Gå til innhold

Skal du noe i dag/kveld?

Anbefalte innlegg

16 hours ago, Onion said:

Egentlig så er det bare synd på oss alle.

Det er jo egentlig det. Litt mer synd på noen i perioder, men så vipper det nå gjerne andre veien igjen etter en stund. Jeg har ærlig talt ikke tenkt så mye på kvinnesak før de siste årene, men nå opplever jeg at vi angripes fra alle kanter. "Våre egne" menn er sinte på oss og synes vi tar oss for mye til rette i arbeidslivet og ellers, særlig de som av ulike grunner ikke lykkes helt i livet, men også i økende grad (i alle fall ser det sånn ut for meg) de såkalt vellykka. Og samtidig har vi islamistene som vokser i antall og som ser på oss som like smarte og verdifulle som løsbikkjer omtrent. Alle trenger noen å være sint på, skylde på. Det er så mye sinne at jeg blir litt bekymra noen ganger. Jeg skjønner heller ikke helt hvor de ville hordene med ekstremfeminister de snakker om er. De fleste er vel omtrent like ekstreme som meg vil jeg tro, det vil si ikke veldig, vi protesterer når vi angripes, latterliggjøres eller får skylden for alt fra syndefloden til synkende testosteronnivå. 

Så deilig det hadde vært hvis vi bare kunne bli enige om at det ikke er behov for noen krig mellom kjønnene, men det er jo bare i en liten del av verden i en liten kort stund av menneskets historie at kvinner har vært likestilt menn, så man bør kanskje ikke klage som er så heldig å leve akkurat der akkurat da. Det er vel det at posisjonen man er vant med plutselig virker truet. 

Fortsetter under...

Etter jobb skal jeg til kiropraktor og forhåpentligvis få hjelp til en vond rygg. Deretter skal jeg handle mat (tomt kjøleskap etter ferien). Så er det vel tid for middag, og kjenner jeg gjengen rett, har ingen begynt på den før jeg kommer hjem, så da blir det noe lettvindt i litt full fart, tenker jeg. Fiskekaker kanskje?

Foreldremøte på skolen fra 18 til 20, og deretter fortsette utpakking og klesvask. Muligens noen som trenger litt leksehjelp før leggetid også :-)

53 minutes ago, tonie said:

Det er jo egentlig det. Litt mer synd på noen i perioder, men så vipper det nå gjerne andre veien igjen etter en stund. Jeg har ærlig talt ikke tenkt så mye på kvinnesak før de siste årene, men nå opplever jeg at vi angripes fra alle kanter. "Våre egne" menn er sinte på oss og synes vi tar oss for mye til rette i arbeidslivet og ellers, særlig de som av ulike grunner ikke lykkes helt i livet, men også i økende grad (i alle fall ser det sånn ut for meg) de såkalt vellykka. Og samtidig har vi islamistene som vokser i antall og som ser på oss som like smarte og verdifulle som løsbikkjer omtrent. Alle trenger noen å være sint på, skylde på. Det er så mye sinne at jeg blir litt bekymra noen ganger. Jeg skjønner heller ikke helt hvor de ville hordene med ekstremfeminister de snakker om er. De fleste er vel omtrent like ekstreme som meg vil jeg tro, det vil si ikke veldig, vi protesterer når vi angripes, latterliggjøres eller får skylden for alt fra syndefloden til synkende testosteronnivå. 

Så deilig det hadde vært hvis vi bare kunne bli enige om at det ikke er behov for noen krig mellom kjønnene, men det er jo bare i en liten del av verden i en liten kort stund av menneskets historie at kvinner har vært likestilt menn, så man bør kanskje ikke klage som er så heldig å leve akkurat der akkurat da. Det er vel det at posisjonen man er vant med plutselig virker truet. 

Ikke vet jeg, all kontakt med mennesker skjer via "DOL". Og her er det nok et meget spesielt utvalg. Men vi får håpe Erna og Siv ordner opp litt i såfall. Og islamistene har uansett ikke noe å gjøre i den frie verden.

påskelilje
18 timer siden, påskelilje skrev:

Etter jobb skal jeg til kiropraktor og forhåpentligvis få hjelp til en vond rygg. Deretter skal jeg handle mat (tomt kjøleskap etter ferien). Så er det vel tid for middag, og kjenner jeg gjengen rett, har ingen begynt på den før jeg kommer hjem, så da blir det noe lettvindt i litt full fart, tenker jeg. Fiskekaker kanskje?

Foreldremøte på skolen fra 18 til 20, og deretter fortsette utpakking og klesvask. Muligens noen som trenger litt leksehjelp før leggetid også :-)

Haha - tenkte på dette innlegget mitt seint i går kveld ;-) Ettermiddagen ble omtrent slik jeg sa, men klokka ble nesten 23 før jeg fikk satt meg ned og slappet av litt :-D:

1515: dro fra jobb til kiropraktor

1530-1615: Kiropraktor

1655: Hjemme, etter å ha handlet

Laget middag, spiste middag (det ble kokt torsk, poteter og grønnsaker), rushet ut av huset 1750 for å rekke foreldremøtet klokka seks

18.00-2030: Foreldremøte

2030-2130: Lang samtale med 12-åringen om noe på skolen+legging

2130-2245: Rydding på kjøkkenet, ta ut og inn av vaskemaskinen, brette tøy, rydde etter ferien, snakke litt med 14-åringen

2245-2345: Slappe litt av, lese avis, prate litt med mannen

Midnatt: i seng.

Vi må ha en generalopprydning hjemme (får besøk av en utvekslingselev like etter påske) - og jeg fatter ikke når vi skal rekke å få tatt et skikkelig sjog. Jeg skal bort begge helgene nå før påske, og vi skal trolig bort hele påska. Tror nesten vi må sette opp en liste over det som må gjøres, og så må hele familien ta et tak... :-P

påskelilje
5 minutter siden, laban skrev:

Sjog?  Er det noe dere har (tar?) på Sørlandet? :D Synes jeg hører "skikkelig sjog" på sørlandsdialekt, det må være noe "hvit tornado"- aktig...

Å ta et skikkelig sjog gjennom huset - det er som når en hvit tornado svusjer gjennom huset og rydder og rengjør i et himlandes tempo, ja :-) Er det dialekt-ord? :-D

Annonse

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Å ta et skikkelig sjog gjennom huset - det er som når en hvit tornado svusjer gjennom huset og rydder og rengjør i et himlandes tempo, ja :-) Er det dialekt-ord? :-D

Takk for oppklaringen -  det hørtes ut som et "svusj", ja!  Jeg hadde ikke hørt / festet meg ved ordet før, men med erfaringer fra tidligere dialektdiskusjoner her, tilføyer jeg at det kan være utbredt allikevel ;)

56 minutter siden, påskelilje skrev:

Haha - tenkte på dette innlegget mitt seint i går kveld ;-) Ettermiddagen ble omtrent slik jeg sa, men klokka ble nesten 23 før jeg fikk satt meg ned og slappet av litt :-D:

1515: dro fra jobb til kiropraktor

1530-1615: Kiropraktor

1655: Hjemme, etter å ha handlet

Laget middag, spiste middag (det ble kokt torsk, poteter og grønnsaker), rushet ut av huset 1750 for å rekke foreldremøtet klokka seks

18.00-2030: Foreldremøte

2030-2130: Lang samtale med 12-åringen om noe på skolen+legging

2130-2245: Rydding på kjøkkenet, ta ut og inn av vaskemaskinen, brette tøy, rydde etter ferien, snakke litt med 14-åringen

2245-2345: Slappe litt av, lese avis, prate litt med mannen

Midnatt: i seng.

Fatter ikke hvor dere får energi til dette livet fra. Blir sliten bare å lese slike dagsplaner.

Endret av slabbedask
påskelilje
44 minutter siden, slabbedask skrev:

Fatter ikke hvor dere får energi til dette livet fra. Blir sliten bare å lese slike dagsplaner.

Ja, når jeg ser det sånn, blir jeg også sliten. Men dagene er ofte på den måten, og det går rundt. I dag etter jobb og middag er det yoga om kvelden og sikkert øving til prøve med en av ungdommene. I morgen kiropraktor igjen etter jobb og trening om kvelden. Torsdag etter jobb og middag er det kor fra 19-22. Fredag har jeg fri og skal opp grytidlig for å reise med dattera til Danmark og håndballturnering hele helga. Kommer hjem ved midnatt natt til mandag - så er det på'an igjen med ny uke... :-P

48 minutes ago, slabbedask said:

Det geniale er at energien kommer av seg selv når man er aktiv. Når man bruker får man mer og ikke mindre :) 

( Neida, ikke hvis man har sykdommer/skader eller andre ting som gjør at man ikke fungerer så bra, og det finnes en grense selvsagt. Hvis man presser seg altfor hardt kan man gå tom)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...