Gå til innhold

Ansvaret ligger på meg.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

24 minutter siden, Janus30 skrev:

Forsøk å lese dette uten å krepere av gaplatter: http://magic.no/magic-magasin/reportasjer/de-usynlige-blant-oss

Tar du utfordringen?

Hei!

Jeg kan ikke forstå at man kan le av sykdom presentert så personlig.

Jeg trodde det var en link til humor, så var det link til et menneskes konkrete forklaringer, der hun tror hun har møtt troll og nisser, småfolk m.m. , sånt syns ikke jeg er noe morsomt. Enten er hun syk, eller juksemaker, sannsynligvis det første.

Endret av Madelenemie
16 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg trodde det var en link til humor, så var det link til et menneskes konkrete forklaringer, der hun tror hun har møtt troll og nisser, småfolk m.m. , sånt syns ikke jeg er noe morsomt. Enten er hun syk, eller juksemaker, sannsynligvis det første.

Jeg vet ikke jeg. Er dette mer sykt enn å tro på bibels eller koranens gud?

Anonymkode: fc8b7...cc2

36 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Hun er nok ikke enig med deg om at hun er syk. Hun har jo til og med klart å gjøre dette til et levebrød hvor hun reiser rundt og forteller om surret til andre ukritiske og "spirituelle" kvinner som er villige til å betale for det.

Skiller egentlig dette våset seg så voldsomt fra tåpene i Åndenes Makt? Disse kvinnene hevder jo også hardnakket at de står i direkteforbindelse til døde oldemødre og grandtanter. Er mediumene i dette programmet også syke?

3 minutter siden, Janus30 skrev:

Hun er nok ikke enig med deg om at hun er syk. Hun har jo til og med klart å gjøre dette til et levebrød hvor hun reiser rundt og forteller om surret til andre ukritiske og "spirituelle" kvinner som er villige til å betale for det.

Skiller egentlig dette våset seg så voldsomt fra tåpene i Åndenes Makt? Disse kvinnene hevder jo også hardnakket at de står i direkteforbindelse til døde oldemødre og grandtanter. Er mediumene i dette programmet også syke?

Hun er i samme bransje som enhver prest, rabbiner og imam. Hvem som er mest syk eller de største løgnerne kan diskuteres.

quote-you-can-t-convince-a-believer-of-a

Annonse

6 minutter siden, Janus30 skrev:

Er man en løgner når man er hellig overbevist om at det en sier er sant? 

Si det du.. noen av dem er jo hellig overbevist over at jorden er flat, djevelen går rundt oss i menneskeform, jorden og alt på den ble skapt på seks dager og troende som dør får en hel planet å herske over når de dør (eller 72 jomfruer i en eller annen billigreligion). Man kan mistenke at ihvertfall mange av dem i dag lyver for seg selv eller vet bedre. 

32-atheist-quotes-e1367207448786.jpg

Endret av Maglor
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke jeg. Er dette mer sykt enn å tro på bibels eller koranens gud?

Anonymkode: fc8b7...cc2

Ja,

fordi man tror ikke, det fins ikke rom for diskusjon, tvil eller åpne spørsmål, i tilfeller der en tro endrer karakter og begynner å  vite, ,

5 minutter siden, Madelenemie skrev:

Ja,

fordi man tror ikke, det fins ikke rom for diskusjon, tvil eller åpne spørsmål, i tilfeller der en tro endrer karakter og begynner å  vite, ,

Jeg vil nå påstå at det er ganske lite rom for tvil i de abrahamske religionene. Det er sågar dødsstraff for det i Islam og en evighet med tortur etter døden hvis du er kristen...

38 minutter siden, Janus30 skrev:

ja skjønner det,

pga av at jeg drev med økologisk mat, (som bare dreier seg om mat, kjemi og miljø) har jeg vært på alternativ messen, så jeg vet at dette er mange mennesker som er langt fra løgnere og svindlere, likevel møtte jeg mange med ganske klare økonomiske profitteringer på sin egen praksis, så blandes det nok sammen med at man vil se, og overtolker. Så ja det er sykelighet, men i og med at sannsynligvis, får man håpe, de fleste arbeider og fungerer greit i samfunnet, så blir de jo ikke definert som syke og bahandlingstrengende.

Jeg har ikke sett Åndenes makt, men det høres ut som samme konsept. På alternativmessen enten de hadde egne teorier på korsnsirkler eller essenser, så tror jeg ca 50% var menn, så jeg tror denne bransjen er ganske jevnt fordelt kjønnsmessig.

2 minutter siden, Maglor skrev:

Jeg vil nå påstå at det er ganske lite rom for tvil i de abrahamske religionene. Det er sågar dødsstraff for det i Islam og en evighet med tortur etter døden hvis du er kristen...

:-) Islam vet jeg lite om,

men jeg vet mer enn de fleste om kristendom:-)

Og våre fremste helgener tvilte seg grønne :-) og de ble helgener likevel:-)

Så der det fins tro, fins det tvil:-) 

Puh ...da kan jeg fortsette å være religiøs da :lol:

Klem mm <3

2 minutter siden, Madelenemie skrev:

:-) Islam vet jeg lite om,

men jeg vet mer enn de fleste om kristendom:-)

Og våre fremste helgener tvilte seg grønne :-) og de ble helgener likevel:-)

Så der det fins tro, fins det tvil:-) 

Puh ...da kan jeg fortsette å være religiøs da :lol:

Klem mm <3

Du kan jo prøve å dra på et møte i indremisjonen og argumentere for homofili, abort eller utenekteskapelig sex. Mest sannsynlig får du høre "du kommer ikke til himmelen ihvertfall" (Som betyr BRENN DIN SYNDER!!!) :lol:

Nils Håvard Dahl, psykiater
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Men han skrev jeg måtte finne meg et annet forum, ikke at jeg skulle ta det på åpent. Han er redd jeg skal påvirke andre her inne til å tenke selv :) Det er jo krise, da mister psykiatrien pasientene sine. Ja er på psykiatri nå, derfor har jeg bedt dem å slette dette og andre åndelige ting jeg må ha skrevet :) 

Du kan skrive om de åndegreiene på åpent forum.

Det er uinteressant å slette det gamle, det plager ingen. Men det er fint om du i fremtiden kan skrive åndetrådene på åpent i stedet for på psykiatri.

Annonse

NHD ba meg finne et annet forum, dette er et helse/psykiatri forum. Ikke det at jeg har sett at alle skriver om sin helse :) Nei de får bare slette alt jeg har skrevet, det er ikke lov å være åndelig her. Da er det en mening med det og, at jeg skal slutte å skrive her. 

Du skriver på et psykiatriforum, beveg deg over på åpent forum så er problemet løst. Dette er ikke noe som kun gjelder deg, det er flere som har blitt spurt pent om de kan la psykiatri være til psykiatri og ikke alt mulig annet. Det handler ikke om at du ikke er velkommen, selvsagt er du det.

2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Du kan skrive om de åndegreiene på åpent forum.

Det er uinteressant å slette det gamle, det plager ingen. Men det er fint om du i fremtiden kan skrive åndetrådene på åpent i stedet for på psykiatri.

Ok det skal jeg huske på :) 

2 timer siden, XbellaX skrev:

Du skriver på et psykiatriforum, beveg deg over på åpent forum så er problemet løst. Dette er ikke noe som kun gjelder deg, det er flere som har blitt spurt pent om de kan la psykiatri være til psykiatri og ikke alt mulig annet. Det handler ikke om at du ikke er velkommen, selvsagt er du det.

Ok takk for det :)

Har vært på dagsenteret i dag, spiste middag der og. Så var jeg på cafe og tok en kaffe med ei, sliten nå. Var lenge ute i dag.

1 minutt siden, Bokormen123 skrev:

:blink:

Eller kanskje ikke :) Det er ikke lett å påvirke andre som har sine overbevisninger, er vel heller de som prøver å påvirke meg. Som i dag på dagsenteret, vi snakket om medisiner. De mente det var legen som skulle bestemme over det, aldri om de kunne tenke seg å slutte med det selv. 

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Eller kanskje ikke :) Det er ikke lett å påvirke andre som har sine overbevisninger, er vel heller de som prøver å påvirke meg. Som i dag på dagsenteret, vi snakket om medisiner. De mente det var legen som skulle bestemme over det, aldri om de kunne tenke seg å slutte med det selv. 

Det synes jeg er et godt tegn. De er pasienter og har ikke kompetansen til å drive å sjonglere med medisiner, de har ikke 6+ år med kunnskap om medikamenter og sykdommer. 

Ok takk for det :)

Har vært på dagsenteret i dag, spiste middag der og. Så var jeg på cafe og tok en kaffe med ei, sliten nå. Var lenge ute i dag.

Gledelig å høre, skjønner godt du er sliten etter en så aktiv dag :-)

5 minutter siden, XbellaX skrev:

Det synes jeg er et godt tegn. De er pasienter og har ikke kompetansen til å drive å sjonglere med medisiner, de har ikke 6+ år med kunnskap om medikamenter og sykdommer. 

Gledelig å høre, skjønner godt du er sliten etter en så aktiv dag :-)

Ja men det er rart for meg å høre at de hører så mye på legen, det er liksom legen som bestemmer. Jeg er jo vant til å bestemme selv, og det var helt utenkelig for dem. Men jeg sa jo det var greit for fact team at jeg reduserte, og kanskje skal jeg få slutte helt med risperdal. Så jeg hører jo litt på legen jeg også :) Har ikke sluttet helt enda. 

Ja følte meg helt merkelig på slutten, måtte få samboeren min til å hente meg. Tror jeg var for lenge ute i dag. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...