AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 2 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Etter min mening er det på grensa til omsorgsvikt å dra sønnen inn i dette (nok en gang ) tullet. Det hadde vært bedre om du hadde gått en tur med han. Men men .... Er ikke sønnen voksen? Anonymkode: c2639...b04 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke sønnen voksen? Anonymkode: c2639...b04 Han bor tydeligvis hjemme, men han kan jo være voksen allikevel. Jeg vet ikke hvor gammel han er, men håper du har rett... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Forfatter Skrevet 10. februar 2016 14 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Etter min mening er det på grensa til omsorgsvikt å dra sønnen inn i dette (nok en gang ) tullet. Det hadde vært bedre om du hadde gått en tur med han. Men men .... Mine sønner er voksne og velger selv hva de vil bli "dratt inn i", han syns det var koselig. Hvem skal komme da å passe på han? At jeg ikke drar han inn i ting? BV? Han er litt for stor til det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Forfatter Skrevet 10. februar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp det. Du kan lære mye av fortiden. Anonymkode: c2639...b04 Ok. Jeg klarer ikke finne gamle innlegg men har ikke noe lyst til å lese det heller, ikke når jeg var redd. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 33 minutter siden, stjernestøv skrev: Mine sønner er voksne og velger selv hva de vil bli "dratt inn i", han syns det var koselig. Hvem skal komme da å passe på han? At jeg ikke drar han inn i ting? BV? Han er litt for stor til det. Jeg har ikke sett noe om alderen på sønnen(e) din(e) og er glad for å høre at de er voksne. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Forfatter Skrevet 10. februar 2016 3 minutter siden, Lillemus skrev: Jeg har ikke sett noe om alderen på sønnen(e) din(e) og er glad for å høre at de er voksne. Ok Han jobber mye også, det er ikke sånn at han går og bekymrer seg. Jeg er jo ikke syk, skal finne en balansegang på det nå. Tror jeg klarer det 0 Siter
ISW Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 4 timer siden, XbellaX skrev: For noe vas du skriver nå Stjerna, i blant gir du meg grå hår ;- ) Det er ikke noe INNI deg som vil være syk, selvsagt vil du ikke være syk. Du bestemmer ikke (- ei heller noe INNI deg) om du vil/skal være syk. Du er slik, du er syk, det er ikke noe du kan bestemme over. Du kan derimot bestemme hvorvidt du ønsker å forsøke holde sykdommen din i sjakk ved å følge legens råd eller å sjonglere med medisiner og fore symptomene dine med alt åndelig. Og det åndelige er helt ok det, det er da noe du skal få ha i fred, problemet er at du nører opp under sykdommen din med det, du klarer ikke stanse, det blir mer og mer av dette åndelige, og slikt er skadelig for deg. Jeg har møtt mange som deg, med samme diagnose som ønsker å kunne håndtere det de selv opplever som evner, dessverre er det eneste de opplever evige runddanser på og av medisiner med påfølgende plager. Nå er du på det stedet hvor det er vanskelig å diskutere med deg. Du vrir alt inn mot det åndelige og det synes jeg ikke er et godt tegn. Jeg håper du tenker på din familie, og at de ønsker du skal klare holde deg noenlunde stabil. Jeg skjønner med litt godvilje at dette er litt kjipt. Jeg mener, for meg er det jo mer enkelt. Jeg hater symptomene mine, og ethvert virkemiddel som kan få dem vekk, være seg kognitiv terapi, metakognitiv terapi, AD eller AP, er et gode. Da er det kanskje lettere å akseptere bivirkninger også. Eneste virkemidlene jeg har styrt unna er vel alkohol og benzo :-) For en som faktisk opplever noe glede ved sykdommen sin er det vel langt verre. Da er det jo ikke til å unngå at man blir rimelig ambivalent. 2 Siter
frosken Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 4 minutter siden, issomethingwrong skrev: Jeg skjønner med litt godvilje at dette er litt kjipt. Jeg mener, for meg er det jo mer enkelt. Jeg hater symptomene mine, og ethvert virkemiddel som kan få dem vekk, være seg kognitiv terapi, metakognitiv terapi, AD eller AP, er et gode. Da er det kanskje lettere å akseptere bivirkninger også. Eneste virkemidlene jeg har styrt unna er vel alkohol og benzo :-) For en som faktisk opplever noe glede ved sykdommen sin er det vel langt verre. Da er det jo ikke til å unngå at man blir rimelig ambivalent. Ett moment til: Når livskvaliteten forblir dårlig til tross for at man følger et behandlingsopplegg med betydelige bivirkninger, så øker vel det også ambivalensen. 1 Siter
ISW Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 2 minutter siden, frosken skrev: Ett moment til: Når livskvaliteten forblir dårlig til tross for at man følger et behandlingsopplegg med betydelige bivirkninger, så øker vel det også ambivalensen. Hei, Jeg har tenkt litt på det, men er ikke dels fordi det spirituelle forsvinner (forsåvidt tilsiktet virkning) at livskvaliteten blir dårligere? (selvfølgelig også den klassiske daffheten som AP fører til, ref det andre innlegget mitt om at jeg sov mesteparten av tiden jeg ikke jobbet eller satt på DOL da jeg tok høy dose AP). Kunsten og løsningen blir jo å finne rett dose og rett behandling. Skjønner at det er en utfordring. Det tok meg tre år å finne en kombinasjon og behandling som ga riktig mengde følelser, energi og stimulans vs. angstdemping. Og selv i dag må jeg variere litt utfra belastning, og justere med en kaffekopp og en løpetur iblant :-) 0 Siter
XbellaX Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 11 minutter siden, issomethingwrong skrev: Jeg skjønner med litt godvilje at dette er litt kjipt. Jeg mener, for meg er det jo mer enkelt. Jeg hater symptomene mine, og ethvert virkemiddel som kan få dem vekk, være seg kognitiv terapi, metakognitiv terapi, AD eller AP, er et gode. Da er det kanskje lettere å akseptere bivirkninger også. Eneste virkemidlene jeg har styrt unna er vel alkohol og benzo :-) For en som faktisk opplever noe glede ved sykdommen sin er det vel langt verre. Da er det jo ikke til å unngå at man blir rimelig ambivalent. Helt enig. Du ser ofte mange av de samme tegnene ved bipolar og den maniske fasen. Jeg tenker at her bør også erfaring spille en rolle, hva slags erfaring har "jeg" med symptomene fra før, hva har disse ledet til, osv. Dessverre glemmer vi mennesker ganske raskt, det blir ofte endel runddanser. 2 Siter
frosken Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 5 minutter siden, issomethingwrong skrev: Hei, Jeg har tenkt litt på det, men er ikke dels fordi det spirituelle forsvinner (forsåvidt tilsiktet virkning) at livskvaliteten blir dårligere? (selvfølgelig også den klassiske daffheten som AP fører til, ref det andre innlegget mitt om at jeg sov mesteparten av tiden jeg ikke jobbet eller satt på DOL da jeg tok høy dose AP). Kunsten og løsningen blir jo å finne rett dose og rett behandling. Skjønner at det er en utfordring. Det tok meg tre år å finne en kombinasjon og behandling som ga riktig mengde følelser, energi og stimulans vs. angstdemping. Og selv i dag må jeg variere litt utfra belastning, og justere med en kaffekopp og en løpetur iblant :-) Slik jeg har forstått det, så er det mye mer enn det spirituelle som forsvinner. 1 Siter
frosken Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 6 minutter siden, XbellaX skrev: Helt enig. Du ser ofte mange av de samme tegnene ved bipolar og den maniske fasen. Jeg tenker at her bør også erfaring spille en rolle, hva slags erfaring har "jeg" med symptomene fra før, hva har disse ledet til, osv. Dessverre glemmer vi mennesker ganske raskt, det blir ofte endel runddanser. Viktig poeng. De jeg har kjent med bipolar 1 har alle etter noen få sykdomsrunder blitt svært gode på å stoppe ethvert tilløp til mani. Konsekvensene av maniene har blitt så heftige for dem, at de har vært villig til "hva som helst" for å unngå ny mani. Folk med bipolar2 er ofte i en annen situasjon, da hypomaniene ikke nødvendigvis får destruktive konsekvenser. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 3 timer siden, stjernestøv skrev: Mine sønner er voksne og velger selv hva de vil bli "dratt inn i", han syns det var koselig. Hvem skal komme da å passe på han? At jeg ikke drar han inn i ting? BV? Han er litt for stor til det. Ok, jeg håper det går bra med dere fremover og at dere får ei fin påske :-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Forfatter Skrevet 10. februar 2016 2 timer siden, Nicklusheletida skrev: Ok, jeg håper det går bra med dere fremover og at dere får ei fin påske :-) Jo takk likeså Men det er da en stund til påske. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 6 minutter siden, stjernestøv skrev: Jo takk likeså Men det er da en stund til påske. Er bare et par par uker. Anonymkode: c2639...b04 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar 2016 Forfatter Skrevet 10. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er bare et par par uker. Anonymkode: c2639...b04 Tidlig påske da... 0 Siter
Trine Skrevet 11. februar 2016 Skrevet 11. februar 2016 Par uker du liksom, du blander ikke med vinterferien nå vel? Det er 5 uker til påsken. Ja, det er tidlig påske, men ikke så tidlig 1 Siter
laban Skrevet 11. februar 2016 Skrevet 11. februar 2016 8 timer siden, stjernestøv skrev: Jo takk likeså Men det er da en stund til påske. 3 minutter siden, Trine skrev: Par uker du liksom, du blander ikke med vinterferien nå vel? Det er 5 uker til påsken. Ja, det er tidlig påske, men ikke så tidlig Nicklus skal sikkert ha vinterferie om en drøy uke og har havnet mentalt sett på "påsketur" på vidda allerede 2 Siter
Trine Skrevet 11. februar 2016 Skrevet 11. februar 2016 8 minutter siden, laban skrev: Nicklus skal sikkert ha vinterferie om en drøy uke og har havnet mentalt sett på "påsketur" på vidda allerede Hahaha....det kan hende Ohh....fjellet, har ikke vært på fjellet siden rett før jul. Da var det langt ifra noe skiføre. Syns det har vært litt mye dårlig vær denne vinteren. Var fint da det var -20, men da er det så kaldt på fjellet at man nesten ikke orker være der. Men ellers så har det vært så grått og trist at selv jeg har fått D-vit.mangel. Rett og slett uhørt!!! 0 Siter
Maglor Skrevet 11. februar 2016 Skrevet 11. februar 2016 14 timer siden, stjernestøv skrev: Det er ikke-fysiske vesener. Men når de jobber med energien min eller mine legemer kjennes det fysisk, har tatt feil av det før. Letet etter fysiske merker på kroppen, men det var ikke fysisk. Ikke alle kan kommunisere med dem, ikke alle merker at de jobber med seg. Men stort sett jobber de med alle mennesker, ikke alle merker det. Som sagt, la de ikke-fysiske arbeidskollegaene dine gi seg til kjenne under kontrollerte forhold og du vinner 1 million $ til veldedighet og menneskeheten kan ta et stort skritt fremover i vår forståelse av universet vi lever i. Skal hilse deg fra Elvis. Han stakk innom, men kan ikke ta testen for 1 mill siden han er på turne` i den åttende dimensjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.