Gå til innhold

Hvis du fikk muligheten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Plight of the Common Man
28 minutes ago, Mrs D said:

Det er ikke noe å ønske seg. Skulle likt å jobbe, og hatt 33% mer å leve for. :)

Blir vel 50% mer da, i såfall... wow, skulle nesten vært sjef og millionær, mine math skills tatt i betraktning.

Annonse

2 timer siden, Plight of the Common Man skrev:

Hvis du fikk muligheten, ville du sluttet å jobbe, med 33% mindre penger?

Nei, det ville jeg ikke. På tross av alle utfordringene både knyttet til det sosiale og annen problematikk, opplever jeg at det å jobbe gir meg mye. Jeg har selvsagt forståelsen for at det er vanskelig å være i den situasjonen at man ikke har det valget!

Plight of the Common Man
Just now, umakenverdt said:

Nei, det ville jeg ikke. På tross av alle utfordringene både knyttet til det sosiale og annen problematikk, opplever jeg at det å jobbe gir meg mye. Jeg har selvsagt forståelsen for at det er vanskelig å være i den situasjonen at man ikke har det valget!

Lurer litt på hva "valg" vil si. Hvis alle de hundretusener navere hadde jævlig lyst til å jobbe hardt, så hadde det nok sett anderledes ut.

1 minutt siden, Plight of the Common Man skrev:

Lurer litt på hva "valg" vil si. Hvis alle de hundretusener navere hadde jævlig lyst til å jobbe hardt, så hadde det nok sett anderledes ut.

Jeg tenker nok bildet her er veldig sammensatt, og det vil være umulig å ta høyde for alle de som av ulike grunner ikke jobber i et svar. Jeg synes det er trist at det er slik i samfunnet at mange av ulike årsaker opplever at de ikke har muligheten til å bidra gjennom arbeid. Jeg tror mennesker generelt opplever det som godt å kunne bidra på en eller annen måte, og det er synd dersom man ikke får muligheten til det. Og jeg har forståelse for at når det er flere hundre søkere til eksempelvis butikkjobber så kan det oppleves overveldende og som at veien er veldig lang å gå.

Men det var ikke dette tråden din var om, beklager om jeg sporet av.

Plight of the Common Man
1 minute ago, umakenverdt said:

Jeg tenker nok bildet her er veldig sammensatt, og det vil være umulig å ta høyde for alle de som av ulike grunner ikke jobber i et svar. Jeg synes det er trist at det er slik i samfunnet at mange av ulike årsaker opplever at de ikke har muligheten til å bidra gjennom arbeid. Jeg tror mennesker generelt opplever det som godt å kunne bidra på en eller annen måte, og det er synd dersom man ikke får muligheten til det. Og jeg har forståelse for at når det er flere hundre søkere til eksempelvis butikkjobber så kan det oppleves overveldende og som at veien er veldig lang å gå.

Jeg har ikke lyst til å jobbe, jeg vil ikke være rundt de menneskene, forholde meg til dem. Men hadde vært fint å ikke bli sett på som snylter, og hatt mer penger. Noen arbeidsglede tror jeg likevel uansett hadde sittet langt inne.

Gjest Gargamel
15 minutter siden, Plight of the Common Man skrev:

Er det på grunn av lyst eller moral?

Det er vel grenser for hvor lenge det er gøy å drive med hobbyer alene på dagtid, tenker jeg. Jeg synes jobben er spennende, men uansett kan det være forskjell på hva jeg har lyst til og hva som er bra for meg på sikt.

Annonse

3 minutter siden, Plight of the Common Man skrev:

Jeg har ikke lyst til å jobbe, jeg vil ikke være rundt de menneskene, forholde meg til dem. Men hadde vært fint å ikke bli sett på som snylter, og hatt mer penger. Noen arbeidsglede tror jeg likevel uansett hadde sittet langt inne.

Nå vet jeg ingenting om deg, og det kan være jeg er helt på bærtur... Men slik jeg har forstått dette har du blitt vurdert å ha sykdom som gjør at du har nedsatt arbeidsevne. Det kan vel da være at det å synes det er vanskelig å være rundt folk er knyttet til sykdom.

Jeg personlig synes det er svært vanskelig å tenke meg at jeg skulle sett på noen andre mennesker som snylter. Men jeg lurer på om det ikke ligger noe av det samme i ønske om å bidra som i å ikke ønske å føle seg som en snylter (bare med sterkere negative følelser). For jeg kjenner jo også selv at det er en stor motivasjonskraft i å skulle gå på jobb, at jeg opplever at det er en god ting å klare å bidra. Hva man legger i arbeidsglede er vel også ulikt vil jeg tro.

Men for at jeg skal kunne komme meg på jobb i morgen så må jeg legge meg nå. Måtte du ha en så fin natt som mulig!

Plight of the Common Man
4 minutes ago, umakenverdt said:

Nå vet jeg ingenting om deg, og det kan være jeg er helt på bærtur... Men slik jeg har forstått dette har du blitt vurdert å ha sykdom som gjør at du har nedsatt arbeidsevne. Det kan vel da være at det å synes det er vanskelig å være rundt folk er knyttet til sykdom.

Jeg personlig synes det er svært vanskelig å tenke meg at jeg skulle sett på noen andre mennesker som snylter. Men jeg lurer på om det ikke ligger noe av det samme i ønske om å bidra som i å ikke ønske å føle seg som en snylter (bare med sterkere negative følelser). For jeg kjenner jo også selv at det er en stor motivasjonskraft i å skulle gå på jobb, at jeg opplever at det er en god ting å klare å bidra. Hva man legger i arbeidsglede er vel også ulikt vil jeg tro.

Ja sykdom er konklusjonen, jeg bare sier hvordan jeg selv oppfatter det jeg, og da oppfatter jeg det sånn at jeg ikke har lyst til å begynne å jobbe.

9 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er vel grenser for hvor lenge det er gøy å drive med hobbyer alene på dagtid, tenker jeg. Jeg synes jobben er spennende, men uansett kan det være forskjell på hva jeg har lyst til og hva som er bra for meg på sikt.

Det hender jeg står i dusjen om morgenen og ønsker meg at jeg gikk på NAV. Ikke sånn helt på alvor, men hadde iblant vært behagelig å ligge på sofaen hele dagen. I ferien gjør man jo stort sett noe, så det blir ikke helt på samme måte.

Men hvis jeg kjenner meg selv rett, så hadde jeg blitt gal i løpet av en uke, maks to. Så jeg er enig med deg, jeg er glad for å ha en jobb, uavhengig av penger. Tror det handler mye om mening og mestringsfølelse.

2 timer siden, Plight of the Common Man skrev:

Hvis du fikk muligheten, ville du sluttet å jobbe, med 33% mindre penger?

Jeg skal det, men tidligst i 2023. Da har jeg jobbet i 40 år og har full pensjonsopptjening. Hvis ikke politikerne finner en måte å ta den fra meg på, innen den tid.

Plight of the Common Man

Don't you worry, don't you worry, child. See, heaven's got a plan for you!

------------>

ISW har til og med verre musikksmak enn stjernestøv... :D Her går det i metal eller BCHHH (batshit crazy hipster hip hop)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...