Gå til innhold

NHD - effexor + truxal, kan jeg drikke alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg har brukt 125 mg truxal og 150 mg effexor i ca 1 år nå.
og Jeg har ikke drukket siden jeg startet med dette. før jeg startet med dette drakk jeg vanligvis ca 0.5-0.7 liter vodka på 1 time.
men jeg har ikke turt å drukket etter jeg startet.. men jeg tenker å prøve meg igjen nå. tror du det går bra om jeg drikker 0.3 liter med vodka 37% på denne dosen? eller burde jeg fullstendig avstå?

Anonymkode: 45c03...e01

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og Jeg har ikke drukket siden jeg startet med dette. før jeg startet med dette drakk jeg vanligvis ca 0.5-0.7 liter vodka på 1 time.
men jeg har ikke turt å drukket etter jeg startet.. men jeg tenker å prøve meg igjen nå. tror du det går bra om jeg drikker 0.3 liter med vodka 37% på denne dosen? eller burde jeg fullstendig avstå?

Hei. Jeg har gått på efexor i mange år, og har drukket meg full flere ganger uten at jeg har fått problemer. Men ikke ta truxal eller efexor mens du er påvirket. 

Skrevet
6 minutter siden, Elisabeth36 skrev:

Hei. Jeg har gått på efexor i mange år, og har drukket meg full flere ganger uten at jeg har fått problemer. Men ikke ta truxal eller efexor mens du er påvirket. 

takker for svar! jeg tenkte å drikke 0.2-0.3 L med sprit først, og ta Truxal ca 1-2 timer seinere, men det er ikke noe god ide slik jeg forstår det på deg:P? 

Skrevet

Hey. Har også brukt truxal for flere år siden mot uro og angst, jeg ble trøtt av den da jeg tok den. Vet ikke om du blir det. Men jeg ville ikke tatt den om du er mer en brisen. Er du litt brisen så kan du ta den, det samme også med efexor. Men ikke om er mellom brisen og full. Jeg vet ikke hvor mye du tåler heller. det vet du sikkert selv :)

Skrevet
6 minutter siden, Elisabeth36 skrev:

Hey. Har også brukt truxal for flere år siden mot uro og angst, jeg ble trøtt av den da jeg tok den. Vet ikke om du blir det. Men jeg ville ikke tatt den om du er mer en brisen. Er du litt brisen så kan du ta den, det samme også med efexor. Men ikke om er mellom brisen og full. Jeg vet ikke hvor mye du tåler heller. det vet du sikkert selv :)

Vel. før brukte jeg å drikke 0.7 liter 37% vodka på det meste, det var nok det meste jeg kunne drikke på 1 time uten å kaste opp eller besvime. får prøve meg på 0.2 liter nå for å være helt trygg. og stoppe kjapt hvis jeg merker det går for fort oppover! takker for tips ; )

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er i hvert fall alt for mye. En fjerdepart (75 ml) er maks.

Skrevet
3 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det er i hvert fall alt for mye. En fjerdepart (75 ml) er maks.

okay tusen takk for svar!  da holder jeg meg til det du sier! var veldig usikker. men var ikke klar over at truxal og effexor i soppas stor grad påvirket alkohol toleransen.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er man ikke i grenseland for alkoholproblemer når man har bygget opp en så stor toleranse? 0,7 l ned i løpet av en time kunne vel nesten fått dødelig utgang for en gjennomsnittlig voksen? 

Syns ikke du bør begynne å drikke deg opp til de høydene igjen på psykofarmaka. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

okay tusen takk for svar!  da holder jeg meg til det du sier! var veldig usikker. men var ikke klar over at truxal og effexor i soppas stor grad påvirket alkohol toleransen.

Tror ikke du finner en eneste lege som synes det er OK å drikke en helflaske sprit, med eller uten medikamenter. Spesielt ikke på 1 time. 

Dempende medikamenter (først og fremst benzo og opiater, men også sederende AP og AD) kan være skumle å ta sammen med store mengder alkohol. Det blir dobbelt opp med dempende effekt, og du kan risikere pustestans i verste fall. Vær forsiktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...