Plight of the Common Man Skrevet 22. februar 2016 Skrevet 22. februar 2016 Er det sånn at intelligens er det samme som det å være flink i fag som medisin, ingeniørfag, økonomi, forskning. Og de som ikke er flinke er ikke intelligente. Jeg tenker ikke på intelligens definiert innen psykolog/nevrologi, men hva folk flest tenker om begrepet. 0 Siter
FGT Skrevet 22. februar 2016 Skrevet 22. februar 2016 5 minutter siden, Plight of the Common Man skrev: Er det sånn at intelligens er det samme som det å være flink i fag som medisin, ingeniørfag, økonomi, forskning. Og de som ikke er flinke er ikke intelligente. Jeg tenker ikke på intelligens definiert innen psykolog/nevrologi, men hva folk flest tenker om begrepet. Intelligens er det samme, eller som rette og slett betyr å ha "evnen til å tenke" 0 Siter
Plight of the Common Man Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Skrevet 22. februar 2016 7 minutes ago, FGT said: Intelligens er det samme, eller som rette og slett betyr å ha "evnen til å tenke" Ok, sånn ja. 0 Siter
Janus30 Skrevet 22. februar 2016 Skrevet 22. februar 2016 50 minutter siden, Plight of the Common Man skrev: Er det sånn at intelligens er det samme som det å være flink i fag som medisin, ingeniørfag, økonomi, forskning. Og de som ikke er flinke er ikke intelligente. Jeg tenker ikke på intelligens definiert innen psykolog/nevrologi, men hva folk flest tenker om begrepet. Intelligens er ikke knyttet til spesifikke fagdisipliner, men folk med gode kognitive evner ender nok ofte opp i disse fagdisiplinene. Men Norges mest intelligente jobber vel på bilverksted? Btw: visste du at verbale evner korrelerer høyere med genenerelt godt kognitivt evnenivå enn non-nonverbale ferdigheter innen matematikken f.eks? 0 Siter
Plight of the Common Man Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Skrevet 22. februar 2016 2 minutes ago, Janus30 said: Btw: visste du at verbale evner korrelerer høyere med genenerelt godt kognitivt evnenivå enn non-nonverbale ferdigheter innen matematikken f.eks? Hva så? 0 Siter
Janus30 Skrevet 22. februar 2016 Skrevet 22. februar 2016 40 minutter siden, Plight of the Common Man skrev: Ok, sånn ja. Nå ja. Alle med en fungerende hjerne har evnen til å tenke, også personer i PU-området. En med bedre kognitive evner er derimot langt sterkere til å motta og innarbeide ny lærdom, for deretter å kunne bruke denne kunnskapen i en kontekst som er ulik den kunnskapen/ferdigheten ble lært i. Fleksibilitet i bruk av kunnskap er blant flere mål på kognitivt evnenivå. Jeg skal gi deg et bedre svar i morgen om jeg får tid. Jeg tar evnetester (IQ-tester) i min jobb, så dette feltet kan jeg litt om Veldig spennende felt forresten! 0 Siter
Plight of the Common Man Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Skrevet 22. februar 2016 Just now, Janus30 said: Veldig spennende felt forresten! Ja det er spennende med tester. 0 Siter
Plight of the Common Man Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Skrevet 22. februar 2016 36 minutes ago, Janus30 said: Jeg skal gi deg et bedre svar i morgen om jeg får tid. Jeg tar evnetester (IQ-tester) i min jobb, så dette feltet kan jeg litt om Bra. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 Skrevet 22. februar 2016 1 time siden, Janus30 skrev: Intelligens er ikke knyttet til spesifikke fagdisipliner, men folk med gode kognitive evner ender nok ofte opp i disse fagdisiplinene. Men Norges mest intelligente jobber vel på bilverksted? Trodde de kjørte drosje? Anonymkode: 6b18f...9ec 0 Siter
Plight of the Common Man Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Skrevet 22. februar 2016 24 minutes ago, AnonymBruker said: Trodde de kjørte drosje? Anonymkode: 6b18f...9ec Tror de fleste drosjesjafører og bilmekanikere skjønner at IQ-teoriene bare modellerer noe uhyre komplekst som hjernen... noe "the educated fool" ikke har ofret noen tanker. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 Skrevet 22. februar 2016 1 minutt siden, Plight of the Common Man skrev: Tror de fleste drosjesjafører og bilmekanikere skjønner at IQ-teoriene bare modellerer noe uhyre komplekst som hjernen... noe "the educated fool" ikke har ofret noen tanker. Noe i den duren. Anonymkode: 6b18f...9ec 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.