Gå til innhold

Skremmende situasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man opplever noe skremmende, og ikke har noen å snakke med om det.. Hva gjør man da, når man føler et sterkt behov for å snakke om det og bli ferdig med det? Hva gjør andre i slike situasjoner? 

Anonymkode: 63d71...bb1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man opplever noe skremmende, og ikke har noen å snakke med om det.. Hva gjør man da, når man føler et sterkt behov for å snakke om det og bli ferdig med det? Hva gjør andre i slike situasjoner? 

Snakker med noen i familien eller en venn.

Skrevet
2 minutter siden, frosken skrev:

Snakker med noen i familien eller en venn.

Hvis man ikke har noen i familie og venner da? 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke har noen i familie og venner da? 

Har du verken egen familie, søsken, venner eller bekjente?

I så fall finnes det jo en del hjelpetelefoner.

Endret av frosken
Skrevet

Jo. Men ingen av de jeg har prøvd å snakke med tar meg på alvor. De vil ikke høre om det, snakker det bort. Jeg prøver ikke å snakke med hvem som helst heller. Men da får jeg heller holde det for meg selv, vil ikke bry noen. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Men ingen av de jeg har prøvd å snakke med tar meg på alvor. De vil ikke høre om det, snakker det bort. Jeg prøver ikke å snakke med hvem som helst heller. Men da får jeg heller holde det for meg selv, vil ikke bry noen. 

Hva er det som gjør at de ikke ønsker å høre om det?

Skrevet

Hjelpetelefoner er ikke noe for en med sterk telefonangst. Da holder jeg det heller for meg selv og lever med stresset en stund. Takk for svar. 

Skrevet
7 minutter siden, XbellaX skrev:

Hva er det som gjør at de ikke ønsker å høre om det?

Jeg vet ikke. Kanskje de ikke tar det alvorlig eller reagerer slik som jeg gjør.. Hos meg så er det akkurat som at alarmen går når slikt skjer. Men heldigvis roer det seg etter noen dager. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Kanskje de ikke tar det alvorlig eller reagerer slik som jeg gjør.. Hos meg så er det akkurat som at alarmen går når slikt skjer. Men heldigvis roer det seg etter noen dager. 

Fordi om DE ikke tar situasjonen like alvorlig så er det da ikke til hinder for at du kan fortelle hva den gjorde med deg. Kanskje du skal være litt tydeligere på hvor vanskelig du synes det var, hva situasjonen gjorde med deg.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpetelefoner er ikke noe for en med sterk telefonangst. Da holder jeg det heller for meg selv og lever med stresset en stund. Takk for svar. 

Kanskje den beste løsningen er å avlede deg selv. Gå en tur, se en tv-serie, strikk et par votter eller lignende.

Skrevet
7 minutter siden, Trine skrev:

Du kan jo "snakke" om det her.

Det er litt vanskelig å snakke om her det fordi det er en sak som er offentlig kjent.. Det er lett gjenkjennelig. Hvis ikke kunne jeg ha skrevet om det her. 

Skrevet
5 minutter siden, frosken skrev:

Kanskje den beste løsningen er å avlede deg selv. Gå en tur, se en tv-serie, strikk et par votter eller lignende.

5 minutter siden, XbellaX skrev:

Fordi om DE ikke tar situasjonen like alvorlig så er det da ikke til hinder for at du kan fortelle hva den gjorde med deg. Kanskje du skal være litt tydeligere på hvor vanskelig du synes det var, hva situasjonen gjorde med deg.

Det er kanskje der det ligger.. At jeg ikke er tydelig nok og åpner meg nok. Jeg legger nok litt skjul på følelsene mine, og jeg vil jo ikke bry noen heller..  Men jeg klarte iallfall å si til mine kolleger, som sa "endelig litt action, kult!" at for meg så var ikke dette kult og spennende action, tvert om. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...