Gå til innhold

åååå, mine små bestevenner "babyer"!!! (bilder)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, Xtra skrev:

Uff, jeg får frysninger :-o. Hver sin smak :)

Jeg er i ferd med å begynne å like disse krypene - entusiasmen til Blomstserfluen ser ut til å smitte;-)  (Men jeg ville aldri ha kunnet finne på å anskaffe noen...)

Annonse

2 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg blir SÅ glad når du skriver (bilder) i parantes for da rekker jeg å lukke øynene mens jeg scroller :-) 

Navngir du disse kjæledyrene dine? Pinne-Petter og Pinne Pia eller noe sånt? 

Jeg tror hun har en hel koloni boende, så jeg vil anta at det kan bli vanskelig å både gi dem alle navn og skille dem fra hverandre. Men hva vet jeg;-)  Synes de har en fin farge da, - må bare huske på å ikke assosiere dem med gresshopper, for dem liker jeg dårlig!

Blomsterfluen
3 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg blir SÅ glad når du skriver (bilder) i parantes for da rekker jeg å lukke øynene mens jeg scroller :-) 

Navngir du disse kjæledyrene dine? Pinne-Petter og Pinne Pia eller noe sånt? 

Disse grønne skjønne heter familien Pinne. De brune herer familien Kvist.

Et øyeblikk siden, frosken skrev:

Jeg tror hun har en hel koloni boende, så jeg vil anta at det kan bli vanskelig å både gi dem alle navn og skille dem fra hverandre. Men hva vet jeg;-)  Synes de har en fin farge da, - må bare huske på å ikke assosiere dem med gresshopper, for dem liker jeg dårlig!

Jeg tenkte hun kanskje ga dem en skvett blanko eller neglelakk på hodet eller noe slikt, for å skille dem fra hverandre, slik man gjør med valpekull vet du. Jeg merker jeg har lite peiling på dette.. Huff jeg er ikke fan av insekter men jeg synes det er kult at andre er det. 

2 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Disse grønne skjønne heter familien Pinne. De brune herer familien Kvist.

Så kult! Da hadde jeg litt rett jo :-)  Gikk det greit med de eggene du fikk fra EBay? Er de klekket nå? 

Blomsterfluen
Et øyeblikk siden, XbellaX skrev:

Så kult! Da hadde jeg litt rett jo :-)  Gikk det greit med de eggene du fikk fra EBay? Er de klekket nå? 

Alle eggene jeg kjøpte på ebay er kommet. Det tar et par måneder før de klekker, tror jeg.

Annonse

Blomsterfluen
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer på en ting; er det ikke veldig lett at du "kommer borti" de og tilfeldrigsvis dreper/klyser de når du håndterer dem?

Anonymkode: 34565...4f6

Ikke hviss man er forsiktig. Jeg bare hellte ut eggene når jeg hadde åpnet beholderne, og hellte eggene ned på ugjødslet torv i terrariet.

20 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg tror det, for selgeren skrev at de sendte "worldwide".

Selv om selgeren sender over hele verden betyr ikke det at han er kjent med importreglene for hvert enkelt land. Dette bør du sjekke ut med tollvesenet, for hvis det er restriksjoner på import av insektegg så kan det være at du bedriver miljøkriminalitet uten å være klar over det.

Anonymkode: fe302...fd3

Blomsterfluen
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om selgeren sender over hele verden betyr ikke det at han er kjent med importreglene for hvert enkelt land. Dette bør du sjekke ut med tollvesenet, for hvis det er restriksjoner på import av insektegg så kan det være at du bedriver miljøkriminalitet uten å være klar over det.

Ok. Jeg skal aldri bestille egg fra ebay mer.

5 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Jeg skal aldri bestille egg fra ebay mer.

Det var ikke det jeg mente. :) Jeg mente bare at du kanskje bør sende en e-post til tollvesenet for å høre om det er tillatt. Er det det så kan du jo bare bestille i vei. Du er jo så glad i disse dyrene. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...