Gå til innhold

NHD: Spiseforstyrrelse og hjelp av psykiatritjenesten ved måltid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har et litt kompleks sykdomsbilde. Kort fortalt er jeg diagnostisert med KPTSD, Dissosiativ lidelse og anoreksi. Jeg får god behandling hos psykologspesialist på traumer og hos psykologspesialist for spiseforstyrrelser. 

Jeg har hatt en lengre innleggelse, med god hjelp. Nå er jeg hjemme og merker at jeg ikke klarer å følge spiseopplegget. Jeg får det spesielt ikke til når min mann er på jobb. Egentlig generelt så er det vanskelig. Jeg leste en biografi en gang om en som hadde spiseforstyrrelser som spiste lunsj ilag med psykiatritjenesten, som kom hjem til henne. Jeg har kontakt med psykiatritjenesten men det er tur. 

Finnes det (og ikke minst) kunne det være en ide å få hjelp av psykiatritjenesten å feks spise lunsj ilag med en derfra? Er det gjennomførbart eller er dette noe jeg bør klare selv? Jeg tør ikke ta dette opp med behandlere før jeg vet om det faktisk er et reelt tilbud. Vil ikke være for krevende. 

Mvh

Skrevet

Venninna mi har atypisk anoreksi og får måltidsstøtte

Skrevet
18 timer siden, florista skrev:

Hei. 

Jeg har et litt kompleks sykdomsbilde. Kort fortalt er jeg diagnostisert med KPTSD, Dissosiativ lidelse og anoreksi. Jeg får god behandling hos psykologspesialist på traumer og hos psykologspesialist for spiseforstyrrelser. 

Jeg har hatt en lengre innleggelse, med god hjelp. Nå er jeg hjemme og merker at jeg ikke klarer å følge spiseopplegget. Jeg får det spesielt ikke til når min mann er på jobb. Egentlig generelt så er det vanskelig. Jeg leste en biografi en gang om en som hadde spiseforstyrrelser som spiste lunsj ilag med psykiatritjenesten, som kom hjem til henne. Jeg har kontakt med psykiatritjenesten men det er tur. 

Finnes det (og ikke minst) kunne det være en ide å få hjelp av psykiatritjenesten å feks spise lunsj ilag med en derfra? Er det gjennomførbart eller er dette noe jeg bør klare selv? Jeg tør ikke ta dette opp med behandlere før jeg vet om det faktisk er et reelt tilbud. Vil ikke være for krevende. 

Mvh

Flott forslag florista. Jeg vet ikke hvordan kapasiteten er men jeg synes det er et så godt tiltak at du bør drøfte det med dem.

Skrevet

Fra hvem får hun måltidsstøtte av AnnKarin?

Jeg er veldig redd for å nevne dette... Redd for å være til bry... Men jeg vil så gjerne satse... Klare... Men jeg klarer det dessverre ikke. 

Skrevet
50 minutter siden, florista skrev:

Fra hvem får hun måltidsstøtte av AnnKarin?

Jeg er veldig redd for å nevne dette... Redd for å være til bry... Men jeg vil så gjerne satse... Klare... Men jeg klarer det dessverre ikke. 

Jeg kan spørre hu, men tror muligens det er ambulant team

Skrevet

Tusen takk for hjelpen Annkarin. Supert om du kan spørre henne. 

Skrevet
Den ‎16‎.‎02‎.‎2016 at 16.15, florista skrev:

Jeg tror ikke du vil bli sett på som en pasient som krever mye og er til bry. Du kommer med et konstruktivt forslag til å løse en utfordring du har i hverdagen. Det er opp til behandlerapparatet å se om det lar seg gjennomføre. Om det skulle vise seg at det ikke lar seg gjennomføre, er det ikke du som har kommet med et dårlig forslag, men hjelpeapparatet som ikke har en løsning på utfordringen din.

Skrevet
Den 16. februar 2016 at 19.47, florista skrev:

Tusen takk for hjelpen Annkarin. Supert om du kan spørre henne. 

Psykisk helsearbeider 

Skrevet

Tusen takk for svar. Er dette i regi av kommunen, vet du det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...