Gå til innhold

NHD- Er dette uheldig/skadelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det uheldig/skadelig å bruke 18,75 mg Imovane pr natt over to-tre mnd pga hypomani? (Ap virker ikke optimalt.)

Anonymkode: cace2...252

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes nok langt bedre alternativ.

Skrevet
9 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det finnes nok langt bedre alternativ.

Hva da f.eks?

Skrevet

Førstevalg er antipsykotika som f. eks. Seroquel, Zyprexa og Risperdal.

Skrevet
40 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Førstevalg er antipsykotika som f. eks. Seroquel, Zyprexa og Risperdal.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre annet enn å ta stor dose Imovane.. Tar ca 30-40 mg Cisordinol men det virker ikke optimalt.. Har vært oppstemt/hypoman over flere uker. Ble skrevet ut av psykiatrien for over 2 år siden uten noen form for oppfølging..

Sliter..

Skrevet

Har du snakket med fastlegen din ?

Skrevet
2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Har du snakket med fastlegen din ?

Nei har i grunn ikke det. Han skriver jo ut medisinene til meg, intet annet. Jeg har en høy fasade overfor legen og andre der alt skal virke så bra.. Tenker at når psykiateren sa at jeg var ferdigbehandlet så var jeg vel det og må klare meg selv. Psykiateren skrev det i epikrisen til legen min at jeg ikke trengte videre behandling. I tillegg mente han at jeg burde trappe ned AP på egenhånd. Men dette har jeg jo ikke klart, tvert i mot. Mister troen på meg selv og det eneste som virker er å dope meg på Imovane..

Skrevet

Det var 2 år siden. Ting endrer seg.......

Noen ganger må jeg spørre meg selv om folk med vilje vil misforstå eller gjøre seg dummere enn de er.

Skrevet
15 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det var 2 år siden. Ting endrer seg.......

Noen ganger må jeg spørre meg selv om folk med vilje vil misforstå eller gjøre seg dummere enn de er.

Nei, det har ikke endret seg så mye.. Har vært vanskelig helt fra jeg slutta av. Psykiatren ble syk og måtte slutte ganske brått.. Men jeg klarer meg nok..

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har ikke endret seg så mye.. Har vært vanskelig helt fra jeg slutta av. Psykiatren ble syk og måtte slutte ganske brått.. Men jeg klarer meg nok..

Dette fremstår veldig hjelpeløst av deg. Du kan ta langt mer kontroll over din situasjon enn det du gjør nå. Bruk energien hos fastlegen på å få hjelp til å stabilisere din lidelse.

Skrevet
7 minutter siden, XbellaX skrev:

Dette fremstår veldig hjelpeløst av deg. Du kan ta langt mer kontroll over din situasjon enn det du gjør nå. Bruk energien hos fastlegen på å få hjelp til å stabilisere din lidelse.

Du har helt rett. Takk både til NHD og deg for svar. Jeg skal ta det til meg og begynne å ta ansvar for livet mitt i større grad.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har helt rett. Takk både til NHD og deg for svar. Jeg skal ta det til meg og begynne å ta ansvar for livet mitt i større grad.

tommel opp :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...