September 2014 Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 Hei alle sammen! Endelig har jeg fått livet tilbake Etter over 20 år i psykiatrien er jeg nå endelig frisk, dvs jeg må leve med bipolar 2 fortsatt, men det er bare en lek nå i forhold til tidligere år. I september 2014 tok jeg et valg etter de 4 siste årene ut og inn av psyk avdeling i forskjellige tilstander, fra å være psykotisk, full av vrangforestillinger og angst. Var også på god vei over på den andre siden ved en anledning. Brukte på den tiden en del medisiner som Lyrica (skaper angst etter en tid) Imovane (Skapte angst og depresjon) Zyprexa Nobligan ( skaper angst etter noe tid) Vival og sobril ( også angst skapende) og Lamictal. Brukte aldri mere en legen hadde forskrevet. (Psykiater) I tillegg drakk jeg en del alkohol i helger. Som nevnt tidligere tok jeg et valg sammen med familie, psykiater på sykehuset skrittet om å legge meg inn til avrusing på privat klinikk, 12 trinns modellen. jeg måtte se i øynene at jeg var blitt en rus-avhengig, som følge av medisiner og alkohol gjennom 25 år. Var da 49 år og uføretrygdet livet var lagt i grus. Nå etter kun 17 mnd i dag 12.02.2016 uten alkohol og benzodiazepiner er jeg tilbake i 100% stilling i arbeidslivet. Har fått familien tilbake og full kontroll på livet inkl økonomien. Angsten er borte, det samme er depresjonene og søvnproblemene. Sover normalt 7-8 timer om natten, våkner og har lyst til å ta fatt på dagen som ligger forand meg. Svinger fortsatt noe, men ikke på samme måte. Kan også bli noe høy i blant, men det er heller ikke så plagsomt lengere. 20 kg overvekt er også borte. (Zyprexa og Lyrica ) Jeg hadde i alle år full tilitt til at medisiner skulle gjøre meg frisk, slik ble det ikke. Bruker i dag kun Lamictal. Før ville jeg stort sett bare dø, nå ønsker jeg minst og bli 150 år Håper det er flere som får lyst til og ta et ærlig oppgjør med seg selv. Det kan sikkert flere der ute høste mye god livsglede på. Diagnoser som jeg fikk i løpet av årene var: Emosjonelt ustabil personlighets forstyrrelse, ADHD PTSD, Kronisk angst kronisk depresjon og bipolar lidelse. Kun den siste var riktig. Ønsker dere alle sammen en riktig GOD HELG 1 Siter
frosken Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 1 time siden, September 2014 skrev: Hei alle sammen! Endelig har jeg fått livet tilbake Etter over 20 år i psykiatrien er jeg nå endelig frisk, dvs jeg må leve med bipolar 2 fortsatt, men det er bare en lek nå i forhold til tidligere år. I september 2014 tok jeg et valg etter de 4 siste årene ut og inn av psyk avdeling i forskjellige tilstander, fra å være psykotisk, full av vrangforestillinger og angst. Var også på god vei over på den andre siden ved en anledning. Brukte på den tiden en del medisiner som Lyrica (skaper angst etter en tid) Imovane (Skapte angst og depresjon) Zyprexa Nobligan ( skaper angst etter noe tid) Vival og sobril ( også angst skapende) og Lamictal. Brukte aldri mere en legen hadde forskrevet. (Psykiater) I tillegg drakk jeg en del alkohol i helger. Som nevnt tidligere tok jeg et valg sammen med familie, psykiater på sykehuset skrittet om å legge meg inn til avrusing på privat klinikk, 12 trinns modellen. jeg måtte se i øynene at jeg var blitt en rus-avhengig, som følge av medisiner og alkohol gjennom 25 år. Var da 49 år og uføretrygdet livet var lagt i grus. Nå etter kun 17 mnd i dag 12.02.2016 uten alkohol og benzodiazepiner er jeg tilbake i 100% stilling i arbeidslivet. Har fått familien tilbake og full kontroll på livet inkl økonomien. Angsten er borte, det samme er depresjonene og søvnproblemene. Sover normalt 7-8 timer om natten, våkner og har lyst til å ta fatt på dagen som ligger forand meg. Svinger fortsatt noe, men ikke på samme måte. Kan også bli noe høy i blant, men det er heller ikke så plagsomt lengere. 20 kg overvekt er også borte. (Zyprexa og Lyrica ) Jeg hadde i alle år full tilitt til at medisiner skulle gjøre meg frisk, slik ble det ikke. Bruker i dag kun Lamictal. Før ville jeg stort sett bare dø, nå ønsker jeg minst og bli 150 år Håper det er flere som får lyst til og ta et ærlig oppgjør med seg selv. Det kan sikkert flere der ute høste mye god livsglede på. Diagnoser som jeg fikk i løpet av årene var: Emosjonelt ustabil personlighets forstyrrelse, ADHD PTSD, Kronisk angst kronisk depresjon og bipolar lidelse. Kun den siste var riktig. Ønsker dere alle sammen en riktig GOD HELG God helg til deg også:-) Hyggelig å lese at du har fått et så mye bedre liv! 0 Siter
bibben Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 1 time siden, September 2014 skrev: Hei alle sammen! Endelig har jeg fått livet tilbake Etter over 20 år i psykiatrien er jeg nå endelig frisk, dvs jeg må leve med bipolar 2 fortsatt, men det er bare en lek nå i forhold til tidligere år. I september 2014 tok jeg et valg etter de 4 siste årene ut og inn av psyk avdeling i forskjellige tilstander, fra å være psykotisk, full av vrangforestillinger og angst. Var også på god vei over på den andre siden ved en anledning. Brukte på den tiden en del medisiner som Lyrica (skaper angst etter en tid) Imovane (Skapte angst og depresjon) Zyprexa Nobligan ( skaper angst etter noe tid) Vival og sobril ( også angst skapende) og Lamictal. Brukte aldri mere en legen hadde forskrevet. (Psykiater) I tillegg drakk jeg en del alkohol i helger. Som nevnt tidligere tok jeg et valg sammen med familie, psykiater på sykehuset skrittet om å legge meg inn til avrusing på privat klinikk, 12 trinns modellen. jeg måtte se i øynene at jeg var blitt en rus-avhengig, som følge av medisiner og alkohol gjennom 25 år. Var da 49 år og uføretrygdet livet var lagt i grus. Nå etter kun 17 mnd i dag 12.02.2016 uten alkohol og benzodiazepiner er jeg tilbake i 100% stilling i arbeidslivet. Har fått familien tilbake og full kontroll på livet inkl økonomien. Angsten er borte, det samme er depresjonene og søvnproblemene. Sover normalt 7-8 timer om natten, våkner og har lyst til å ta fatt på dagen som ligger forand meg. Svinger fortsatt noe, men ikke på samme måte. Kan også bli noe høy i blant, men det er heller ikke så plagsomt lengere. 20 kg overvekt er også borte. (Zyprexa og Lyrica ) Jeg hadde i alle år full tilitt til at medisiner skulle gjøre meg frisk, slik ble det ikke. Bruker i dag kun Lamictal. Før ville jeg stort sett bare dø, nå ønsker jeg minst og bli 150 år Håper det er flere som får lyst til og ta et ærlig oppgjør med seg selv. Det kan sikkert flere der ute høste mye god livsglede på. Diagnoser som jeg fikk i løpet av årene var: Emosjonelt ustabil personlighets forstyrrelse, ADHD PTSD, Kronisk angst kronisk depresjon og bipolar lidelse. Kun den siste var riktig. Ønsker dere alle sammen en riktig GOD HELG Så veldig hyggelig å lese din solskinnshistorie! Well done :o) Riktig god helg til deg også. 0 Siter
XbellaX Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 2 timer siden, September 2014 skrev: Hei alle sammen! Endelig har jeg fått livet tilbake Etter over 20 år i psykiatrien er jeg nå endelig frisk, dvs jeg må leve med bipolar 2 fortsatt, men det er bare en lek nå i forhold til tidligere år. I september 2014 tok jeg et valg etter de 4 siste årene ut og inn av psyk avdeling i forskjellige tilstander, fra å være psykotisk, full av vrangforestillinger og angst. Var også på god vei over på den andre siden ved en anledning. Brukte på den tiden en del medisiner som Lyrica (skaper angst etter en tid) Imovane (Skapte angst og depresjon) Zyprexa Nobligan ( skaper angst etter noe tid) Vival og sobril ( også angst skapende) og Lamictal. Brukte aldri mere en legen hadde forskrevet. (Psykiater) I tillegg drakk jeg en del alkohol i helger. Som nevnt tidligere tok jeg et valg sammen med familie, psykiater på sykehuset skrittet om å legge meg inn til avrusing på privat klinikk, 12 trinns modellen. jeg måtte se i øynene at jeg var blitt en rus-avhengig, som følge av medisiner og alkohol gjennom 25 år. Var da 49 år og uføretrygdet livet var lagt i grus. Nå etter kun 17 mnd i dag 12.02.2016 uten alkohol og benzodiazepiner er jeg tilbake i 100% stilling i arbeidslivet. Har fått familien tilbake og full kontroll på livet inkl økonomien. Angsten er borte, det samme er depresjonene og søvnproblemene. Sover normalt 7-8 timer om natten, våkner og har lyst til å ta fatt på dagen som ligger forand meg. Svinger fortsatt noe, men ikke på samme måte. Kan også bli noe høy i blant, men det er heller ikke så plagsomt lengere. 20 kg overvekt er også borte. (Zyprexa og Lyrica ) Jeg hadde i alle år full tilitt til at medisiner skulle gjøre meg frisk, slik ble det ikke. Bruker i dag kun Lamictal. Før ville jeg stort sett bare dø, nå ønsker jeg minst og bli 150 år Håper det er flere som får lyst til og ta et ærlig oppgjør med seg selv. Det kan sikkert flere der ute høste mye god livsglede på. Diagnoser som jeg fikk i løpet av årene var: Emosjonelt ustabil personlighets forstyrrelse, ADHD PTSD, Kronisk angst kronisk depresjon og bipolar lidelse. Kun den siste var riktig. Ønsker dere alle sammen en riktig GOD HELG Herlig å lese :-) 0 Siter
Augusta Luise Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 Alltid godt å høre om solskinnshistorier. God helg til deg også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.