Gå til innhold

begynner å bli oversett på facebook chattegruppe...

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Når jeg skriver om ting jeg tenker på nå for tiden, har medlemmene i chattegruppen begynt å overse det jeg skriver, men når de andre skriver noe som de tenker på, svarer de andre hverrandre og har det såååå koselig med samtalene sine. Hva burde jeg gjøre her? Melde meg ut av denne drittchatten, eller håpe på det beste?

Fortsetter under...

Hvis noe skjer igjen og igjen kan det være lurt å tenke gjennom om det er noe med ens oppførsel som trengs å endres på. Det høres ut som du også gjerne vil være med og ha det koselig, så tenk over det før du melder deg ut. Kanskje du bare må legge om stilen litt for å komme inn i varmen igjen. Kan du spørre dem om det er noe du gjør som får dem til å trekke seg unna? Hvis de ignorerer deg helt uten grunn tror jeg det beste er å melde deg ut., for det tærer på å bli holdt utenfor og det gir deg jo uansett ingenting positivt å være der da.

Jeg synes du skal være litt tålmodig, og heller prøve å delta i andres tråder i stedet for å starte dine egne noen dager.

Det du så avgjort bør forsøke å unngå, er sure kommentarer - inklusive bruk av banneord - slik har gjort en del her inne i det siste.

Blomsterfluen
16 minutter siden, tonie skrev:

Og kanskje ikke skrive så mye om symptomer når du starter tråder. 

Ok. Jeg tok opp om krampene i overkroppen jeg får avogtil om morgenen i denne facebook chattegruppa, og da begynte de også å kalle meg hypokonder, og at jeg bare driver å kjenner etter og sånt. Så jeg skal aldri snakke om symptomene mine mer verken her eller på facebook, selv om jeg skulle få aldri så mye TIA eller slag symptomer en gang. Da er det vel bare det at alt er inbilning.

Blomsterfluen
40 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes du skal være litt tålmodig, og heller prøve å delta i andres tråder i stedet for å starte dine egne noen dager.

Det du så avgjort bør forsøke å unngå, er sure kommentarer - inklusive bruk av banneord - slik har gjort en del her inne i det siste.

Ok. Jeg har jo avogtil deltatt i stjernestøv sine tråder, blandt annet det hun skreiv at hun følte seg svevende, foreksempel, og den tråden en annen laget om å svelge piller hele...

Endret av Blomsterfluen

Annonse

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Jeg tok opp om krampene i overkroppen jeg får avogtil om morgenen i denne facebook chattegruppa, og da begynte de også å kalle meg hypokonder, og at jeg bare driver å kjenner etter og sånt. Så jeg skal aldri snakke om symptomene mine mer verken her eller på facebook, selv om jeg skulle få aldri så mye TIA eller slag symptomer en gang. Da er det vel bare det at alt er inbilning.

Om de antyder at du er hypokonder så er det neppe fordi du har tatt opp kramper i overkroppen en gang eller to. Det må skyldes at det er gjentagende av deg å ta opp diffuse symptomer. Dette går folk etterhvert lei av og velger da å overse. Det er i grunnen ikke noe man kan bidra med  når det gjelder diffuse og forbigående plager som igjen ersattes av andre diffuse og forbigående plager. Dessuten er andres plager, om de er gjentagende, ikke noe man trolig ønsker å sitte på en chat å snakke om. Chatte gjør man vel mer for å ha en trivelig prat med andre?

Symptomene/plagene dine er trolig ikke innbildning. Men de er heller ikke av en karakter som gir noe grunnlag for bekymring eller noe man kan gi konkrete råd om. 

Jeg synes derfor at disse symptomene/plagene bør tas opp med lege om de er vedvarende. Alternativt spørre her inne (dette er et forum for sykdommer) om det er noe du føler noen kan gi deg svar/tilbakemelding på og som ikke bare vil være spørsmål hvor brukere kun kan bedrive ren gjetting.

La facebook være en arena for andre og mer hyggelige temaer, en prat og kos greie. 

Anonymkode: 7c325...b34

Blomsterfluen

Ok. Jeg forlot medlemskapet i denne chattegruppa nettopp. Jeg var sikkert bare til bry inni der likevel. Jeg har tillogmed fått kjeft for å snakke om fest og alkohol der inne.

Blomsterfluen
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om de antyder at du er hypokonder så er det neppe fordi du har tatt opp kramper i overkroppen en gang eller to. Det må skyldes at det er gjentagende av deg å ta opp diffuse symptomer. Dette går folk etterhvert lei av og velger da å overse. Det er i grunnen ikke noe man kan bidra med  når det gjelder diffuse og forbigående plager som igjen ersattes av andre diffuse og forbigående plager. Dessuten er andres plager, om de er gjentagende, ikke noe man trolig ønsker å sitte på en chat å snakke om. Chatte gjør man vel mer for å ha en trivelig prat med andre?

Symptomene/plagene dine er trolig ikke innbildning. Men de er heller ikke av en karakter som gir noe grunnlag for bekymring eller noe man kan gi konkrete råd om. 

Jeg synes derfor at disse symptomene/plagene bør tas opp med lege om de er vedvarende. Alternativt spørre her inne (dette er et forum for sykdommer) om det er noe du føler noen kan gi deg svar/tilbakemelding på og som ikke bare vil være spørsmål hvor brukere kun kan bedrive ren gjetting.

La facebook være en arena for andre og mer hyggelige temaer, en prat og kos greie. 

Ok. Men jeg tør ikke spørre mer om symptomene mer her inne, for jeg blir bare kalt hypokonder og sånt likevel.

7 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Men jeg tør ikke spørre mer om symptomene mer her inne, for jeg blir bare kalt hypokonder og sånt likevel.

Jeg tror det er lurt av deg å slutte å spørre her om symptomer. Du bor i en omsorgsbolig, det betyr at om du skulle bli akutt syk så kan du enten snakke med personalet - eller med familien din. Andre symptomer som opptar deg, kan du best snakke med din fastlege om.

20 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Det er en uting dette på nettet at folk ser ut til å glemme hva folkeskikk er og det må man som bruker av det selv tåle. Å forsøke oppdra troll er å bruke energien sin på noe helt bortkastet.

Jeg synes heller ikke du skal bry deg så mye om å bli kallt hypokonder av de som bruker det som et "skjellsord". De er jo bare uvitende tosker sånn egentlig :) De som vet hva hypokondri er og hvor livshemmende/livsødeleggende det er for de som faktisk lider av det ville aldri bruke dette ordet nedlatende.

Å spørre her inne burde være uproblematisk om du selv er litt selektiv i hva du faktisk spør om. Det er ikke å forvente at brukere av forumet og evnt ekspertise kan svare på stadige og gjentatte symptomer og plager som kan være både mangt og mye. 

Jeg leser selv alle trådene dine, men det er dessverre sjelden jeg kan bidra med noe fornuftig svar fordi plagene dine ofte er  av en art som ikke er typisk for noe og heller ikke noe som virker å være noe som ikke de fleste av oss opplever fra tid til annen. Og så forsvinner det uten at vi fikk noe svar på hva det var :)

For å ta et eksempel: I går kveld fikk jeg noen vonde stikninger/kramper i mageregionen som gjorde at jeg til tider lå dobbelt. Å da skulle opprette en tråd her inne for at andre skulle gjette seg til hva det kunne skyldes hadde jo ingen hensikt. Slike ting kommer og som oftest  forsvinner de. Mest trolig hadde jeg spist noe som irriterte mage/tarm. Om det hadde utartet seg og jeg hadde begynt å vurdere det til å være noe alvorlig ville jeg ringt legevakt langt før jeg tenkte at jeg skulle opprette en tråd her inne. Om jeg fortsatt opplevde det litt utover i uken og smertene ikke avtok eller forverret seg ville jeg ringt lege mandag morgen. Ingen her inne ville kunnet bistå meg i dette og derfor opprettet jeg ingen tråd om det.

I dag har jeg hatt litt rykninger i lillefingeren når jeg skriver på tastaturet. Dette er heller ikke noe jeg vurderer til at andre kan gi meg noe svar på hva er eller noe jeg faktisk trenger svar på. Jeg tenker at dette har jeg da hatt før og dette har forsvunnet og ingen tråd her inne med spørsmål om hva det skyldes vil kunne gi meg noe svar. Og jeg trenger ikke noe svar fordi det gir ikke noe grunnlag for bekymring. 

Still spørsmål når det er av viktighet, still spørsmål når du anser at dette er noe andre kan ha erfaring med og med det kunne bistå deg. Avvent litt før du stiller spørsmål for å se om det er noe som bare kom og gikk :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...