Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før cipralex begynner å virke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ekstremt individuelt. Noen får effekt etter en uke eller to, noen etter 2-4 uker, noen etter 4-6 uker. Dette gjelder på riktig dose, ofte må dosen økes. En ikke ubetydelig andel får ikke effekt og må bytte medisin. 

Det kan virke lenge, men i forhold til et halvt liv med angst så er det ikke så lenge.

• 2 år senere...

Jeg gikk på 10 mg cipralex i 4 måneder pga generell helseangst. I denne perioden hadde jeg også en del timer med kognitiv terapi hos legen min. Jeg ble litt bedre i perioder, men angsten kom likevel sterkt tilbake i perioder.  Etter 4 måneder målte jeg serumnivået i blodet og fikk tallet 25, og det var litt lavt. Ble anbefalt å øke først til 15 mg og så til 20 mg over 5 uker. Helseangsten om kroppslige sykdommer ble borte, men det begynte å komme tvangstanker om at jeg stadig ble smittet av både rabies og kugalskap når jeg spiste på kafé eller var på offentlige toalett.  Jeg tenkte at cipralex ikke hadde noen nytte for meg så jeg trappet langsomt nedover til 7.5 mg over en måned. Da ble plutselig angsten og tvangstankene verre. Jeg ble anbefalt av legen å gå rett opp 15 mg igjen, og nå har jeg hatt en litt ubehagelig uke med bivirkninger. Det er litt det samme som da jeg begynte på cipralex.  Kan dette stemme,  og hvor lang tid kan det ta før kroppen " normaliserer " seg igjen?

• 5 år senere...

Hvorfor tar d lang tid før det virker? Og hvorfor blir det verre i starten? Hva skjer hvis man trapper opp når msn føler seg verre? Blir det da enda verre? I ytterligere mange uker? @kupton

Anonymkode: 569af...472

Hvorfor tar d lang tid før det virker? Og hvorfor blir det verre i starten? Hva skjer hvis man trapper opp når msn føler seg verre? Blir det da enda verre? I ytterligere mange uker? @kupton

Anonymkode: 569af...472

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...