Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går til behandling i psykiatrien. Jeg har flere ganger gått igjennom en prosess med dårlig søvn, lite mat og hallusinasjoner. Dette har jeg før fått medisiner for der jeg går til behandling. Jeg har nå vært våken i over 39 timer sliter med å holde hodet på plass, ting rundt meg vrenger seg og jeg kan plutselig høre meg selv snakke eller le uten å skjønne hvem det er rettet til og får plutselig kraftig angst og føler jeg er omringet av ekle vesner. Greia er at jeg er ikke får kontaktet behandlingsavdelingen siden det er helg, det åpner ikke igjen før om over ett døgn. Til lengre jeg er våken til verre blir jeg, jeg vurderer å ringe legevakta for å spørre om de kan hjelpe meg med noe å sove på. Men jeg blir skremt av tanken på at de vil tenke med en gang at jeg er "psykotisk", at jeg høres helt koko ut i andre enden av tlfrøret og vil sende sykebil eller politi å tvangsinnlegge meg. Er det noen som vet eller har noen aning om hvordan legevakten vil reagere på en tlf fra meg? Jeg er ganske sikker på at jeg ikke virker psykotisk her jeg skriver, men snakking blir noe helt annet når jeg begynner å bli skrullete av lite søvn.

Skrevet

Jeg hadde ringt. Skulle ønske jeg hadde gjort det da det ble slik for meg sistgang, men det gjorde jeg ikke...

Anonymkode: c8901...1c3

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ringt. Skulle ønske jeg hadde gjort det da det ble slik for meg sistgang, men det gjorde jeg ikke...

Anonymkode: c8901...1c3

Jeg vet jeg burde ringe. Men lurer på om det da er mulighet for at jeg blir innlagt istedenfor å få pillene da? Har aldri blitt innlagt på tvang før, men kom til å tenke på dette nå iforhold til legevakta. Hva skjedde når du ikke ringte? Trenger ikke fortelle om du ikke vil!

Skrevet

Kan ikke tro at du blir lagt inn på tvang, hvorfor skulle du det ?er du farlig for deg selv eller andre ? Vis ikke så legger de deg ikke inn når du ber om hjelp og medisiner.

Kanskje du får hjelp på legevakten men ikke sikkert men det går ann å ta en telefon. 

Anonymkode: 8d8d0...cfd

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du er like klar i din kommunikasjon med legevakta som du er her, vil ingen tenke på å tvangsinnlegge deg.

Skrevet
8 timer siden, shala skrev:

Jeg går til behandling i psykiatrien. Jeg har flere ganger gått igjennom en prosess med dårlig søvn, lite mat og hallusinasjoner. Dette har jeg før fått medisiner for der jeg går til behandling. Jeg har nå vært våken i over 39 timer sliter med å holde hodet på plass, ting rundt meg vrenger seg og jeg kan plutselig høre meg selv snakke eller le uten å skjønne hvem det er rettet til og får plutselig kraftig angst og føler jeg er omringet av ekle vesner. Greia er at jeg er ikke får kontaktet behandlingsavdelingen siden det er helg, det åpner ikke igjen før om over ett døgn. Til lengre jeg er våken til verre blir jeg, jeg vurderer å ringe legevakta for å spørre om de kan hjelpe meg med noe å sove på. Men jeg blir skremt av tanken på at de vil tenke med en gang at jeg er "psykotisk", at jeg høres helt koko ut i andre enden av tlfrøret og vil sende sykebil eller politi å tvangsinnlegge meg. Er det noen som vet eller har noen aning om hvordan legevakten vil reagere på en tlf fra meg? Jeg er ganske sikker på at jeg ikke virker psykotisk her jeg skriver, men snakking blir noe helt annet når jeg begynner å bli skrullete av lite søvn.

Hvordan klarer du å være våken så lenge? hva er det du gjør? blir det ikke kjedelig?

Anonymkode: faa17...d7f

Skrevet

Jeg sovnet igår, både kroppen og hodet ble plutselig kjempetrøtt etter ca en time :) 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer du å være våken så lenge? hva er det du gjør? blir det ikke kjedelig?

Anonymkode: faa17...d7f

Jeg føler ikke at jeg blir trøtt, til vanlig klarer jeg så vidt å døgne. Det er kjedelig, skremmende og usunt. Jeg sitter nesten konstant foran tven for å distrahere meg selv. Når jeg går å legger meg med hallusinasjoner uten å være trøtt, så blir de mere aktive og ofte "ondere".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...