stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hissig du ble da, Stjernestøv? Svaret var jo rettet mot trådstarter, men du føler deg tydeligvis veldig truffet når du reagerer sånn. Anonymkode: a457d...077 ISW skrev til meg. 0 Siter
gråstein Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 24 minutter siden, stjernestøv skrev: Jeg vet vel ikke helt alltid hva jeg skal gjøre da, så spør jeg om råd. Men det er ikke alltid jeg klarer å følge dem fordet, det er vel bare sånn med meg. Han har begrenset kapasitet og prioriterer vel de som faktisk har nytte av rådene. 0 Siter
ISW Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 7 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja vi har alle et valg! Man kan ikke sammenligne det med å lære å synge, medisiner gjør til at jeg mister sjelen min. Mister iallefall kontakten med den, mister interessen for ting jeg liker. Dreier alt seg om medisiner? Er det der det ligger? Det må da finnes andre måter å "hjelpe" på. Alt eller ingenting hva? Så andre skal forme livet mitt? Har du hørt om illuminati? Hvis det er som du sier er psykiatrien illuminati. Bare vær en rævsleiker du, det er ikke jeg. Jeg har mine egne meninger. Ja, jeg har hørt om Illuminati, men jeg tror ikke jeg skal gå nærmere inn på hva jeg mener om den teorien. Da sprekker du vel av sinne Som jeg sa så står du fritt til å gå akkurat den retningen du vil, og jeg står fritt til å gå min. Om jeg på grunn av medisiner kan glede meg villt til å fly i 13 timer for å dra på ferie til andre siden av jorda i påsken (noe jeg bare kunne glemme uten) - vel, da er det et fornuftig valg for meg. Det handler ikke om ræva til verken psykiatri eller noen andre. 0 Siter
gråstein Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 16 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja vi har alle et valg! Man kan ikke sammenligne det med å lære å synge, medisiner gjør til at jeg mister sjelen min. Mister iallefall kontakten med den, mister interessen for ting jeg liker. Dreier alt seg om medisiner? Er det der det ligger? Det må da finnes andre måter å "hjelpe" på. Alt eller ingenting hva? Så andre skal forme livet mitt? Har du hørt om illuminati? Hvis det er som du sier er psykiatrien illuminati. Bare vær en rævsleiker du, det er ikke jeg. Jeg har mine egne meninger. "Illuminati" har ingen ting å gjøre med psykiatrien. https://no.wikipedia.org/wiki/Illuminatus-ordenen Ellers skal du ikke sluke alt tullet du leser på Nyhetsspeilet og ser i useriøse YouTube-videoer. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 2 minutter siden, gråstein skrev: Han har begrenset kapasitet og prioriterer vel de som faktisk har nytte av rådene. Ja det vet nok du mer om enn meg...jeg kjenner han ikke. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 2 minutter siden, gråstein skrev: "Illuminati" har ingen ting å gjøre med psykiatrien. https://no.wikipedia.org/wiki/Illuminatus-ordenen Ellers skal du ikke sluke alt tullet du leser på Nyhetsspeilet og ser i useriøse YouTube-videoer. Det er ikke fra nyhetsspeilet, tror det som passer i mitt liv. Vil jeg tro på rosa elefanter så gjør jeg vel det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 6 minutter siden, issomethingwrong skrev: Ja, jeg har hørt om Illuminati, men jeg tror ikke jeg skal gå nærmere inn på hva jeg mener om den teorien. Da sprekker du vel av sinne Som jeg sa så står du fritt til å gå akkurat den retningen du vil, og jeg står fritt til å gå min. Om jeg på grunn av medisiner kan glede meg villt til å fly i 13 timer for å dra på ferie til andre siden av jorda i påsken (noe jeg bare kunne glemme uten) - vel, da er det et fornuftig valg for meg. Det handler ikke om ræva til verken psykiatri eller noen andre. Fint for deg at livet ditt er herlig på medisiner, da unner jeg deg virkelig det JO det handler nok om rævsleiking, du sa alt eller ingenting sant? Gjør du alt din behandler sier? Trodde det var meningen å gjøre folk selvstendige. Hadde vært fint hvis de var litt mer åpne i psykiatrien, jaja det tror jeg sykepleieren og psykiateren her er. Psykiateren så tross alt på supernatural, og han sa min tro var min rett å tro på som en kristen. De er troende også. Det handler ikke om psykose, jeg er ikke psykotisk og vil ikke bli det. 0 Siter
ISW Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Fint for deg at livet ditt er herlig på medisiner, da unner jeg deg virkelig det JO det handler nok om rævsleiking, du sa alt eller ingenting sant? Gjør du alt din behandler sier? Trodde det var meningen å gjøre folk selvstendige. Hadde vært fint hvis de var litt mer åpne i psykiatrien, jaja det tror jeg sykepleieren og psykiateren her er. Psykiateren så tross alt på supernatural, og han sa min tro var min rett å tro på som en kristen. De er troende også. Det handler ikke om psykose, jeg er ikke psykotisk og vil ikke bli det. Fantastisk er det vel ikke, men jeg er kvitt angsten og jeg er fornøyd med det. Nå står jo uansett jeg på en dose som kanskje tilsvarer 0,5 mg Risperdal for deg, så det er nok kanskje derfor jeg ikke plages med denne avflatetheten du har snakket om. Men ja, jeg vet det meste om denne bivirkningen. Da jeg sto på høy dose sov jeg mesteparten av tiden jeg ikke jobbet og på jobb fikk jeg kjeft for å være likegyldig. Så jeg skjønner at du plages. Men til det du spør om, da jeg byttet behandler sist, så bestemte jeg meg for å "ikke leke å være min egen psykiater" - gjøre alt av lekser og følge alle råd, rett og slett overlate kontrollen over problemet til henne. Det har faktisk hjulpet ganske mye. Det er også derfor jeg er en del mindre aktiv her nå. Om du kaller det rævsleiking, tja, jeg betaler jo tross alt for dette og det er penger i dass om jeg ikke gjør som hun sier? Vil ikke krangle mer med deg. Du er jo snill selv om du er litt rar iblant 0 Siter
Trine Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 Det er jo ikke noe poeng i at psykiatere bruker tid på pasienter som ikke får nytte av behandlingen. Det er nok av folk som står i kø for å få hjelp. 3 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 3 minutter siden, issomethingwrong skrev: Fantastisk er det vel ikke, men jeg er kvitt angsten og jeg er fornøyd med det. Nå står jo uansett jeg på en dose som kanskje tilsvarer 0,5 mg Risperdal for deg, så det er nok kanskje derfor jeg ikke plages med denne avflatetheten du har snakket om. Men ja, jeg vet det meste om denne bivirkningen. Da jeg sto på høy dose sov jeg mesteparten av tiden jeg ikke jobbet og på jobb fikk jeg kjeft for å være likegyldig. Så jeg skjønner at du plages. Men til det du spør om, da jeg byttet behandler sist, så bestemte jeg meg for å "ikke leke å være min egen psykiater" - gjøre alt av lekser og følge alle råd, rett og slett overlate kontrollen over problemet til henne. Det har faktisk hjulpet ganske mye. Det er også derfor jeg er en del mindre aktiv her nå. Om du kaller det rævsleiking, tja, jeg betaler jo tross alt for dette og det er penger i dass om jeg ikke gjør som hun sier? Vil ikke krangle mer med deg. Du er jo snill selv om du er litt rar iblant Vil ikke krangle jeg heller, da lager vi dårlig energi Snill du og 1 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 3 minutter siden, Trine skrev: Det er jo ikke noe poeng i at psykiatere bruker tid på pasienter som ikke får nytte av behandlingen. Det er nok av folk som står i kø for å få hjelp. Ja jeg trenger dem ikke De får bruke tiden på andre som trenger det, skal si det til sykepleieren. Takk for råd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 20 minutter siden, stjernestøv skrev: Fint for deg at livet ditt er herlig på medisiner, da unner jeg deg virkelig det JO det handler nok om rævsleiking, du sa alt eller ingenting sant? Gjør du alt din behandler sier? Trodde det var meningen å gjøre folk selvstendige. Hadde vært fint hvis de var litt mer åpne i psykiatrien, jaja det tror jeg sykepleieren og psykiateren her er. Psykiateren så tross alt på supernatural, og han sa min tro var min rett å tro på som en kristen. De er troende også. Det handler ikke om psykose, jeg er ikke psykotisk og vil ikke bli det. Hvis man følger behandler's råd blir man gradvis mer selvstendig. Anonymkode: c9b7f...f04 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis man følger behandler's råd blir man gradvis mer selvstendig. Anonymkode: c9b7f...f04 Den var god. Fikk til og med beskjed av folk da jeg hadde en flink healer "Du må ikke gjøre alt som hun sier, du skal ta dine egne valg". 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 Jeg blir bare så eitrende forbanna når jeg hører om folk som oppsøker healere for å bli friske! Snakk om kvakksalvere! Anonymkode: a457d...077 0 Siter
gråstein Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 36 minutter siden, stjernestøv skrev: Det er ikke fra nyhetsspeilet, tror det som passer i mitt liv. Vil jeg tro på rosa elefanter så gjør jeg vel det. Forstår ikke helt poenget med det, vel. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir bare så eitrende forbanna når jeg hører om folk som oppsøker healere for å bli friske! Snakk om kvakksalvere! Anonymkode: a457d...077 Det er da opp til hver enkel... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 2 minutter siden, gråstein skrev: Forstår ikke helt poenget med det, vel. Ok Men jeg er ikke A4 og det har jeg aldri vært, er vel det medisinene er til for å gjøre meg mer A4. 0 Siter
frosken Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 20 minutter siden, Trine skrev: Det er jo ikke noe poeng i at psykiatere bruker tid på pasienter som ikke får nytte av behandlingen. Det er nok av folk som står i kø for å få hjelp. 17 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja jeg trenger dem ikke De får bruke tiden på andre som trenger det, skal si det til sykepleieren. Takk for råd Ting kan gå litt opp og ned og frem og tilbake - for noen og enhver. I humpete og uoversiktlig terreng kan det være lurt med en turkamerat - så jeg synes så avgjort ikke du skal slutte å snakke med sykepleieren. Som mange andre her inne, så blir jeg også bekymret for helsen din, når du blir så opphengt i det åndelige som du er nå. Jeg er imidlertid ikke veldig bekymret, for jeg vet fra tidligere at når du begynner å bli redd, så tar du også mer medisin igjen. Jeg tenker at av og til må du ha lov til å prøve deg litt, og så vidt jeg har forstått så er behandlerne dine innforstått med at du nå prøver deg på en lav dose risperdal i kombinasjon med noe seroquel for søvn. Sammen får dere vurdere om det er forsvarlig at du prøver litt lenger. Jeg ser at mange er opptatt av barna dine, - men siden de begge er voksne så synes jeg ikke vi trenger å blande dem inn i denne diskusjonen. Slik jeg kjenner deg, så har du vært - og er en bedre mor - enn de fleste jeg kjenner. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 2 minutter siden, frosken skrev: Ting kan gå litt opp og ned og frem og tilbake - for noen og enhver. I humpete og uoversiktlig terreng kan det være lurt med en turkamerat - så jeg synes så avgjort ikke du skal slutte å snakke med sykepleieren. Som mange andre her inne, så blir jeg også bekymret for helsen din, når du blir så opphengt i det åndelige som du er nå. Jeg er imidlertid ikke veldig bekymret, for jeg vet fra tidligere at når du begynner å bli redd, så tar du også mer medisin igjen. Jeg tenker at av og til må du ha lov til å prøve deg litt, og så vidt jeg har forstått så er behandlerne dine innforstått med at du nå prøver deg på en lav dose risperdal i kombinasjon med noe seroquel for søvn. Sammen får dere vurdere om det er forsvarlig at du prøver litt lenger. Jeg ser at mange er opptatt av barna dine, - men siden de begge er voksne så synes jeg ikke vi trenger å blande dem inn i denne diskusjonen. Slik jeg kjenner deg, så har du vært - og er en bedre mor - enn de fleste jeg kjenner. Tusen takk for det frosken Dette er det mest fornuftige jeg har lest i dag! Lys til deg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.