ellen propellen Skrevet 11. februar 2016 Skrevet 11. februar 2016 Hei Jeg er ei dame på 40+ med en bipolar1 diagnose. Jeg svinger ganske ofte og mye mellom depresjon og mani. Mest lange dype depresjoner. Er deprimert nå igjen. Har gått på de samme medisinene i noen år nå og lurer på om de er til nytte? Vil ikke ta så mye medisiner uten effekt. Morgen: Escitalopram 5mg Lithionit 125mg Abillify 15mg Kveld: quetiapin 600mg Lithionitt 83mg Kan hende det ikke er mer å gjøre.....bare godta at livet er sånn... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 Lithionit: Doseres etter serumkonsentrasjon. Bør ligge i området 0,6 - 0,8. Escitalopram/Cipralex bør doseres høyere når du fortsatt er deprimert. Quetiapin/Seroquel er sannsynligvis i ok område. Avhenger av hvor redd en er for at du skal få en ny mani. Abilify ville jeg evt vurdert å redusere/ta bort så lenge du er deprimert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.