stjernestøv Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 Har du merket at ord har mye å si? Hvis du sier negative ord som sorg,depresjon, angst, dum osv,da føler du deg ikke så bra? Men hvis du sier positive ord som glede, lykkelig, latter osv, da føler du deg bedre? Har dette en psykologisk forklaring? 0 Siter
Trine Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 Det er vel fordi vi assosierer ordene med ulike følelser. Eller, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Om du sier "glede" så tenker du også glede og glede gjør deg positiv. Så jeg tror det har en psykologisk forklaring. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 9. februar 2016 Skrevet 9. februar 2016 Det er vel ikke noe hokus pokus at man blir i bedre humør av å tenke positivt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. februar 2016 Forfatter Skrevet 9. februar 2016 56 minutter siden, Trine skrev: Det er vel fordi vi assosierer ordene med ulike følelser. Eller, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Om du sier "glede" så tenker du også glede og glede gjør deg positiv. Så jeg tror det har en psykologisk forklaring. Ja man tiltrekker seg vel glede, hvis man sier eller tenker glede. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. februar 2016 Forfatter Skrevet 9. februar 2016 40 minutter siden, Xtra skrev: Det er vel ikke noe hokus pokus at man blir i bedre humør av å tenke positivt. Nei det er ikke hokus pokus Det er jo naturlig å tiltrekke det man sier eller tenker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.