aase k. Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 Hvilken medisin hjelper best mot angst og tankekjør? Har forsøkt seroquel, men ble så tett i nesa at jeg måtte slutte med den. Vil helst ikke ha vanedannende medisin. Bruker Sarotex 10 - 20 mg på kvelden, men den gjør at jeg blir for trøtt til å stå opp på morningen. Truxal og forsøkt, men var slik som med Sarotexen. Finnes det andre å forsøke? Trenger ikke hjelpe mot både angst og tankekjør. Hjelper mye om det tar bare tankekjøret. 0 Siter
ISW Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 (endret) En del antipsykotika (spesielt Seroquel) blokkerer reseptorer i hjernen som stimuleres av noradrenalin. Dessverre har de også en effekt i blodårene, og den tilsvarende effekten der er at blodkarene (også i nesen) utvides slik at nesen blir tett (og blodtrykket faller). Nesesprayer har motsatt virkning lokalt i nesen. Men det finnes også mange AP som ikke har denne effekten i særlig stor grad. Spør legen om et AP med lav grad av alfareseptorblokkade, så går det bra Endret 12. februar 2016 av issomethingwrong 2 Siter
Elionoe Skrevet 13. februar 2016 Skrevet 13. februar 2016 Selv har jeg god effekt av Zyprecxa (kun ved behov) fra 5-15 mg. Jeg opplever å ikke bli tett i nesen av denne. Du kan også få den i 2,5 mg. I mitt tilfelle roer den kroppen og tankene klarnes. Jeg bruker 50 mg Truxal på kvelden, og denne blir jeg også tett i nesen av, men den bivirkningen er jeg villig til å godta så lenge den gir meg søvn. Hva med Atarax? Jeg vet ingenting om alfaresptorblokkader på verken Zyprexa eller Atarax. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. februar 2016 Skrevet 13. februar 2016 Fluanxol er verdt å prøve. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.