stjernestøv Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 I dag var jeg på dagsenteret igjen, og siden jeg ikke ville gå tur gikk vi på cafe. Det var koselig, men ble litt rar på en annen måte nå og det strammer i hodet. Men jeg kom meg jo ut Og nå skal jeg skjerpe meg ang spisingen, skal heller spise frukt. Når vekta bikker hundre kilo er det ille Husker en gang jeg var innlagt, en psykiater var så opptatt av å si "Du veier 100 kilo, du veier 100 kilo". Og nå er jeg der igjen, det er et nederlag Blir jo oppgitt og litt deppa over meg selv, men får prøve å ta grep. 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 10 minutter siden, stjernestøv skrev: I dag var jeg på dagsenteret igjen, og siden jeg ikke ville gå tur gikk vi på cafe. Det var koselig, men ble litt rar på en annen måte nå og det strammer i hodet. Men jeg kom meg jo ut Og nå skal jeg skjerpe meg ang spisingen, skal heller spise frukt. Når vekta bikker hundre kilo er det ille Husker en gang jeg var innlagt, en psykiater var så opptatt av å si "Du veier 100 kilo, du veier 100 kilo". Og nå er jeg der igjen, det er et nederlag Blir jo oppgitt og litt deppa over meg selv, men får prøve å ta grep. Flott du kom deg ut i dag :-) Ang spisingen så tenker jeg at det verste du kan gjøre er å bare gi opp, jeg synes det er bra du vil fortsette å kjempe. Frukt er strålende men forsøk å øke endel på grønnsakene (skjær opp i biter og ha i kjøleskapet) fordi fruktsukkeret kludrer med blodsukkeret ditt. Målet er å holde blodsukkeret ditt stabilt slik at du gjør det du selv kan for å unngå disse matorgiene. Hvordan går det egentlig med dette koret du snakket om tidligere? Ville ikke det vært hyggelig for deg? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Skrevet 8. februar 2016 6 minutter siden, XbellaX skrev: Flott du kom deg ut i dag :-) Ang spisingen så tenker jeg at det verste du kan gjøre er å bare gi opp, jeg synes det er bra du vil fortsette å kjempe. Frukt er strålende men forsøk å øke endel på grønnsakene (skjær opp i biter og ha i kjøleskapet) fordi fruktsukkeret kludrer med blodsukkeret ditt. Målet er å holde blodsukkeret ditt stabilt slik at du gjør det du selv kan for å unngå disse matorgiene. Hvordan går det egentlig med dette koret du snakket om tidligere? Ville ikke det vært hyggelig for deg? Skal kjempe videre og gjøre så godt jeg kan. Nei detkoret ble det ingenting av, tror ikke det er noe for meg. Stå der og synge med masse folk, og de maser sikkert også. 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: 3 minutter siden, stjernestøv skrev: Skal kjempe videre og gjøre så godt jeg kan. Nei detkoret ble det ingenting av, tror ikke det er noe for meg. Stå der og synge med masse folk, og de maser sikkert også. Så godt man kan får være godt nok :-) 1 Siter
future life Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 17 minutter siden, stjernestøv skrev: I dag var jeg på dagsenteret igjen, og siden jeg ikke ville gå tur gikk vi på cafe. Det var koselig, men ble litt rar på en annen måte nå og det strammer i hodet. Men jeg kom meg jo ut Og nå skal jeg skjerpe meg ang spisingen, skal heller spise frukt. Når vekta bikker hundre kilo er det ille Husker en gang jeg var innlagt, en psykiater var så opptatt av å si "Du veier 100 kilo, du veier 100 kilo". Og nå er jeg der igjen, det er et nederlag Blir jo oppgitt og litt deppa over meg selv, men får prøve å ta grep. Bella er inne på noe vesentlig: Hold blodsukkeret ditt stabilt. Den beste måten å gjøre dette på er å kutte ut sukker og hvetemel Finnes det en ernæringsfysiolog du kunne ta en prat med? Jeg har selv brukt flere typer anti-psykotika. Nå har jeg vært uten i snart to år. Da jeg gikk på disse medisinene, hadde jeg veldig lett for å legge på meg og blodsukkeret var for høyt. Jeg hadde diabetes 2. Møtte en ernæringsfysiolog som ba meg være forsiktig med sukker og hvetemel. Hun sa at hvetemel faktisk øker blodsukkeret like mye som vanlig sukker. Jeg har derfor kuttet ut disse to. Har gått ned i vekt og nå er blodsukkeret mitt normalt. Jeg bruker stevia som sukker/søtningsmiddel. Spiser grove knekkebrød uten hvetemel. Mye fisk, masse grønnsaker i alle varianter. En sjelden gang spiser jeg litt mørk sjokolade. Får jeg lyst på noe godt, lager jeg en smoothie med frosne bær, avokado, agurk, litt stevia og vann. Frukt er jeg også litt forsiktig med, da det også får blodsukkeret til å stige, bær er mye bedre. Spiser nesten ikke poteter, da disse inneholder mye stivelse ( spiser en potet meget sjelden). Istedet spiser jeg mye linser, bønner, erter, most blomkål/broccoli, alt av grønnsaker og salater. Saus lager jeg uten hvetemel, det er enkelt og like godt. Og ikke minst: Formen er mye bedre med dette kostholdet, kroppen kjennes mye lettere og da får man jo også trimmet mere. Håper du kan dra nytte av noe av dette, ønsker deg lykke til! 1 Siter
stjernestøv Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Skrevet 8. februar 2016 5 minutter siden, future life skrev: Bella er inne på noe vesentlig: Hold blodsukkeret ditt stabilt. Den beste måten å gjøre dette på er å kutte ut sukker og hvetemel Finnes det en ernæringsfysiolog du kunne ta en prat med? Jeg har selv brukt flere typer anti-psykotika. Nå har jeg vært uten i snart to år. Da jeg gikk på disse medisinene, hadde jeg veldig lett for å legge på meg og blodsukkeret var for høyt. Jeg hadde diabetes 2. Møtte en ernæringsfysiolog som ba meg være forsiktig med sukker og hvetemel. Hun sa at hvetemel faktisk øker blodsukkeret like mye som vanlig sukker. Jeg har derfor kuttet ut disse to. Har gått ned i vekt og nå er blodsukkeret mitt normalt. Jeg bruker stevia som sukker/søtningsmiddel. Spiser grove knekkebrød uten hvetemel. Mye fisk, masse grønnsaker i alle varianter. En sjelden gang spiser jeg litt mørk sjokolade. Får jeg lyst på noe godt, lager jeg en smoothie med frosne bær, avokado, agurk, litt stevia og vann. Frukt er jeg også litt forsiktig med, da det også får blodsukkeret til å stige, bær er mye bedre. Spiser nesten ikke poteter, da disse inneholder mye stivelse ( spiser en potet meget sjelden). Istedet spiser jeg mye linser, bønner, erter, most blomkål/broccoli, alt av grønnsaker og salater. Saus lager jeg uten hvetemel, det er enkelt og like godt. Og ikke minst: Formen er mye bedre med dette kostholdet, kroppen kjennes mye lettere og da får man jo også trimmet mere. Håper du kan dra nytte av noe av dette, ønsker deg lykke til! Jo takk for det :-) Skal prøve. Vil klare meg uten medisiner jeg også på sikt. 0 Siter
Trine Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 Jeg gikk en lang periode uten å spise sukker fordi det kunne hende sukkeret hadde innvirkning på vestibulitten som jeg har. I begynnelsen var det et helvete, men etterhvert ble det en vane. F.eks så laget jeg sjokolade selv av kakao, honning og delfiafet. Den sjokoladen ble så mektig at man ikke orker spise mye. Men den var fin på lange turer Jeg skulle også kutte ned på mel. Så jeg spiste mye yoghurt naturell som jeg blandet med honning og vanilje og hadde nøtter oppi. Jeg gikk ikke på noen slankekur da, det var jo ikke det som var planen. Men jeg gikk faktisk ned litt fordet. Etter at det viste seg at dietten ikke hjalp på vestibulitten så begynte jeg å spise sukker igjen fordi jeg ble så lei av å forklare hvorfor jeg ikke skulle ha dessert eller kake eller sjokolade, og mamma var helt ekstrem med hva jeg da kunne spise, jeg orket ikke alt dette fokuset mot meg. Jeg kunne ikke bare si at jeg slanket meg for da hadde folk trodd det hadde klikka fullstendig for meg. Men jo, når jeg da begynte å spise sukker igjen så ble jeg skikkelig kvalm. Så altså, kroppen er vant med å få det den får. Når man legger om vanen så er ikke kroppen alltid så fornøyd med det. Da må man bare bestemme seg for å ikke lytte til alle disse signalene kroppen sender om sjokoladebehov o.s.v. Plutselig er det helt greit å ikke spise sukker. Man blir jo avhengig av det og får nok en form for abstinens når man plutselig slutter. Jeg har aldri spist så mye sukker at jeg fikk veldig abstinens. Men det var hardt å stå imot skolebrød, sjokolade og annet søtt mens man var i butikken på vei hjem fra jobb. Jeg tvang meg selv til å spise nøtter eller en banan istede og det ble til slutt en vane. Jeg leste litt om antipsykotika. Jeg leste også at alle hadde vektøkning som bivirkning og at pasienter som blir satt på ap burde få tilbud om erneringsfysiolog. Det er viktig å holde blodsukkeret stabilt og passe på hva man spiser. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 3 timer siden, stjernestøv skrev: I dag var jeg på dagsenteret igjen, og siden jeg ikke ville gå tur gikk vi på cafe. Det var koselig, men ble litt rar på en annen måte nå og det strammer i hodet. Men jeg kom meg jo ut Og nå skal jeg skjerpe meg ang spisingen, skal heller spise frukt. Når vekta bikker hundre kilo er det ille Husker en gang jeg var innlagt, en psykiater var så opptatt av å si "Du veier 100 kilo, du veier 100 kilo". Og nå er jeg der igjen, det er et nederlag Blir jo oppgitt og litt deppa over meg selv, men får prøve å ta grep. Nå synes jeg heller du skal klappe deg selv på skuldra og være fornøyd over at 2015 var det året du greide å slutte å røyke og så si til deg selv at 2016 er det året du du skal gå ned noen kilo og være litt mer aktiv og sosial. Du har jo vist at du kan hvis du vil. Tenk positive tanker, så blir det lettere :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 Hurra for tur på dagsenter og café :). Anonymkode: f9a07...541 1 Siter
stjernestøv Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Skrevet 8. februar 2016 27 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Nå synes jeg heller du skal klappe deg selv på skuldra og være fornøyd over at 2015 var det året du greide å slutte å røyke og så si til deg selv at 2016 er det året du du skal gå ned noen kilo og være litt mer aktiv og sosial. Du har jo vist at du kan hvis du vil. Tenk positive tanker, så blir det lettere :-) Takk for det :-) Får prøve mitt beste. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 8. februar 2016 Skrevet 8. februar 2016 12 minutter siden, stjernestøv skrev: Takk for det :-) Får prøve mitt beste. Du har fått mange gode råd. Et lite råd fra meg også. Når du kjenner at lysten til å putte noe i munnen er der, spør deg selv om du greier å utsette det en times tid ? Det greier du jo, ikke sant ? En time går fort. Avled deg selv ved å skravle litt med oss eller enda bedre, bruk timen til å gå en tur eller gjøre noe annet nyttig, mens du gleder deg til måltidet. Planlegg hva du skal spise på forhånd. Tenk næringsrikt. Spis sakte og kos deg med måltidet. Kort sagt: Forsøk å utsette behovet litt. Du greier dette. Lykke til ! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Skrevet 8. februar 2016 1 minutt siden, Nicklusheletida skrev: Du har fått mange gode råd. Et lite råd fra meg også. Når du kjenner at lysten til å putte noe i munnen er der, spør deg selv om du greier å utsette det en times tid ? Det greier du jo, ikke sant ? En time går fort. Avled deg selv ved å skravle litt med oss eller enda bedre, bruk timen til å gå en tur eller gjøre noe annet nyttig, mens du gleder deg til måltidet. Planlegg hva du skal spise på forhånd. Tenk næringsrikt. Spis sakte og kos deg med måltidet. Kort sagt: Forsøk å utsette behovet litt. Du greier dette. Lykke til ! Takk for det Har begynt å meditere igjen og nå, begynte i dag og det gjorde godt. Det kan jo være en avleder, noen lever jo på lys og kjærlighet. Håper det kan ta bort litt av sulten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.