vektøkning og restless legs, hadde sikkert vært i full jobb idag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.