Gå til innhold

Ansvaret ligger på meg.

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Ja men det er rart for meg å høre at de hører så mye på legen, det er liksom legen som bestemmer. Jeg er jo vant til å bestemme selv, og det var helt utenkelig for dem. Men jeg sa jo det var greit for fact team at jeg reduserte, og kanskje skal jeg få slutte helt med risperdal. Så jeg hører jo litt på legen jeg også :) Har ikke sluttet helt enda. 

Ja følte meg helt merkelig på slutten, måtte få samboeren min til å hente meg. Tror jeg var for lenge ute i dag. 

Tja, jeg synes ikke det er så rart. Man går dit kompetansen er. Når jeg trenger service på bilen bestemmer jeg ikke hva som må fikses, jeg stoler på at verkstedet kan tingene sine. Dersom de sier at bremsene må byttes, vel da stoler jeg på det selv om jeg ikke kan kjenne at det trengs når jeg kjører. Jeg har ikke kompetanse på biler eller bremser og da virker det logisk for meg å gå til de som virkelig er spesialister. Jeg tenker at slik er det med sjelen også. 

Fortsetter under...

5 minutes ago, stjernestøv said:

Ja men det er rart for meg å høre at de hører så mye på legen, det er liksom legen som bestemmer. Jeg er jo vant til å bestemme selv, og det var helt utenkelig for dem. 

Jeg syntes det er naturlig å høre på fagfolk. Når du er hos tannlegen, instruerer du tannlegen hva og hvordan han skal gjøre ting?

Anonymkode: 79915...5b1

2 minutter siden, XbellaX skrev:

Tja, jeg synes ikke det er så rart. Man går dit kompetansen er. Når jeg trenger service på bilen bestemmer jeg ikke hva som må fikses, jeg stoler på at verkstedet kan tingene sine. Dersom de sier at bremsene må byttes, vel da stoler jeg på det selv om jeg ikke kan kjenne at det trengs når jeg kjører. Jeg har ikke kompetanse på biler eller bremser og da virker det logisk for meg å gå til de som virkelig er spesialister. Jeg tenker at slik er det med sjelen også. 

Ja det er vel kanskje det, men jeg liker jo å være åndelig. Sa det til dem at jeg var mer åndelig nå, men vet at det er en balansegang. Kunne komme der sa ei som jobbet der, da driver jeg jo ikke med åndelige ting. Får jo litt bakkekontakt da. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er naturlig å høre på fagfolk. Når du er hos tannlegen, instruerer du tannlegen hva og hvordan han skal gjøre ting?

Anonymkode: 79915...5b1

Nei gjør jo ikke det. Det er vel noe i det ja, hver har jo sitt felt. 

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det er vel kanskje det, men jeg liker jo å være åndelig. Sa det til dem at jeg var mer åndelig nå, men vet at det er en balansegang. Kunne komme der sa ei som jobbet der, da driver jeg jo ikke med åndelige ting. Får jo litt bakkekontakt da. 

Det er ikke farlig å være åndelig men som med alt annet er det "alt med måte". Jeg liker at du minner deg selv på å skaffe deg bakkekontakt, det er godt å lese. 

Annonse

Et øyeblikk siden, XbellaX skrev:

Det er ikke farlig å være åndelig men som med alt annet er det "alt med måte". Jeg liker at du minner deg selv på å skaffe deg bakkekontakt, det er godt å lese. 

Jo takk for det, i og med at jeg er flink å få bakkekontakt nå får jeg sikkert slutte med risperdal :) Jeg er jo ikke helt svevende heller. Til og med NHD kaller det åndelige greier nå og ikke psykose :) Det var fint. 

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja men det er rart for meg å høre at de hører så mye på legen, det er liksom legen som bestemmer. Jeg er jo vant til å bestemme selv, og det var helt utenkelig for dem. Men jeg sa jo det var greit for fact team at jeg reduserte, og kanskje skal jeg få slutte helt med risperdal. Så jeg hører jo litt på legen jeg også :) Har ikke sluttet helt enda. 

Ja følte meg helt merkelig på slutten, måtte få samboeren min til å hente meg. Tror jeg var for lenge ute i dag. 

Nei, det er ikke legen som bestemmer. Jeg bestemmer meg for å søke den kunnskapen og erfaringen som legen har, og da hører jeg selvsagt på det legen sier og da skal det ganske mye til for å ikke følge de anbefalingene legen kommer med. Om jeg ikke tenker at legen kan dette bedre enn meg, så gidder jeg ikke be legen om hjelp. Sånn vil jeg tro de også tenker. Man bestemmer selv, men tar imot hjelp og råd fra noen som kan bedre. 

1 minutt siden, *skal* skrev:

Nei, det er ikke legen som bestemmer. Jeg bestemmer meg for å søke den kunnskapen og erfaringen som legen har, og da hører jeg selvsagt på det legen sier og da skal det ganske mye til for å ikke følge de anbefalingene legen kommer med. Om jeg ikke tenker at legen kan dette bedre enn meg, så gidder jeg ikke be legen om hjelp. Sånn vil jeg tro de også tenker. Man bestemmer selv, men tar imot hjelp og råd fra noen som kan bedre. 

Ja det høres jo fornuftig ut, kanskje jeg bør øve meg på det. 

Den 23.2.2016 at 13.26, stjernestøv skrev:

Tror du dine indre overbevisninger er med på å forme livet ditt?

Tenker på at alle har jo forskjellige liv av en grunn, det må jo ha noe med oss selv å gjøre? Vi er alle på forskjellige frekvenser, på en måte er vi alle i ulike virkeligheter. Mitt liv er jo veldig forskjellig fra NHD sitt liv, vi lever jo på en måte på ulike nivåer av virkeligheten. Det gjør jo meg og min samboer også, lever sammen men på ulike frekvenser. Må man være på samme frekvens for å få et godt liv sammen? Altså mest mulig like? Det som har plaget meg her i livet mest er angst/frykt,da må jeg tenke "Hvilke følelser og tanker skaper angst/frykt"? Tror det er det at jeg ikke tror jeg har kontroll, at jeg blir styrt av noe annet. Egentlig styrer jeg vel selv, gjør ikke alle det? Er dette psykiatri/psykologi? Er det ikke meningen at vi skal ta ansvar for livet vårt? 

Ja. Et visdomsord fra fjerne Østen, husker ikke helt kilden og gjengivelsen blir ikke ordrett:

"Pass deg for usanne/urene tanker, for de kan bli dine tanker. Pass deg for at dine urene/uheldige tanker, så de ikke blir dine handlinger. Pass deg for at dine handlinger blir dine uvaner for de blir en del av deg."

Du klarer aldri å ha et sinn fritt for tanker du misliker. Men du kan fortrenge dem til en viss grad om om du er oppmerksom. Slik fortrengning går lettere om du over tid gjør det til en vane å fortrenge forstyrrende tanker. Da får du mer sinnsro også.

Den 23.2.2016 at 14.30, stjernestøv skrev:

Og folk her har blitt lei av meg? Det er det samme gnålet om og om igjen? Men nå har jeg vel skiftet fokus? Men dette er vel også gnål for dere, skal gi meg :) 

Du skriver veldig mye her. Jeg er ikke her så ofte som deg og orker ikke svare stort heller.

Anonymkode: 0ff0c...76a

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Et visdomsord fra fjerne Østen, husker ikke helt kilden og gjengivelsen blir ikke ordrett:

"Pass deg for usanne/urene tanker, for de kan bli dine tanker. Pass deg for at dine urene/uheldige tanker, så de ikke blir dine handlinger. Pass deg for at dine handlinger blir dine uvaner for de blir en del av deg."

Du klarer aldri å ha et sinn fritt for tanker du misliker. Men du kan fortrenge dem til en viss grad om om du er oppmerksom. Slik fortrengning går lettere om du over tid gjør det til en vane å fortrenge forstyrrende tanker. Da får du mer sinnsro også.

Du skriver veldig mye her. Jeg er ikke her så ofte som deg og orker ikke svare stort heller.

Anonymkode: 0ff0c...76a

Men det er vanskelig å vite hva som er mitt og hva som er andre sitt, tar jo inn så¨mye. Nå er jeg usikker, var veldig sosial i dag og tok inn mye energi. Når jeg har vært mye alene har jeg fokusert på takknemlighet, nå er det bare rot. 

17 timer siden, XbellaX skrev:

Hei!

Jeg har ang bil slett ikke noen god erfaring.

Jeg har derfor kjøpt meg feilsøkingsutstyr, fordi sist jeg satte bilen på merkeverksted, fikk vi en regning på ca 20 000 og ingen feil utbedret, og vi kom ingen vei med å klage.

Jeg gjør IKKE dette igjen!

Det er absolutt ikke sånn at de som skal ha kompetansen, har kompetansen. Man må sette seg inn i ting selv og skaffe seg kompetanse. Derfor, når jeg er ferdig med feilsøking på bilen, sender jeg en detaljert bestilling inn til verksted, dette er funnet, dette skal utbedres, pris ønskes. Jeg er så lei av merkeverksetedet at jeg sender prisoverslag ønskes til andre. Jeg orker ikke en gang til å få en regning, og det jeg ønsket utbedret ikke er utbedret. Jeg orker ikke stå å krangle med dem, så jeg tok bilen, temmelig, sjokkert, kjørte hjem, ringte min mann, og vi klagde, men kom vi noen vei med klagen? Neida!

Nei man må sette seg inn i ting selv,

Annonse

20 minutter siden, Admin Doktoronline skrev:

Denne tråden er flyttet til Åpent forum.

@Stjernestøv: Vi ber deg om å ikke poste tråder med denne typen temaer på forum for psykiatri.

Ja har fått med meg det nå at det er ulovlig :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...