Gjest Middagsmoms Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hei! Jeg og samboer skal ned noen kilo, men vi finner nesten aldri på middager som ikke involverer stekt kjøtt! Er ikke så glad i fisk bortsett fra når smaken er "godt gjemt" som i fransk fiskefrateng eller fylte fiskepanetter. Forslag mottas med tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 http://www.greteroede.no/oppskrifter/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Stekt kjøtt er ikke så gale hvis kjøttet er magert og det stekes i olje eller teflonpanne istedetfor smør. F.eks. wok med kylling eller strimlet svinekjøtt, masse grønnsaker og ris/nudler. Det virktigste er å passe på mengder og tilbehør. Prøv å la rgønnsaker være dominerende på tallerkenen, kutt ned på sauser, salt og smør. Sjysaus er et godt eksempel på en kalorifattig brun saus. Min favoritt er yogurt tilsatt hvitløk og sitronpepper, det har jeg ofte ved siden av sterke retter som indisk kylling eller sze chuan mat. Her er et konkret forslag på en veldig enkel, god og sunn middag: Stek 300 gr malt lammekjøtt i litt olje. Tilsett finhakkete gulrøtter + litt løk. Fres. Tilsett 2 ss tomatpure, salt og pepper, ta gjerne i litt vann for å få det mer flytende. Smør en ildfast form og hell innholdet over. Dryss purre-ringer over. Mos poteter (kok opp og mos eller lag "pose"-potetmos) og legg dette som et lokk over kjøttblandingen. Sett i stekeovnen ca 10-15 min på 200 grader. Til potetlokket har fått en gyllen farge. Veldig godt! Sjekk også ut Grete Roede-linken som birdie la igjen, der er masse gode forslag. Lykke til! Husk at også sunn mat kan smake godt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.