AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 I påvente av time hos fastlege: er det noe jeg kan gjøre i mellomtiden for å forebygge eller forhindre at depresjonen utvikler seg og blir verre? Anonymkode: 3032e...655 0 Siter
Augusta Luise Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 Det du kan gjøre er å innføre eller opprettholde rutiner, stå opp og legge deg til noenlunde normale tider sånn at du får dagslys og nok søvn. Du bør sørge for å komme deg ut i frisk luft hver dag, og helst være i aktivitet en halvtime. Spis regelmessig, få i deg frukt og grønt, og vær snill med deg selv. Gjør ting du liker og si til deg selv at du snart får hjelp, du kommer ikke til å ha det sånn for alltid. Dette kommer til å gå bra. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 Takk for svar. Anonymkode: 3032e...655 0 Siter
cathlin Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 Drikke te av Malotira, en gresk fjellurt. 0 Siter
frosken Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: I påvente av time hos fastlege: er det noe jeg kan gjøre i mellomtiden for å forebygge eller forhindre at depresjonen utvikler seg og blir verre? Anonymkode: 3032e...655 Passe på god døgnrytme og sørge for fysisk aktivitet, ca halv time, daglig. Jobbe med å ikke krisemaksimere. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 Krisemaksimere?? Anonymkode: 3032e...655 0 Siter
XbellaX Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Krisemaksimere?? Anonymkode: 3032e...655 Ja, du leste riktig. Det er et nyttig råd, det er viktig å jobbe med tankene og hodet sitt. Ikke anta at det (f.eks depresjonen) blir slik eller sånn (verst tenkelig scenario) men forsøke å forholde seg til der man er i dag, ikke tenke så langt frem akkurat når man strever og "arrestere" seg selv på automatiske destruktive tanker. 0 Siter
ISW Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 Skikkelig fysisk aktivitet. Optimalt sett en halv time skikkelig kondisjonstrening og 15-30 minutters styrketrening, fortrinnsvis tung styrketrening. Tren så hardt som du klarer. Klarer du bare å gå en tur så er det langt bedre enn ingenting, men daglig hard trening har en antidepressiv effekt som er minst like god som antidepressiva. Tvihold på jobb og sosiale aktiviteter og tving deg selv om du må. Ta en kopp kaffe eller to med god samvittighet (også en mild stimulerende og antidepressiv effekt). Unngå overdrevet alkoholinntak. I tillegg finner du mye selvhjelpsmateriell om kognitiv og metakognitiv terapi på nett. Beklager om du opplever svaret som "brutalt". 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 2 timer siden, XbellaX skrev: Ja, du leste riktig. Det er et nyttig råd, det er viktig å jobbe med tankene og hodet sitt. Ikke anta at det (f.eks depresjonen) blir slik eller sånn (verst tenkelig scenario) men forsøke å forholde seg til der man er i dag, ikke tenke så langt frem akkurat når man strever og "arrestere" seg selv på automatiske destruktive tanker. Skjønner. Takk for svar. Anonymkode: 3032e...655 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 Takk for rådene jeg har fått. Jeg prøver bare å ta ansvar. NHD skriver jo også at depresjoner skal behandles aggressivt, og det betyr vel også at alle mulige tiltak bør settes inn så godt det lar seg gjøre for å forhindre at det utvikler seg, eller har jeg misforstått? Anonymkode: 3032e...655 0 Siter
frosken Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for rådene jeg har fått. Jeg prøver bare å ta ansvar. NHD skriver jo også at depresjoner skal behandles aggressivt, og det betyr vel også at alle mulige tiltak bør settes inn så godt det lar seg gjøre for å forhindre at det utvikler seg, eller har jeg misforstått? Anonymkode: 3032e...655 Du har fått mange råd i denne tråden om gode tiltak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.