Gå til innhold

Får ikke til å kaste opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en dårlig dag...

Etter middag i dag skulle jeg kose meg med litt dessert. Litt ble til mye og jeg var til slutt så dårlig at jeg halvveis krabbet inn på badet i håp om at jeg skulle klare å tømme meg igjen. Som vanlig fikk jeg det ikke til og ble heller liggende i dusjen og ha det vondt. Om jeg bare hadde fått det til så hadde jeg ikke trengt å kutte ut lunsjen i morgen, eller tilbringe halve dagen på treningssenteret. Jeg forventer så klart ikke at noen skal hjelpe meg med å fremtvinge oppkast, men jeg trenger bare å få ut litt frustrasjon.

Nå har jeg ligget i noen timer og bare ventet på at det skal bli leggetid. Dagen i dag har vært alt for lang...

Anonymkode: e3685...f9a

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter middag i dag skulle jeg kose meg med litt dessert. Litt ble til mye og jeg var til slutt så dårlig at jeg halvveis krabbet inn på badet i håp om at jeg skulle klare å tømme meg igjen. Som vanlig fikk jeg det ikke til og ble heller liggende i dusjen og ha det vondt. Om jeg bare hadde fått det til så hadde jeg ikke trengt å kutte ut lunsjen i morgen, eller tilbringe halve dagen på treningssenteret. Jeg forventer så klart ikke at noen skal hjelpe meg med å fremtvinge oppkast, men jeg trenger bare å få ut litt frustrasjon.

Nå har jeg ligget i noen timer og bare ventet på at det skal bli leggetid. Dagen i dag har vært alt for lang...

Du skal være glad du ikke klarer selv å fremprovosere oppkast. Kroppen ordner opp selv. Og hvorfor kan du ikke spise lunsj og trene? Jeg håper du får hjelp for spiseforstyrrelsen din. Jevnlig og hyppig oppkast gir skade på tennene.

Jeg anbefaler deg å lese boken "Sterk/svak" av Finn Skårderud, som også er rettet mot pasienter: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=7188829

Anonymkode: e6327...019

Skrevet

Oi, så hyggelig at noen svarte meg.

Ja, jeg er egentlig glad for at jeg ikke får det til, for jeg er redd det ville blitt en løsning jeg ville tydd til alt for ofte og da ville jeg følt meg fryktelig svak. Jeg får hjelp for depresjon, men behandler er kjent med at jeg sliter med spisingen, jeg har bare ikke klart å snakke ordentlig om det enda. Jeg er så redd for å få beskjed om at jeg må legge på meg.

Jeg spiste lunsj likevel, i håp om at det skal forebygge en ny episode med overspising.

Takk, jeg har tenkt på å lese boka der en del ganger, men jeg er redd noen skal oppdage at jeg har den og skjønne tegninga. Så lenge jeg klarer å tenke at andre ikke vet noe så får jeg til å spise relativt normalt når jeg er rundt andre.

Skrevet
Den 14. februar 2016 at 22.32, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk heller ikke til å kaste opp. Det var frustrerende den gang, men i dag er jeg kjempeglad jeg ikke fikk det til. Det gjorde at jeg klarte å komme meg ut av spiseproblemene på andre måter. Jeg hadde det mye som deg med overspising. Klarte ikke å slutte. Etter overspising klarte jeg nesten ikke å gå. Jeg var aldri mett eller sulten. Hadde bare et utrolig sug etter noe å stappe i meg. 

Håper du klarer å komme deg ut av dette på andre måter.

Anonymkode: 198bb...0f6

Skrevet

Jeg får til å kaste opp, men det er utrolig slitsomt og vegrer meg for det hver gang jeg gjør det. Men må man så må man, når man er så feit som meg og he spist for mye.

Skrevet

Fsen meg gått opp til 79 kg igjen. Burde spydd igår, men satt på fly i over seks timer.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk heller ikke til å kaste opp. Det var frustrerende den gang, men i dag er jeg kjempeglad jeg ikke fikk det til. Det gjorde at jeg klarte å komme meg ut av spiseproblemene på andre måter. Jeg hadde det mye som deg med overspising. Klarte ikke å slutte. Etter overspising klarte jeg nesten ikke å gå. Jeg var aldri mett eller sulten. Hadde bare et utrolig sug etter noe å stappe i meg. 

Så bra at du klarte å komme deg ut av det! :) Det konstante suget etter noe å putte i munnen er fryktelig frustrerende. Heldigvis overspiser jeg ikke så ofte. Jeg vet at det kommer av at jeg egentlig spiser for lite, men jeg husker ikke hvordan man spiser normalt. Jeg skulle ønske jeg klarte å komme inn i et mer strukturert spisemønster.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Så bra at du klarte å komme deg ut av det! :) Det konstante suget etter noe å putte i munnen er fryktelig frustrerende. Heldigvis overspiser jeg ikke så ofte. Jeg vet at det kommer av at jeg egentlig spiser for lite, men jeg husker ikke hvordan man spiser normalt. Jeg skulle ønske jeg klarte å komme inn i et mer strukturert spisemønster.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...