Gå til innhold

NHD- Hvordan ta grep? Ser at dette er uheldig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser etter innlegget her i går at jeg må ta mer ansvar for livet mitt. Har ett lite barn og samboer som også trenger meg. Bruker 18,75 mg Imovane i ca 2-3 mnd og 26 mg Cisordinol.(Har rotet med forskjellig dose fra 20-40 mg) Går ikke til psykiater da han fikk hjerteproblemer og måtte trappe ned..

Hva bør jeg gjøre neste steg? Skal bestille time hos legen min men nå er han i Thailand på ferie..

Hvordan trappe opp Cisordinolen og trappe ned Imovanen? Har 2 og 10 mg Cisordinol og ca 20 Imovane a 7,5 mg igjen.

Anonymkode: 990e0...24f

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er såpass viktig at du bør få time på legesenteret hos en annen lege. Fastleger skal dekke opp for hverandre når en har ferie.

Inntil du kommer deg til lege, kan du øke til 40 mg Cisordinnol og redusere Imovane til maks 15 mg.

Skrevet
8 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Dette er såpass viktig at du bør få time på legesenteret hos en annen lege. Fastleger skal dekke opp for hverandre når en har ferie.

Inntil du kommer deg til lege, kan du øke til 40 mg Cisordinnol og redusere Imovane til maks 15 mg.

Med fare for å virke dum spør jeg hva det er legen kan gjøre som er til hjelp for meg? Du er ekspert og har gitt meg medisinråd nå, hva mer kan gjøres..?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes det bør gjøres en vurdering på om du kan bruke et mer moderne AP enn Cisordinol.  

Evt Cisordinol fast i en mindre dose + et annet AP på toppen i slike perioder hvor du trenger noe ekstra.

Skrevet
1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg synes det bør gjøres en vurdering på om du kan bruke et mer moderne AP enn Cisordinol.  

Evt Cisordinol fast i en mindre dose + et annet AP på toppen i slike perioder hvor du trenger noe ekstra.

Har prøvd quietiapin (eller hva den nå heter) men tålte den ikke. Er det farlig og skadelig å bruke et gammelt AP som Cisordinol?

Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd quietiapin (eller hva den nå heter) men tålte den ikke. Er det farlig og skadelig å bruke et gammelt AP som Cisordinol?

Jeg tror ikke cisordinol er farlig, jeg fikk cisordinol depot for 3 år siden under manisk psykose fordi jeg ikke tåler zyprexa og seroquel osv. Men jeg fikk bivirkninger, så byttet til abilify isteden. Den er jeg fornøyd med. Zyprexa, seroquel og risperdal gir meg for mye restless legs. Men de gir meg likevel zyprexa når jeg er lagt inn for mani , men da går jeg opp i vekt. Men tror ikke jeg får mani lenger etter at jeg økte på abilify. Tror ikke de ville gitt meg cisordinol om det var farlig, men jeg følte alt var kjedelig og greide ikke bøye beina, rigide lår så ble seponert

alle ap kan gi td da. Jeg fikk ufrivillige bevegelser i en finger i juletider, men det ga seg

Endret av Annkarin

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...