Trine Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange med AS som får et bedre liv med sentralstimulerende (bedre konsentrasjon, mer sosial, bedre stresshåndtering, etc). Det kan du lese mye om på Wrong Planet forumet. Anonymkode: 2d993...de3 Leser du bare akkurat det du vil lese du eller? Jeg skrev jo at jeg tror at folk med asperger kan ha nytte av sentralstimulerende. Hvor mange ganger vil du jeg skal skrive det egentlig? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 1 minutt siden, Trine skrev: Leser du bare akkurat det du vil lese du eller? Jeg skrev jo at jeg tror at folk med asperger kan ha nytte av sentralstimulerende. Hvor mange ganger vil du jeg skal skrive det egentlig? Hvorfor i alle dager fårman det ikke da?=??? Anonymkode: 2d993...de3 0 Siter
Trine Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager fårman det ikke da?=??? Anonymkode: 2d993...de3 Det vet da vel ikke jeg!!!!!!! Kanskje det mangler forskning på området. Du får heller ta det opp med en psykiater, eller noen som har makt til å endre reglene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 3 minutter siden, Trine skrev: Det vet da vel ikke jeg!!!!!!! Kanskje det mangler forskning på området. Du får heller ta det opp med en psykiater, eller noen som har makt til å endre reglene. Har ingen psykiater. Kun fastlege. Og de vet ingen ting hverken om AS eller psyco-medisner. Anonymkode: 2d993...de3 0 Siter
Trine Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ingen psykiater. Kun fastlege. Og de vet ingen ting hverken om AS eller psyco-medisner. Anonymkode: 2d993...de3 Kanskje du burde få en time hos psykiater da. Hjelper deg ikke mye med bare fastlege om du mener du trenger sentralstimulerende. De har ikke lov til å skrive det ut uten godkjenning fra psykiater. 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: må ærlig si at jeg syns det er svært urettferdig at kun folk med ADHD får disse medikamentene. deprimerte, folk med asperger, folk som er overvektige, og en rekke andre ville ha hatt god nytte av disse. man blir jo bokstavelig talt etter super menneske selv med lave doser. super sosial,konsentrert og glad. syns det er ekstremt trist at mange med ADHD, som kanskje ikke en gang har diagnosen selger disse medisinene til studenter osv. testet det selv før noen eksamener, og tok psykologi 1+2 på 1 uke. og p1+p2 matte og norsk skriftlig på 2 uker, som privatist med 4-6 i karakterer. med ritalin hver dag. til vanlig ville dette tatt meg 4 ganger så lang tid. og med antipsykotika som jeg bruker nå ( truxal 200 mg ) ville jeg ikke ha klart å stått i noen av fagene lol. skal selv på ADHD utredning snart. og kommer ikke til å ta det bra hvis jeg ikke har diagnosen. er temmelig sikker på at jeg kjapt får livet mitt på styr om jeg får ritalin eller adderall. Anonymkode: 53f9d...d31 Hvis du blir et "super menneske" av Ritalin har jeg mine tvil om at du har ADHD. Det at du klarer å ta skole på den måten med medisinen viser etter min mening nettopp at du blir "speedet" av den, og har nok dopamin fra før av. Jeg klarer f.eks skolen mye bedre, men det betyr ikke at jeg klarer å rase gjennom bøkene på en uke. Og enda et moment: blir du sånn av bare 10 mg Ritalin daglig (hvis det var du som skrev det) så synes jeg det underbygger enda mer at du blir speedet av de. Selv sovner jeg på 10 mg Ritalin (det er ingen overdrivelse, 10 mg virker som sovemedisin på meg, 20 mg gjør meg "normal"). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.