Gå til innhold

Ansvaret ligger på meg.

Anbefalte innlegg

Tror du dine indre overbevisninger er med på å forme livet ditt?

Tenker på at alle har jo forskjellige liv av en grunn, det må jo ha noe med oss selv å gjøre? Vi er alle på forskjellige frekvenser, på en måte er vi alle i ulike virkeligheter. Mitt liv er jo veldig forskjellig fra NHD sitt liv, vi lever jo på en måte på ulike nivåer av virkeligheten. Det gjør jo meg og min samboer også, lever sammen men på ulike frekvenser. Må man være på samme frekvens for å få et godt liv sammen? Altså mest mulig like? Det som har plaget meg her i livet mest er angst/frykt,da må jeg tenke "Hvilke følelser og tanker skaper angst/frykt"? Tror det er det at jeg ikke tror jeg har kontroll, at jeg blir styrt av noe annet. Egentlig styrer jeg vel selv, gjør ikke alle det? Er dette psykiatri/psykologi? Er det ikke meningen at vi skal ta ansvar for livet vårt? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410157-ansvaret-ligger-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det handler jo om å ta ansvar for seg selv, tar du ansvar for deg selv?

Jeg har vel problemer med det, det må jeg rette på. Vil jo ta ansvar for meg selv, men før når jeg har blitt dårlig går det over til å være psykiatrien sitt ansvar. Legger meg inn slik at de kan ta vare på meg, gi meg medisiner. Og jeg stoler på dem, tror det når de sier at ting vil bli bra. Hvor ble tilliten til meg selv av? 

Har vært mye ansvarsfraskrivelse nå, har ligget mye...ikke tenkt og ikke følt, ikke skapt. Ingen andre kan slanke meg heller, det sier seg selv. Livet mitt er mitt ansvar, kroppen er det jeg som skal ta vare på. 

1 hour ago, stjernestøv said:

Og folk her har blitt lei av meg? Det er det samme gnålet om og om igjen? Men nå har jeg vel skiftet fokus? Men dette er vel også gnål for dere, skal gi meg :) 

Du kunne rukket å gå en lang tur isteden for å sitte å vente på svar her ;)

Anonymkode: 79915...5b1

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne rukket å gå en lang tur isteden for å sitte å vente på svar her ;)

Anonymkode: 79915...5b1

Det er sant, får jo ikke svar her og føler meg ganske svimete nå. Får ta en tur til foreldrene mine, se om det går bra. Litt ekkelt å sveve men, sånn er det når jeg bare ligger her i mitt eget mental legeme. 

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Og folk her har blitt lei av meg? Det er det samme gnålet om og om igjen? Men nå har jeg vel skiftet fokus? Men dette er vel også gnål for dere, skal gi meg :) 

Det er mange som skriver som ikke får svar på innlegga sine. 

Anonymkode: 044a6...172

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som skriver som ikke får svar på innlegga sine. 

Anonymkode: 044a6...172

Ja det er jo det :) Er bare litt kjipt hehe ;) Men folk er vel lei av meg etterhvert, forståelig det. Gneldring hehe :D 

Jeg kan bare svare for meg sjøl: Når du setter i gang og prate om ulike dimensjoner og/eller frekvenser, tenker jeg at jeg ikke kan forholde meg til slik ukritisk bruk av fullstendig innholdsløse begreper. Da har jeg heller ingenting å svare, annet enn at jeg synes du skal ut og få deg litt frisk luft.

1 minutt siden, mariaflyfly skrev:

Jeg kan bare svare for meg sjøl: Når du setter i gang og prate om ulike dimensjoner og/eller frekvenser, tenker jeg at jeg ikke kan forholde meg til slik ukritisk bruk av fullstendig innholdsløse begreper. Da har jeg heller ingenting å svare, annet enn at jeg synes du skal ut og få deg litt frisk luft.

Ok. Synd det ikke er flere som tror på sånne ting her, men men :) 

10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Og folk her har blitt lei av meg? Det er det samme gnålet om og om igjen? Men nå har jeg vel skiftet fokus? Men dette er vel også gnål for dere, skal gi meg 

Ingen kommentar? ;) 

Annonse

Nicklusheletida

Jeg kan også bare prate for meg selv. Jeg så innlegget ditt, men jeg var på jobb og hadde ikke tid til å svare da. Du må ikke være så utålmodig midt arbeidstiden til folk :) Ellers har jeg ikke så mye fornuftig å tilføye annet enn at noe av det du skriver er selvflgeligheter for folk flest. I hvert fall for voksne folk er det en selvfølgelighet at man må ta ansvar for seg selv. Når det gjelder sykdom , så kan du ikke noe for det, men du  har et ansvar for å følge de råd du får. 

18 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg kan også bare prate for meg selv. Jeg så innlegget ditt, men jeg var på jobb og hadde ikke tid til å svare da. Du må ikke være så utålmodig midt arbeidstiden til folk :) Ellers har jeg ikke så mye fornuftig å tilføye annet enn at noe av det du skriver er selvflgeligheter for folk flest. I hvert fall for voksne folk er det en selvfølgelighet at man må ta ansvar for seg selv. Når det gjelder sykdom , så kan du ikke noe for det, men du  har et ansvar for å følge de råd du får. 

Ok, du var på jobb ja :) Sitter nå bare her jeg så jeg tror vel alle andre gjør det samme, neida ;) Ja er det det? Selvfølgelighet å ta ansvar for seg selv? Det virker som om spesielt de som sliter psykisk (som jeg kjenner) får andre til å ordne opp for seg, da legger de sin egen makt i andres hender. De klarer ikke mye selv, og de lever som andre vil de skal leve. De tar sine medisiner og holder kjeft, men det er en viss fare for at jeg kan påvirke dem. Men de er altså så bastant på å følge det autoriteter har sagt de må gjøre, har tatt de samme medisinene i årevis. 

Jo jeg tror jo jeg har et ansvar for min sykdom, først når jeg innser det kan jeg forandre ting. Da er jeg ikke maktesløs lenger, men kan selv skape min virkelighet. Det kan jeg, det vet jeg. Det er bare det at jeg har ikke fått det til enda,  jobbe med meg selv. Tror ikke jeg kan gå på kristne møter, de legger alt i Jesus sine hender. Hadde det vært så enkelt. 

Nicklusheletida
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, du var på jobb ja :) Sitter nå bare her jeg så jeg tror vel alle andre gjør det samme, neida ;) Ja er det det? Selvfølgelighet å ta ansvar for seg selv? Det virker som om spesielt de som sliter psykisk (som jeg kjenner) får andre til å ordne opp for seg, da legger de sin egen makt i andres hender. De klarer ikke mye selv, og de lever som andre vil de skal leve. De tar sine medisiner og holder kjeft, men det er en viss fare for at jeg kan påvirke dem. Men de er altså så bastant på å følge det autoriteter har sagt de må gjøre, har tatt de samme medisinene i årevis. 

Jo jeg tror jo jeg har et ansvar for min sykdom, først når jeg innser det kan jeg forandre ting. Da er jeg ikke maktesløs lenger, men kan selv skape min virkelighet. Det kan jeg, det vet jeg. Det er bare det at jeg har ikke fått det til enda,  jobbe med meg selv. Tror ikke jeg kan gå på kristne møter, de legger alt i Jesus sine hender. Hadde det vært så enkelt. 

Det er jo dessverre den "virkeligheten" din som gjør deg syk da.Du er ikke helt til stede i den virkelige verden og det du kaller autoriterer er spesialister som er der for å hjelpe deg. Jeg tror du og jeg har forskjellig syn på hva det vil si å ta ansvar for seg selv. Jeg mener du tar ansvar for deg selv når du samarbeider med psykiatrien. Du tar ikke ansvar for deg selv når du motarbeider. Så langt har jeg skjønt at du samrabider nå. Fortsett med det :-)

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er jo dessverre den "virkeligheten" din som gjør deg syk da.Du er ikke helt til stede i den virkelige verden og det du kaller autoriterer er spesialister som er der for å hjelpe deg. Jeg tror du og jeg har forskjellig syn på hva det vil si å ta ansvar for seg selv. Jeg mener du tar ansvar for deg selv når du samarbeider med psykiatrien. Du tar ikke ansvar for deg selv når du motarbeider. Så langt har jeg skjønt at du samrabider nå. Fortsett med det :-)

Ok, ja jeg samarbeider nå :) Fact team er ikke så verst de, de vil jeg skal tro på det jeg vil og avviser meg ikke av den grunn. Sykepleieren syns det var spennende å snakke med meg om åndelige ting, men burde jo ikke snakke om det...det er jo ikke et problem nå. Men vet det har skapt problemer før. 

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok, ja jeg samarbeider nå :) Fact team er ikke så verst de, de vil jeg skal tro på det jeg vil og avviser meg ikke av den grunn. Sykepleieren syns det var spennende å snakke med meg om åndelige ting, men burde jo ikke snakke om det...det er jo ikke et problem nå. Men vet det har skapt problemer før. 

Du har hatt en sykepleier på besøk som viste deg høflighet og respekt :-) Han er ikke der for å diskutere med deg og motsi deg. Han skal vel følge med på utviklingen og om det skulle bli større problem etter hvert, så er det nok ikke du selv som vil forstå det. Heller de rundt deg, men dette kan jeg for lite om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...