Blomsterfluen Skrevet 6. februar 2016 Skrevet 6. februar 2016 Jeg er helt psykisk frisk. Bevis på at heg aldri trengte abilify. Jeg har nå vært uten abilify i en måned og en halv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 Skrevet 6. februar 2016 For det første har du ikke virket så frisk i det siste. Er det du selv eller lege som vurderer deg som helt frisk nå? For det andre kan du ikke trekke noen konklusjoner om medisinbruk etter så kort tid. Anonymkode: f51f4...278 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Skrevet 6. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: For det første har du ikke virket så frisk i det siste. Er det du selv eller lege som vurderer deg som helt frisk nå? For det andre kan du ikke trekke noen konklusjoner om medisinbruk etter så kort tid. Anonymkode: f51f4...278 Mamma sier at "nå er du kommet tilbake igjen". 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Skrevet 6. februar 2016 En snill mann som ofte besøker meg mener også at jeg er den jeg alltid har vært. Det samme gjør personalet. Jeg klarer meg utmerket sosialt. Kan jeg bli dårlig igjen i psyken og at det tar lenger enn 1 og en halv måned? 0 Siter
gråstein Skrevet 6. februar 2016 Skrevet 6. februar 2016 23 minutter siden, Blomsterfluen skrev: En snill mann som ofte besøker meg mener også at jeg er den jeg alltid har vært. Det samme gjør personalet. Jeg klarer meg utmerket sosialt. Kan jeg bli dårlig igjen i psyken og at det tar lenger enn 1 og en halv måned? Det *kan* det sikkert. Helt umulig å svare på. 0 Siter
Trine Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 Men du har jo halusinasjoner, det er vel ikke helt friskt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 14 timer siden, Blomsterfluen skrev: En snill mann som ofte besøker meg mener også at jeg er den jeg alltid har vært. Det samme gjør personalet. Jeg klarer meg utmerket sosialt. Kan jeg bli dårlig igjen i psyken og at det tar lenger enn 1 og en halv måned? Ja, det kan du. En og en halv måned er lite uten medisiner. Konklusjoner kan du kanskje trekke etter et år, vil jeg tro. Anonymkode: f51f4...278 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 10. februar 2016 Forfatter Skrevet 10. februar 2016 Den Sunday, February 07, 2016 at 11.45, Trine skrev: Men du har jo halusinasjoner, det er vel ikke helt friskt. Psykologen mener jeg er helt normal selvom jeg har hallusinasjoner episoder om natten, og at jeg ikke hører til i psykiatrien fordi jeg ikke følger rådene de gir meg. 0 Siter
Trine Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 1 time siden, Blomsterfluen skrev: Psykologen mener jeg er helt normal selvom jeg har hallusinasjoner episoder om natten, og at jeg ikke hører til i psykiatrien fordi jeg ikke følger rådene de gir meg. Hmm...var ikke det litt motstridende? Du er normal, men samtidig sier han at du ikke hører til i psykiatrien fordi du ikke følger rådene dems. Det ville jeg jo tro betyr at du ikke er frisk, men at de ikke kan hjelpe deg fordi du ikke følger rådene dems. Men det du ser/halusinasjonene er kanskje normalt. Det er jo i såfatt bra. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 1 time siden, Blomsterfluen skrev: Psykologen mener jeg er helt normal selvom jeg har hallusinasjoner episoder om natten, og at jeg ikke hører til i psykiatrien fordi jeg ikke følger rådene de gir meg. Jeg og ble kastet ut av psykiatrien en gang fordi jeg ikke ville ha trilafon sprøyte, og psykologen sa "Du hører jo ikke på oss likevel", så de ble vel lei av meg. NHD er jo en sånn type, han svarer meg ikke lenger. Når de holder på sånn er det maktmisbruk, de liker å ha makt. Sykepleieren skrev i dag at han ikke var lei meg, så det er ikke sikkert han er en sånn type. Kanskje fact team er noe annet enn dps. 0 Siter
gråstein Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 7 minutter siden, stjernestøv skrev: NHD er jo en sånn type, han svarer meg ikke lenger. Når de holder på sånn er det maktmisbruk, de liker å ha makt. Nei, det er det virkelig ikke! Hva er poenget med å svare deg når du overhodet ikke tar til deg svarene og gjør det du "vil" uansett? 0 Siter
ISW Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Jeg og ble kastet ut av psykiatrien en gang fordi jeg ikke ville ha trilafon sprøyte, og psykologen sa "Du hører jo ikke på oss likevel", så de ble vel lei av meg. NHD er jo en sånn type, han svarer meg ikke lenger. Når de holder på sånn er det maktmisbruk, de liker å ha makt. Sykepleieren skrev i dag at han ikke var lei meg, så det er ikke sikkert han er en sånn type. Kanskje fact team er noe annet enn dps. Det er jo egentlig ikke så rart. Legen (eller psykologen) er jo kun en rådgiver. Mennesker har fri vilje, og det er ikke ulovlig å ta dårlige valg i saker som kun angår en selv. Det vil si at dersom man vil bli psykotisk, ta livet av seg eller ett eller annet annet rart, så har man lov til det. Det som irriterer meg er de som tar slike dumme valg, men som også forlanger hjelp, og/eller klager. Man står fritt til å dumpe psykiatrien hvis man ønsker det, men da synes jeg man får la være å klage på konsekvensene av det. Man kan ikke bare oppleve de positive sidene av noe. Men som frie mennesker tar vi de valgene vi selv ønsker. Dumt eller klokt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 Et øyeblikk siden, gråstein skrev: Nei, det er det virkelig ikke! Hva er poenget med å svare deg når du overhodet ikke tar til deg svarene og gjør det du "vil" uansett? Man kan få råd av andre, men man velger selv hva man vil følge. Vi har da fri vilje her i livet, når de blir sur pga det sier det mer om dem. 0 Siter
gråstein Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev: Man kan få råd av andre, men man velger selv hva man vil følge. Vi har da fri vilje her i livet, Jeg forstår ikke hvorfor du stiller spørsmål da, når du vet best selv. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 1 minutt siden, issomethingwrong skrev: Det er jo egentlig ikke så rart. Legen (eller psykologen) er jo kun en rådgiver. Mennesker har fri vilje, og det er ikke ulovlig å ta dårlige valg i saker som kun angår en selv. Det vil si at dersom man vil bli psykotisk, ta livet av seg eller ett eller annet annet rart, så har man lov til det. Det som irriterer meg er de som tar slike dumme valg, men som også forlanger hjelp, og/eller klager. Man står fritt til å dumpe psykiatrien hvis man ønsker det, men da synes jeg man får la være å klage på konsekvensene av det. Man kan ikke bare oppleve de positive sidene av noe. Men som frie mennesker tar vi de valgene vi selv ønsker. Dumt eller klokt. Du gjør meg litt forbannet Jeg vil da vel ikke trenge psykiatrien, men du har rett i at jeg har et valg. Alle har et valg og styrer sitt eget liv, tror du virkelig jeg vil ha hjelp av psykiatrien? Det har med at jeg ikke klarer å skape det jeg ønsker, det er jo det jeg prøver på hele tiden. Vil klare det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 4 minutter siden, gråstein skrev: Jeg forstår ikke hvorfor du stiller spørsmål da, når du vet best selv. Jeg vet vel ikke helt alltid hva jeg skal gjøre da, så spør jeg om råd. Men det er ikke alltid jeg klarer å følge dem fordet, det er vel bare sånn med meg. Har fått råd av healere og jeg ikke klarte å følge,det er ikke alltid så lett. Men de avviste meg ikke fordet, men kunne bli irritert hun og. 0 Siter
ISW Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev: Du gjør meg litt forbannet Jeg vil da vel ikke trenge psykiatrien, men du har rett i at jeg har et valg. Alle har et valg og styrer sitt eget liv, tror du virkelig jeg vil ha hjelp av psykiatrien? Det har med at jeg ikke klarer å skape det jeg ønsker, det er jo det jeg prøver på hele tiden. Vil klare det. Du får bare bli så forbannet du vil. Jeg tar ikke stilling til om de valgene DU gjør er dumme eller kloke, jeg sier bare at alle mennesker tar de valgene de selv vil. Men skal man ha hjelp av psykiatrien, så må man dedikere seg til det, og følge de rådene du får. Hvis jeg skal ta timer for å lære og synge, så kan jeg ikke si til læreren "jeg nekter å høre på rådene dine og jeg vil ikke øve, men jeg vil gjerne gå hit fordi det er koselig". Det er alt eller ingenting. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 2 minutter siden, issomethingwrong skrev: Du får bare bli så forbannet du vil. Jeg tar ikke stilling til om de valgene DU gjør er dumme eller kloke, jeg sier bare at alle mennesker tar de valgene de selv vil. Men skal man ha hjelp av psykiatrien, så må man dedikere seg til det, og følge de rådene du får. Hvis jeg skal ta timer for å lære og synge, så kan jeg ikke si til læreren "jeg nekter å høre på rådene dine og jeg vil ikke øve, men jeg vil gjerne gå hit fordi det er koselig". Det er alt eller ingenting. Ja vi har alle et valg! Man kan ikke sammenligne det med å lære å synge, medisiner gjør til at jeg mister sjelen min. Mister iallefall kontakten med den, mister interessen for ting jeg liker. Dreier alt seg om medisiner? Er det der det ligger? Det må da finnes andre måter å "hjelpe" på. Alt eller ingenting hva? Så andre skal forme livet mitt? Har du hørt om illuminati? Hvis det er som du sier er psykiatrien illuminati. Bare vær en rævsleiker du, det er ikke jeg. Jeg har mine egne meninger. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 (endret) 18 minutter siden, issomethingwrong skrev: Du får bare bli så forbannet du vil. Jeg tar ikke stilling til om de valgene DU gjør er dumme eller kloke, jeg sier bare at alle mennesker tar de valgene de selv vil. Men skal man ha hjelp av psykiatrien, så må man dedikere seg til det, og følge de rådene du får. Hvis jeg skal ta timer for å lære og synge, så kan jeg ikke si til læreren "jeg nekter å høre på rådene dine og jeg vil ikke øve, men jeg vil gjerne gå hit fordi det er koselig". Det er alt eller ingenting. Really? Endret 10. februar 2016 av stjernestøv 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 Så hissig du ble da, Stjernestøv? Svaret var jo rettet mot trådstarter, men du føler deg tydeligvis veldig truffet når du reagerer sånn. Anonymkode: a457d...077 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.