Gå til innhold

Frustrerende sug etter mat..

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den ‎13‎.‎02‎.‎2016 at 14.36, AnonymBruker skrev:

Jeg går rundt og er så frustrert! Prøver å holde meg til ca 2200 kalorier til dagen, men går rundt og føler meg utilfredsstilt. Dette fører til at jeg ofte overspiser og ender som regel opp på ca 2600 kalorier daglig  (gjennomsnittlig pr uke).. Slik har det vært siden jul, og nå begynner jeg å bli bekymret for vekten.

Jeg trener ikke, men går minst to timer tur per dag, jobber deltid i butikk (sitter ikke i en kasse). Vil si at jeg er aktiv i hverdagen..

Er 178 cm og veier 61 kg. Vet at det er normalvektig, men er redd for å gå opp i vekt. Har/er plaget med spiseforstyrrelser, men fra å ikke spise tre dager i uken, har jeg prøvd å spise "normalt", men nå begynner denne overspisingen som nevnt å slite på...

Spiser karbohydrater, proteiner og fett. Drikker masse vann.

Noen som har noen nyttige tips for å slippe denne cravingen etter mat?

Det er ikke nødvendig å komme med tips som å ikke telle kalorier osv... jeg trenger  å være trygg på mengden mat jeg spiser, og teller kalorier med gode intensjoner. 

Håper på gode innspill 

Anonymkode: b3c69...2ea

Har du en kostplan du følger eller hvordan gjør det du det med måltider i løpet av dagen? Tilstrekkelig mat jevnlig vil på sikt kunne redusere suget, - noen har også erfaring fra at det er viktig med tilstrekkelig mat til dagens første måltider (dvs. at du ikke "sparer" kalorier til kvelden).

For øvrig så vil det nok være normalt å gå litt opp etter en lang periode med kaloriunderskudd. Det at du har gått opp en kg trenger overhodet ikke bety at du vil fortsette å gå opp en kg pr måned i tiden fremover:-)

Skrevet
8 timer siden, PNG skrev:

*

Tror ikke de fleste her opplever spiseforstyrrelser som provoserende, men ut i fra innlegget ditt så er det jo ingenting som tilsier spiseforstyrrelse.

Jeg selv er forøvrig ikke provosert (uansett).

Ikke engang det at hun skriver hun har spiseforstyrrelse i første innlegg? ;)

Den 13.2.2016 at 14.36, AnonymBruker skrev:

Har/er plaget med spiseforstyrrelser,

Skrevet
3 timer siden, frosken skrev:

Har du en kostplan du følger eller hvordan gjør det du det med måltider i løpet av dagen? Tilstrekkelig mat jevnlig vil på sikt kunne redusere suget, - noen har også erfaring fra at det er viktig med tilstrekkelig mat til dagens første måltider (dvs. at du ikke "sparer" kalorier til kvelden).

For øvrig så vil det nok være normalt å gå litt opp etter en lang periode med kaloriunderskudd. Det at du har gått opp en kg trenger overhodet ikke bety at du vil fortsette å gå opp en kg pr måned i tiden fremover:-)

Jeg har ikke kostplan.

Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds. Spiser400-600 kalorier per måltid. Har prøvd flere forskjellige varianter av måltidsstørrelse og frekvens. Dette er det som har fungert best. Mellommåltider klusser fort til for meg. Prøver som du skriver å ikke "spare" kalorier til kvelden.

Det du skriver i siste avsnitt har jeg ikke tenkt på.. det med å gå opp i vekt rett etter en underskuddsperiode, at det nødvendigvis ikke varer evig.

Skrevet
12 minutter siden, Hvem? skrev:

Jeg har ikke kostplan.

Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds. Spiser400-600 kalorier per måltid. Har prøvd flere forskjellige varianter av måltidsstørrelse og frekvens. Dette er det som har fungert best. Mellommåltider klusser fort til for meg. Prøver som du skriver å ikke "spare" kalorier til kvelden.

Det du skriver i siste avsnitt har jeg ikke tenkt på.. det med å gå opp i vekt rett etter en underskuddsperiode, at det nødvendigvis ikke varer evig.

Kan det være til hjelp for deg å lage en dagsplan mht mat dagen før? Slik at du spiser det som er forhåndsbestemt og ikke kjenner for mye etter mht tilfredsstillelse de første ukene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...