Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg får en sprøyte en gang pr mnd med trilafon tilsvarende 8 mg hver dag. Nå har livet gått over i en roligere fase og jeg har lyst til å prøve meg uten trilafon. Hvordan går jeg fram? Diagnosen er PTSD. (har Trilafon i det hele tatt effekt på denne diagnosen?)

Endret av Kitina
Skrevet
13 minutter siden, Kitina skrev:

Jeg får en sprøyte en gang pr mnd med trilafon tilsvarende 8 mg hver dag. Nå har livet gått over i en roligere fase og jeg har lyst til å prøve meg uten trilafon. Hvordan går jeg fram? Diagnosen er PTSD. (har Trilafon i det hele tatt effekt på denne diagnosen?)

Jeg bare sluttet med sprøyta, ingen nedtrapping. Gikk fint det :) 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg bare sluttet med sprøyta, ingen nedtrapping. Gikk fint det :) 

Gjorde det det?

Skrevet
20 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Gjorde det det?

Ikke på lang sikt nei.

Skrevet

Jeg bruker selv AP mot angst. Mitt råd er å gjøre det ekstremt forsiktig (omtrent mer forsiktig enn med AD). Jeg brukte over et år på å gå fra 120 til 40 mg Zeldox. Dette i kombinasjon med terapi.

Går du for raskt så risikerer du masse tankespinn, økt angst og kort lunte. Det er jo ikke farlig men hvorfor utsette deg for noe slikt?

Rent konkret så bør du få legen med på en nedtrapping når du tar injeksjon. Han kan sette litt mindre virkestoff for hver gang. Det er jo sånn sett veldig enkelt å regulere.

Skrevet
11 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg bruker selv AP mot angst. Mitt råd er å gjøre det ekstremt forsiktig (omtrent mer forsiktig enn med AD). Jeg brukte over et år på å gå fra 120 til 40 mg Zeldox. Dette i kombinasjon med terapi.

Går du for raskt så risikerer du masse tankespinn, økt angst og kort lunte. Det er jo ikke farlig men hvorfor utsette deg for noe slikt?

Rent konkret så bør du få legen med på en nedtrapping når du tar injeksjon. Han kan sette litt mindre virkestoff for hver gang. Det er jo sånn sett veldig enkelt å regulere.

Takk for svar. Om jeg reduserer med 10 prosent hver gang vil jeg jo bruke ti mnd på prosjektet. Like lang tid som jeg brukte på å bli kvitt SSRI og jeg merker ikke noe forskjell på livet med og uten SSRI nå snart to år etter slutt.

Skrevet
2 minutter siden, Kitina skrev:

Takk for svar. Om jeg reduserer med 10 prosent hver gang vil jeg jo bruke ti mnd på prosjektet. Like lang tid som jeg brukte på å bli kvitt SSRI og jeg merker ikke noe forskjell på livet med og uten SSRI nå snart to år etter slutt.

Kanskje du kan gjøre det litt raskere enn 10%, kanskje 25, 25, 25, 10, 0 (4-5 mnd), men poenget mitt er at å gjøre det som Stjernestøv foreslo er skummelt.

Hjernen "venner seg" til AP og reseptorene blir sensitive ovenfor signalstoffene. Hvis man har angst kan angsten bli verre av bråstopp, og det er lett å forveksle med at tilstanden er forverret og bli demotivert.

Skrevet
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Kanskje du kan gjøre det litt raskere enn 10%, kanskje 25, 25, 25, 10, 0 (4-5 mnd), men poenget mitt er at å gjøre det som Stjernestøv foreslo er skummelt.

Hjernen "venner seg" til AP og reseptorene blir sensitive ovenfor signalstoffene. Hvis man har angst kan angsten bli verre av bråstopp, og det er lett å forveksle med at tilstanden er forverret og bli demotivert.

Det gikk veldig fint med meg, jeg holdt meg bra i to år tror jeg. :) 

Men så gikk det ikke så bra. Men det var verdt det ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...