Gå til innhold

Ang ord.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du merket at ord har mye å si? 

Hvis du sier negative ord som sorg,depresjon, angst, dum osv,da føler du deg ikke så bra? 

Men hvis du sier positive ord som glede, lykkelig, latter osv, da føler du deg bedre?

Har dette en psykologisk forklaring?

Skrevet

Det er vel fordi vi assosierer ordene med ulike følelser. Eller, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Om du sier "glede" så tenker du også glede og glede gjør deg positiv. Så jeg tror det har en psykologisk forklaring.

Skrevet

Det er vel ikke noe hokus pokus at man blir i bedre humør av å tenke positivt.

Skrevet
56 minutter siden, Trine skrev:

Det er vel fordi vi assosierer ordene med ulike følelser. Eller, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Om du sier "glede" så tenker du også glede og glede gjør deg positiv. Så jeg tror det har en psykologisk forklaring.

Ja man tiltrekker seg vel glede, hvis man sier eller tenker glede. 

Skrevet
40 minutter siden, Xtra skrev:

Det er vel ikke noe hokus pokus at man blir i bedre humør av å tenke positivt.

Nei det er ikke hokus pokus :) Det er jo naturlig å tiltrekke det man sier eller tenker. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...