AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Hva bør man gjøre i en sak der en 14 årig jente er blitt krenket av en voksen mann på 50 år? Mannen har gjort tilnærmelser i form av verbale utsagn som: "du er så fin og har fin rompe/pupper ovs, også blikk. I tillegg har han tatt på/kommet borti rompe/pupper i ett svømmebasseng og latet som om det skulle være en lek. Mannen har gjort det i det skjulte, der ingen andre voksne skulle høre/se dette. Hvordan forholde seg i en slik situasjon for å ta jenta på alvor, og er dette grunn for anmeldelse? Jenta fortalte dette til sine foreldre etter hun var på en ferietur med sin venninne og familien. Hun sa at hun var redd hele ferien, og turde ikke si fra til de voksne, da hun var redd ferien deres skulle bli ødelagt og at hun ikke ville lage noen problemer. Anonymkode: 9ae89...8b4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410240-seksuell-krenkelse-av-mindre%C3%A5rig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva bør man gjøre i en sak der en 14 årig jente er blitt krenket av en voksen mann på 50 år? Mannen har gjort tilnærmelser i form av verbale utsagn som: "du er så fin og har fin rompe/pupper ovs, også blikk. I tillegg har han tatt på/kommet borti rompe/pupper i ett svømmebasseng og latet som om det skulle være en lek. Mannen har gjort det i det skjulte, der ingen andre voksne skulle høre/se dette. Hvordan forholde seg i en slik situasjon for å ta jenta på alvor, og er dette grunn for anmeldelse? Jenta fortalte dette til sine foreldre etter hun var på en ferietur med sin venninne og familien. Hun sa at hun var redd hele ferien, og turde ikke si fra til de voksne, da hun var redd ferien deres skulle bli ødelagt og at hun ikke ville lage noen problemer. Anonymkode: 9ae89...8b4 Slik jeg ser det, så er ikke dette noe som det skal "gjøres noe med" - bortsett fra å snakke med jenta og si tydelig at mannen ikke burde ha sagt og gjort som han gjorde. Jeg tror også at dere fort kan gjøre ting vesentlig verre ved å fokusere for mye på dette. Jeg ville ikke ha omtalt dette som en "seksuell krenkelse". I tillegg kan evt. noen si fra til mannen at jenta opplevde hans oppførsel som ubehagelig, - men jeg kan ikke se at dette er noe som kan anmeldes til politiet eller tilsvarende. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410240-seksuell-krenkelse-av-mindre%C3%A5rig/#findComment-3682223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.