Gå til innhold

mine autistiske særtrekk på barneskolen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg vil gjerne fortelle dere hvorfor folk såg på meg som anderledes på barneskolen.

1: jeg værpet som en høne i skolegården.

2. Jeg likte å hoppe over et hull i bakken omigjen og omigjen en periode.

3. Jeg måtte ha et eget rom inne i klasserommet fordi jeg bråket i klassen.

På ungdomsskulen drev jeg med tvangshandlinger og ba en jente om å si "2 two" ommigjen og omigjen.

Skrevet
5 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg vil gjerne fortelle dere hvorfor folk såg på meg som anderledes på barneskolen.

1: jeg værpet som en høne i skolegården.

2. Jeg likte å hoppe over et hull i bakken omigjen og omigjen en periode.

3. Jeg måtte ha et eget rom inne i klasserommet fordi jeg bråket i klassen.

På ungdomsskulen drev jeg med tvangshandlinger og ba en jente om å si "2 two" ommigjen og omigjen.

Hva mener du med at du verpet som en høne?

Blomsterfluen
Skrevet
4 minutter siden, påskelilje skrev:

Hva mener du med at du verpet som en høne?

Jeg satt på bakken oppå en stein og fantaserte at jeg verpet, og alle barna lo av meg.

Skrevet
2 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg satt på bakken oppå en stein og fantaserte at jeg verpet, og alle barna lo av meg.

Hvorfor gjorde du det? Det var jo en merkelig ting å gjøre!

Hvordan reagerte du på at de andre lo av deg? Hvis du ikke likte at de lo av deg, hvorfor fortsatte du med det?

Det er jo forståelig at de andre barna så på deg som annerledes når du gjorde slike ting, som du nevner i lista.

Men nå er du voksen, og du vet jo nå at dersom du velger å gjøre "rare" ting, så får det konsekvenser for hvordan andre folk ser på deg.

Blomsterfluen
Skrevet
2 timer siden, påskelilje skrev:

Hvordan reagerte du på at de andre lo av deg? Hvis du ikke likte at de lo av deg, hvorfor fortsatte du med det?

Det er jo forståelig at de andre barna så på deg som annerledes når du gjorde slike ting, som du nevner i lista.

Men nå er du voksen, og du vet jo nå at dersom du velger å gjøre "rare" ting, så får det konsekvenser for hvordan andre folk ser på deg.

Jeg gjorde det fordi jeg ville leke høne fordi jeg var så glad i fugler. Jeg drømte da stadig i den tiden at jeg flydde ned trappa der jeg bodde i barndommen. Jeg brydde meg ikke om at de klo av meg.

Skrevet

Så rart at du ikke brydde deg om at de lo av deg. Hadde du ikke lyst til at de skulle like deg? Jeg var opptatt av å bli likt og å få venner på den tiden og tenkte hele tiden på hva andre mente. 

Bryr du deg mer nå om hva andre synes om deg, eller er du ikke så opptatt av å bli likt og å få venner nå heller? 

Anonymkode: 50dec...79c

Blomsterfluen
Skrevet
4 timer siden, påskelilje skrev:

J

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rart at du ikke brydde deg om at de lo av deg. Hadde du ikke lyst til at de skulle like deg? Jeg var opptatt av å bli likt og å få venner på den tiden og tenkte hele tiden på hva andre mente. 

Bryr du deg mer nå om hva andre synes om deg, eller er du ikke så opptatt av å bli likt og å få venner nå heller? 

Anonymkode: 50dec...79c

Jeg bryr meg om hva andre tenker om meg nå, men jeg gjorde ikke det da jeg var barn, selvom jeg stadig prøvde å få venner uten hell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...