AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 Jeg leser at escitalopram kan øke sjansen for å utvikle osteoporose. Hvor mye vet man om årsaken til dette? Er det lurt å ta (ekstra) kosttilskudd for å redusere effekten? Takk for svar. Anonymkode: 9dde5...7f6 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 Jeg tror dette er et "teoretisk" problem. Om du går en tur hver dag og spiser vanlig sunn mat, er kosttilskudd helt unødvendig. Det er kun enkelte kreftpasienter og evt andre sterkt avmagrede personer som trenger kosttilskudd. Resten er bare tull. 0 Siter
Janus30 Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg tror dette er et "teoretisk" problem. Om du går en tur hver dag og spiser vanlig sunn mat, er kosttilskudd helt unødvendig. Det er kun enkelte kreftpasienter og evt andre sterkt avmagrede personer som trenger kosttilskudd. Resten er bare tull. Hva legger du i kosttilskudd? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 Litt forenklet: Alt som ikke er mat. Eller alt som er merket "Kosttilskudd". Selv den tidligere anbefalingen om å ta kalsium for å forebygge benskjørhet har vist seg å være feil. Det påvirker ikke benskjørheten :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.