stjernestøv Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 1 minutt siden, Kayia skrev: Jeg syns det er kjempebra og positivt at du går så ofte på dagsenteret som du gjør, og jeg håper at hun som sier at du er kjappere nå enn før har rett. Mitt inntrykk er motsatt. Du virker tyngre enn før, mer nedfor og du virker å ha mindre bakkekontakt. Som jeg har sagt tidligere bryr jeg meg lite om du tror på det ene eller det andre, men jeg reagerer veldig når overbevisning og ditt indre liv tar over for det virkelige, og dette syns jeg har skjedd nå. Det virker som det tar over helt og går ut over funksjonsevnen din. Håper ellers at dagen i dag har vært bra Jeg føler ikke det indre har tatt helt over, men det har vel blitt mer synlig. Går tross alt på litt medisin, og i natt tok jeg 150 mg seroquel uten at det hjalp. Energiene var like sterke. Dagen var bra på dagsenteret, ja jeg kjenner energier men takler det der og da. Er etterpå jeg blir mest sliten. Men kan bli stram og føle press i hodet, og hva ant enn energier er det? Håper du har hatt en bra dag 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3682897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 8 minutter siden, stjernestøv skrev: Jeg føler ikke det indre har tatt helt over, men det har vel blitt mer synlig. Går tross alt på litt medisin, og i natt tok jeg 150 mg seroquel uten at det hjalp. Energiene var like sterke. Dagen var bra på dagsenteret, ja jeg kjenner energier men takler det der og da. Er etterpå jeg blir mest sliten. Men kan bli stram og føle press i hodet, og hva ant enn energier er det? Håper du har hatt en bra dag Det at du kjenner på energier og blir redd av drømmer og det du ser er - for meg - et tegn på at det indre tar over. Det at du blir så sliten handler nok - fra mitt ståsted - om at du er mindre "beskyttet" av medisiner, og derfor mer utsatt for virkningen som sykdommen din har på deg. Det blir for mange inntrykk å forholde seg for deg, og du blir sliten av å ha det sånn. Jeg tror ikke et øyeblikk på at andre mennesker - evt engler eller andre skapninger - tapper deg for energi via sin energi Det at du føler dette er - slik jeg ser det - et symptom på at du blir sykere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3682899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 20 minutter siden, Kayia skrev: Jeg syns det er kjempebra og positivt at du går så ofte på dagsenteret som du gjør, og jeg håper at hun som sier at du er kjappere nå enn før har rett. Mitt inntrykk er motsatt. Du virker tyngre enn før, mer nedfor og du virker å ha mindre bakkekontakt. Som jeg har sagt tidligere bryr jeg meg lite om du tror på det ene eller det andre, men jeg reagerer veldig når overbevisning og ditt indre liv tar over for det virkelige, og dette syns jeg har skjedd nå. Det virker som det tar over helt og går ut over funksjonsevnen din. Håper ellers at dagen i dag har vært bra Snodig at vi opplever henne så forskjellig. Jeg opplever henne mye lettere enn før og mindre nedfor, men jeg er enig i at hun har mindre bakkekontakt enn før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3682901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 2 minutter siden, Kayia skrev: Det at du kjenner på energier og blir redd av drømmer og det du ser er - for meg - et tegn på at det indre tar over. Det at du blir så sliten handler nok - fra mitt ståsted - om at du er mindre "beskyttet" av medisiner, og derfor mer utsatt for virkningen som sykdommen din har på deg. Det blir for mange inntrykk å forholde seg for deg, og du blir sliten av å ha det sånn. Jeg tror ikke et øyeblikk på at andre mennesker - evt engler eller andre skapninger - tapper deg for energi via sin energi Det at du føler dette er - slik jeg ser det - et symptom på at du blir sykere. Men engler og hjelpere tapper meg ikke for energi, men ånder kan gjøre det. Jaja, jeg takler jo dette fortsatt,har ikke mistet grepet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3682902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 1 minutt siden, Lillemus skrev: Snodig at vi opplever henne så forskjellig. Jeg opplever henne mye lettere enn før og mindre nedfor, men jeg er enig i at hun har mindre bakkekontakt enn før. For ikke å starte en diskusjon om Stjernestøv så sier jeg det samme jeg har sagt til henne direkte: Når noen ikke makter å dusje så ofte som en vanligvis gjør, og dessuten må vente til kvelden før en makter å gjennomføre dusjen - da tenker jeg at dagene er alt annet enn lette.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3682906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 25 minutter siden, stjernestøv skrev: Jeg føler ikke det indre har tatt helt over, men det har vel blitt mer synlig. Går tross alt på litt medisin, og i natt tok jeg 150 mg seroquel uten at det hjalp. Energiene var like sterke. Dagen var bra på dagsenteret, ja jeg kjenner energier men takler det der og da. Er etterpå jeg blir mest sliten. Men kan bli stram og føle press i hodet, og hva ant enn energier er det? Håper du har hatt en bra dag Slik jeg ser det, så er det flere år siden sist du var såpass aktiv som du har vært de siste ukene. Jeg synes den økte aktiviteten er bra, - og er ikke overrasket over at du blir sliten i etterkant. Jeg tror imidlertid at du nå må passe godt på om du ikke skal bli sykere enn du er. Kanskje kunne du ha forsøkt med 1,5 mg risperdal? Synes du skal fortelle sykepleieren ganske detaljert om hvordan du har det. Sammen kan dere muligens høre med psykiateren om det finnes andre medisiner enn seroquel som kan gi deg søvn dersom du gjerne vil teste ut om det er seoquelen som gir deg søtsug. I de årene jeg har kjent deg, så øker du alltid medisinene igjen dersom du begynner å bli ordentlig syk. Det regner jeg med at du gjør denne gangen også, dersom angsten og forvirringen blir større enn den er nå. Jeg vil synes det er svært uklokt om du reduserer risperdal ytterligere nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3682908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 2 minutter siden, frosken skrev: Slik jeg ser det, så er det flere år siden sist du var såpass aktiv som du har vært de siste ukene. Jeg synes den økte aktiviteten er bra, - og er ikke overrasket over at du blir sliten i etterkant. Jeg tror imidlertid at du nå må passe godt på om du ikke skal bli sykere enn du er. Kanskje kunne du ha forsøkt med 1,5 mg risperdal? Synes du skal fortelle sykepleieren ganske detaljert om hvordan du har det. Sammen kan dere muligens høre med psykiateren om det finnes andre medisiner enn seroquel som kan gi deg søvn dersom du gjerne vil teste ut om det er seoquelen som gir deg søtsug. I de årene jeg har kjent deg, så øker du alltid medisinene igjen dersom du begynner å bli ordentlig syk. Det regner jeg med at du gjør denne gangen også, dersom angsten og forvirringen blir større enn den er nå. Jeg vil synes det er svært uklokt om du reduserer risperdal ytterligere nå. Ok. Men det går ikke an å dele 1 mg risperdal, de er små Ja det er lenge siden jeg har vært så aktiv, og hadde jeg sluttet med alt hadde jeg blitt enda mer aktiv. Det var legen som sa at jeg kanskje skulle få slutte med risperdal, håper han har sagt det til sykepleieren. Ja jeg burde jo hatt noe annet enn seroquel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3682912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 18 minutter siden, frosken skrev: Slik jeg ser det, så er det flere år siden sist du var såpass aktiv som du har vært de siste ukene. Jeg synes den økte aktiviteten er bra, - og er ikke overrasket over at du blir sliten i etterkant. Jeg tror imidlertid at du nå må passe godt på om du ikke skal bli sykere enn du er. Kanskje kunne du ha forsøkt med 1,5 mg risperdal? Synes du skal fortelle sykepleieren ganske detaljert om hvordan du har det. Sammen kan dere muligens høre med psykiateren om det finnes andre medisiner enn seroquel som kan gi deg søvn dersom du gjerne vil teste ut om det er seoquelen som gir deg søtsug. I de årene jeg har kjent deg, så øker du alltid medisinene igjen dersom du begynner å bli ordentlig syk. Det regner jeg med at du gjør denne gangen også, dersom angsten og forvirringen blir større enn den er nå. Jeg vil synes det er svært uklokt om du reduserer risperdal ytterligere nå. Har ikke angst foressten, det er noe nytt Tenker pleiadene har jobbet med meg slik at jeg ikke skal bli så redd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3682921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 11 minutter siden, stjernestøv skrev: Ok. Men det går ikke an å dele 1 mg risperdal, de er små Ja det er lenge siden jeg har vært så aktiv, og hadde jeg sluttet med alt hadde jeg blitt enda mer aktiv. Det var legen som sa at jeg kanskje skulle få slutte med risperdal, håper han har sagt det til sykepleieren. Ja jeg burde jo hatt noe annet enn seroquel. Det finnes tabletter på 0.5 mg. Du hadde kanskje blitt enda mer aktiv, men sannsynligvis også mer overveldet av inntrykk, reddere og mer forvirret. Jeg synes du nå skal bruke tid på å bli mer stabil og få til en balansert hverdag. At du blir så sliten av å gå på dagsenteret er ikke et tegn på friskhet, men det at du kommer deg dit er veldig bra:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3682922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 4 minutter siden, frosken skrev: Det finnes tabletter på 0.5 mg. Du hadde kanskje blitt enda mer aktiv, men sannsynligvis også mer overveldet av inntrykk, reddere og mer forvirret. Jeg synes du nå skal bruke tid på å bli mer stabil og få til en balansert hverdag. At du blir så sliten av å gå på dagsenteret er ikke et tegn på friskhet, men det at du kommer deg dit er veldig bra:-) Takk Ja det er jo bra jeg kommer meg dit. Visste ikke det fantes piller på 0,5 mg. Før på dette stadiet har jeg blitt redd, tror jeg er sterkere nå. Er jo klart det er lavere energier jeg har med å gjøre, jeg blir mer irritert og oppgitt enn redd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3682927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Den 2/29/2016 at 16.00, stjernestøv skrev: Jeg og pleier å dusje annenhver dag, men orker jo ikke å dusje i morgen hvis jeg skal på dagsenteret. Det er stress, men kan jo dusje i ettermiddag da hvis jeg orker. Hei! Jeg dusjer først og fremst for andre mennesker, så når jeg slipper møte noen, ser jeg ingen grunn til å dusje. Men jeg prøver gå forran som et godt eksempel. Jeg dusjer alltid før jeg skal treffe noen, og selv om jeg i perioder dusjer hver dag, hvis jeg skal på forelesning hver dag, så gjør jeg dette for andres del. Det er litt tullete, for man blir ikke skitten etter en dag, og jeg lukter ikke svette heller. Jeg kan bruke klærne mine i flere uker (men ikke som gift), de blir bedre og bedre, altså de på utsiden, ikke undertøy(undertøy er helt nødvendig å skifte hver dag, BH kan man skifte tror jeg 2 ganger pr uke), jeg skifter når min mann sier, "æsj for en skittenfrans du er". Jeg er ikke da skitten, han sier det fordi han syns jeg skal skifte klær hver uke minst, helst oftere. Jeg syns det er mer ufornuftig å bruke ulike klær hver dag sånn som han gjør, så henge de klærne man brukte en dag tilside, og på den måten veksle mellom mindre rene klær. Jeg bruker klærne til de trenger å vaskes, så tar jeg på meg rene klær som lukter godt i nesen, for rene klær liker jeg lukten av, jeg liker ikke mindre rene klær. Derfor er det en rar nytelse jeg kjenner, som en indre glede, når jeg trekker på meg en ullgenser som lukter milo, knakende ren, det føles som jeg skinner, liker så godt den lukten, så jeg har nok begynt å vaske ulltøy mer enn det trengs, men jeg liker den rene lukten der. (også liker jeg lukten av klær som er tørket ute, det er lukten fra vinden, den er motiverende for renslighet) Og stadig oftere liker jeg følelsen av å trekke på meg ukens nyvaskede stramme jeans, selv om jeg liker dette, liker jeg likevel godt å bare ha på akkurat det samme hver dag. Så derfor kjøper jeg mange plagg som ser like ut, det løser mye. Jeg kunne nok vært mer skitten om jeg ikke var gift kanskje, jeg tenker jo mer på at systemet er sånn, og man må dusje før man treffer andre, det er ikke av velbehag jeg gjør det, men det er heller ikke noe problem. Det eneste jeg misliker, det er maset om at jeg må skifte klær.....når jeg er midt i å ha det bra i klærne mine, så skal jeg skifte klær, før de har flekker, før de lukter, altså før det er nødvendig. Jeg møter min mann på halvveien, jeg pynter meg mer, skifter klær når det blir for mye mas, og jeg liker litt å få komplimenter. Jeg føler jeg lykkes når han roser meg for å komme flott kledd til lunjs, en gang fryktet han at jeg kom i grønne kamuflasjeklær og gummistøvler sa han. Jeg kunne gjort det av tankeløshet, men sett at jeg vet og kjenner hans ønsker og behov, så vil jeg glede han med å se representabel og vakker ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3682951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 17 minutter siden, Madelenemie skrev: Hei! Jeg dusjer først og fremst for andre mennesker, så når jeg slipper møte noen, ser jeg ingen grunn til å dusje. Men jeg prøver gå forran som et godt eksempel. Jeg dusjer alltid før jeg skal treffe noen, og selv om jeg i perioder dusjer hver dag, hvis jeg skal på forelesning hver dag, så gjør jeg dette for andres del. Det er litt tullete, for man blir ikke skitten etter en dag, og jeg lukter ikke svette heller. Jeg kan bruke klærne mine i flere uker (men ikke som gift), de blir bedre og bedre, altså de på utsiden, ikke undertøy(undertøy er helt nødvendig å skifte hver dag, BH kan man skifte tror jeg 2 ganger pr uke), jeg skifter når min mann sier, "æsj for en skittenfrans du er". Jeg er ikke da skitten, han sier det fordi han syns jeg skal skifte klær hver uke minst, helst oftere. Jeg syns det er mer ufornuftig å bruke ulike klær hver dag sånn som han gjør, så henge de klærne man brukte en dag tilside, og på den måten veksle mellom mindre rene klær. Jeg bruker klærne til de trenger å vaskes, så tar jeg på meg rene klær som lukter godt i nesen, for rene klær liker jeg lukten av, jeg liker ikke mindre rene klær. Derfor er det en rar nytelse jeg kjenner, som en indre glede, når jeg trekker på meg en ullgenser som lukter milo, knakende ren, det føles som jeg skinner, liker så godt den lukten, så jeg har nok begynt å vaske ulltøy mer enn det trengs, men jeg liker den rene lukten der. (også liker jeg lukten av klær som er tørket ute, det er lukten fra vinden, den er motiverende for renslighet) Og stadig oftere liker jeg følelsen av å trekke på meg ukens nyvaskede stramme jeans, selv om jeg liker dette, liker jeg likevel godt å bare ha på akkurat det samme hver dag. Så derfor kjøper jeg mange plagg som ser like ut, det løser mye. Jeg kunne nok vært mer skitten om jeg ikke var gift kanskje, jeg tenker jo mer på at systemet er sånn, og man må dusje før man treffer andre, det er ikke av velbehag jeg gjør det, men det er heller ikke noe problem. Det eneste jeg misliker, det er maset om at jeg må skifte klær.....når jeg er midt i å ha det bra i klærne mine, så skal jeg skifte klær, før de har flekker, før de lukter, altså før det er nødvendig. Jeg møter min mann på halvveien, jeg pynter meg mer, skifter klær når det blir for mye mas, og jeg liker litt å få komplimenter. Jeg føler jeg lykkes når han roser meg for å komme flott kledd til lunjs, en gang fryktet han at jeg kom i grønne kamuflasjeklær og gummistøvler sa han. Jeg kunne gjort det av tankeløshet, men sett at jeg vet og kjenner hans ønsker og behov, så vil jeg glede han med å se representabel og vakker ut. Skifter ikke klær så ofte jeg heller, men så er jeg langt fra vakker også da hehe Ser ut som en slofse, vet ikke hva det er heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3682953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 1 time siden, Madelenemie skrev: Jeg er ikke da skitten, han sier det fordi han syns jeg skal skifte klær hver uke minst, helst oftere. Jeg syns det er mer ufornuftig å bruke ulike klær hver dag sånn som han gjør, så henge de klærne man brukte en dag tilside, og på den måten veksle mellom mindre rene klær. Det er mye lurere å gjøre som din mann gjør. Han lufter klærne et døgn eller to mellom at han bruker dem, da slipper han å vaske dem så ofte. Å bruke samme bukse og genser i over en uke er faktisk ekkelt. Selv om du ikke kjenner det selv så blir det luktende ufriskt og uvasket av dem. Og med alle de dyrene dere har så har jeg vansker med å tro at du er like ren etter en uke... Jeg bruker samme overdel maks 2 dager (ikke ulltøy da), bukse kan jeg bruke i flere dager om den ikke er flekkete eller jeg har vært svett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3683012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 1 time siden, Lillemus skrev: Det er mye lurere å gjøre som din mann gjør. Han lufter klærne et døgn eller to mellom at han bruker dem, da slipper han å vaske dem så ofte. Å bruke samme bukse og genser i over en uke er faktisk ekkelt. Selv om du ikke kjenner det selv så blir det luktende ufriskt og uvasket av dem. Og med alle de dyrene dere har så har jeg vansker med å tro at du er like ren etter en uke... Jeg bruker samme overdel maks 2 dager (ikke ulltøy da), bukse kan jeg bruke i flere dager om den ikke er flekkete eller jeg har vært svett. Jeg svetter ikke illeluktende sånn som mennesker som spiser kjøtt oftere gjør. Jeg tror det kan ha med kosthold å gjøre,(men det er kun min egen synsing) for min mann har sagt at jeg lukter søte blomster, jeg bruker ikke parfyme og ikke deodorant daglig. Det kan jo være noe feil, det at jeg svetter så lite, men i allefall, er det sånn det pleier være. Jeg har merket det på toppturer, at selv om vi kommer likt opp, og alle har gjennomvåte skjorter, så er jeg frisk og opplagt og ikke svett, bare sliten, og tørr i halsen, jeg er ikke bedre trent heller enn de jeg sammenligner meg med. Min mann har gitt opp fjellturer med meg, han syns jeg går fort og aldri blir sliten. Jeg blir sliten, kjenner det inni meg, men det syns ikke så godt utenpå, når man ikke blir svett og ikke viser tegn til å gi opp. Så sånn er det med svetten, men jeg skjønner det kan være vanskelig å forstå om du ikke kjenner meg privat. Men en gang jeg trente med en "venninne"(dette er et av mange eksempler), begynte hun å le, hun sa jeg så sykt glad og uthvilt ut, selv om jeg syklet alt jeg kunne. Jeg sa da jeg ikke skjønte innstillingen på sykkelen, men selv etter at det ble sjekket så jeg lite like påvirket ut av at jeg gjorde noe anstrengende. Det skal veldig mye til før jeg blir synlig sliten, jeg kan få vondt i halsen/brystet, fordi jeg har dårlig kondisjon, men noen sekunder etter er jeg i gang igjen. (men det kan hende det er noe avvikende, unormalt, som ikke har med at jeg ikke spiser kjøtt å gjøre, jeg liker heller ikke søtsaker noe særlig, ) I kveld/dag skjedde noe veldig spesielt som kan kanskje forklare denne uroen jeg har i kroppen, den som gjør at jeg ikke stopper, den som jeg ikke helt skjønner selv, men som andre syns tidvis er slitsom:-( Jeg vet min mann syns det har vært slitsomt, tempoet mitt, at det ofte er vanskelig å få kontakt, for jeg har gående prosjekter, da blir jeg rastløs når jeg blir avbrutt. Nå er jeg over på et annet tema, beklager, men det begynte med at jeg skulle forklare at jeg ikke lukter vondt selv uten parfyme eller deodorant. Og jeg har mange som følger meg med det som heter argusøyne, og jeg retter meg etter det de sier, det er derfor jeg ser ut som en vestkantberte, det er takket være mannen min. (men om jeg er komfortabel med å gjøre sånn som andre vil, det vet/ aner jeg ikke, jeg vil bare få litt fred og ro, og det fåes lettest ved å justere seg opp mot den standard andre ønsker for livet sitt. (jeg orker ikke tenke mer over dette, jeg har nok annet å tenke på, og klær, er det siste, da gjør jeg sånn som de sier, også er man ferdig med det) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3683046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 7 timer siden, Madelenemie skrev: Nå er jeg over på et annet tema, beklager, men det begynte med at jeg skulle forklare at jeg ikke lukter vondt selv uten parfyme eller deodorant. Og jeg har mange som følger meg med det som heter argusøyne, og jeg retter meg etter det de sier, det er derfor jeg ser ut som en vestkantberte, det er takket være mannen min. (men om jeg er komfortabel med å gjøre sånn som andre vil, det vet/ aner jeg ikke, jeg vil bare få litt fred og ro, og det fåes lettest ved å justere seg opp mot den standard andre ønsker for livet sitt. (jeg orker ikke tenke mer over dette, jeg har nok annet å tenke på, og klær, er det siste, da gjør jeg sånn som de sier, også er man ferdig med det) Jeg sier ikke at DU luker vondt, men klærne dine vil uansett lukte ufresht og "godt brukt" etter noen dagers bruk. Du som er så opptatt av regler og lister og sånt - kan du ikke bare sette på lista at du skal skifte klær på overkroppen annenhver dag og bukse 2 ganger i uka? Jeg ser jo at du sier at jo lengre du bruker klærne før vask, jo bedre blir de å ha på, men det er uhygienisk å gå så lenge i samme tøy. Du bruker vel også mye tid på matlaging, da bør man i alle fall ikke være iført tøy man har brukt en uke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3683071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 2 timer siden, Lillemus skrev: Jeg sier ikke at DU luker vondt, men klærne dine vil uansett lukte ufresht og "godt brukt" etter noen dagers bruk. Du som er så opptatt av regler og lister og sånt - kan du ikke bare sette på lista at du skal skifte klær på overkroppen annenhver dag og bukse 2 ganger i uka? Jeg ser jo at du sier at jo lengre du bruker klærne før vask, jo bedre blir de å ha på, men det er uhygienisk å gå så lenge i samme tøy. Du bruker vel også mye tid på matlaging, da bør man i alle fall ikke være iført tøy man har brukt en uke. Enig i mye av det du sier, men ikke i at man må har ren bukse to ganger i uka. Selv vasker jeg "nesten aldri" buksene mine, noen av jobbuksene må dessuten renses. Jeg bruker imidlertid sjelden det samme to dager på rad, og henger buksene pent til lufting i mellom. Moderne jeans skal jo omtrent helst ikke vaskes, om en er redd for lukt fra bakterier kan man legge den i fryseren. Kanskje ikke det rette å skrive når det gjelder mm, som åpenbart bytter klær vel sjelden ;). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3683076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 2 timer siden, Lillemus skrev: Jeg sier ikke at DU luker vondt, men klærne dine vil uansett lukte ufresht og "godt brukt" etter noen dagers bruk. Du som er så opptatt av regler og lister og sånt - kan du ikke bare sette på lista at du skal skifte klær på overkroppen annenhver dag og bukse 2 ganger i uka? Jeg ser jo at du sier at jo lengre du bruker klærne før vask, jo bedre blir de å ha på, men det er uhygienisk å gå så lenge i samme tøy. Du bruker vel også mye tid på matlaging, da bør man i alle fall ikke være iført tøy man har brukt en uke. Ok, da gjør jeg det, det er reglene barna har du skriver der. Jeg har fulgt de veldig nøye opp med dette, fordi jeg ikke vil dette skal utgjøre et problem i fremtiden, og alle rutiner innøvd møysommelig fra barndom sitter hos aspergere. Min NT sønn er forfengelig og har en egen lyst til å se flott ut, så han trenger ikke regler på sånt, han er altså veldig lik sin far. Uten disse innøvde reglene tror jeg barna ville møtt vansker. Det er lettere for meg å lage regler for andre, og for deres skyld motivere dem, så glemmer jeg noen ganger å overføre det til meg selv. uff jeg gruer meg til dette:-( Heldigvis har jeg en bunke med like bukser....men det blir mye mer stryking da, jeg bruker skjorter for tiden, fordi mine singletter ble slitt , nå bruker jeg skjorter, noe jeg trives med, men disse må strykes. Det blir det som blir mest komplisert tror jeg, stryke skjorter for bare to dager! Også er ikke alle skjortene helt like, så jeg må da greie å ta noe "nytt" det blir mye forandring.....:-( Kanskje jeg må legge frem klærne for en uke på søndagene, sånn at jeg slipper tenke på det også, jeg tenker på mye, og syns det med klær er deilig å slippe tenke på, siden jeg har så mye å tenke på for andre. Jeg kan kanskje sette gule postitlapper på klærne, hvilke som er til hvilken dag. Jeg håper jeg greier dette. Men i dag skal jeg til legen, så jeg har rene klær:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3683078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 27 minutter siden, Madelenemie skrev: ....men det blir mye mer stryking da, jeg bruker skjorter for tiden, fordi mine singletter ble slitt , nå bruker jeg skjorter, noe jeg trives med, men disse må strykes. Det blir det som blir mest komplisert tror jeg, stryke skjorter for bare to dager! Også er ikke alle skjortene helt like, så jeg må da greie å ta noe "nytt" det blir mye forandring.....:-( Du har jo svært mange selvpålagte plikter i hverdagen, og var jeg deg ville jeg ikke prioritert stryking av hverdagsskjorter, når det ikke er nødvendig. Noe annet var jo om det ga deg stort velbehag å ha strøkne skjorter; da kan det jo være verd det. Selv bruker jeg sjelden skjorter og bluser som må strykes, og gjerne bare om jeg skal noe spesielt. Jeg er god på å unngå unødvendige tidstyver i hverdagen ;). Husk at det også finnes en del skjorter og bluser som ikke trenger stryking (om de henges pent opp rett etter finvask), om du absolutt ikke vil gå i t-skjorter/tynne gensere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3683083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maglor Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Dusjer hver dag, å gå på jobb eller trening uten å ha dusjet om morgenen er lite behagelig og lite omtenksomt ovenfor andre. Hender det er en dag i helga jeg ikke dusjer, men da er det i så fall en "koma dag" alene og på sofaen. Må ha restitusjon også! Treninga innebærer mye kontakt med andre så tøyet må vaskes etter etter ett bruk, har flere skift og fyller vaskemaskina annenhver dag. Andre skjorter/sokker/undertøy vaskes etter 1 bruk, bukser og gensere sjeldnere men luftes når de ikke brukes. Skifter til "innebukse" når jeg kommer hjem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3683084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 19 minutter siden, Xtra skrev: Du har jo svært mange selvpålagte plikter i hverdagen, og var jeg deg ville jeg ikke prioritert stryking av hverdagsskjorter, når det ikke er nødvendig. Noe annet var jo om det ga deg stort velbehag å ha strøkne skjorter; da kan det jo være verd det. Selv bruker jeg sjelden skjorter og bluser som må strykes, og gjerne bare om jeg skal noe spesielt. Jeg er god på å unngå unødvendige tidstyver i hverdagen ;). Husk at det også finnes en del skjorter og bluser som ikke trenger stryking (om de henges pent opp rett etter finvask), om du absolutt ikke vil gå i t-skjorter/tynne gensere. Hei! Jeg henger opp skjortene for tørk ellers blir de vanskelige å stryke, Men vet du hva :-) Jeg tok på meg den ene som hang der og den ser helt ok ut på uten stryking. Den ser ikke krøllete ut, det er sånn slimfit skjorte fra Hifinger, tror jeg, men de andre ser ganske like ut, i snittet, og det gledelige var å se at det ser helt ok ut på meg. Kanskje disse er litt strykefrie? Jeg liker ikke T.shorter, og jeg har ikke råd til klær for tiden, når jeg får råd skal jeg kjøpe meg singletter og nye cardigan, men jeg har bursdag om noen mnd , så da kan jeg jo ønske meg sånne sett, med singlett og cardigan. Hvis du ser dette noe sted, kunne du da si i fra til meg? Singlettene må kunne stilles inn, og jeg liker materialene; silke, ull hvis den ikke stikker, bomull, men ikke så godt bomull for jeg syns de blir for fort slitt, i vertfall når man liker ha klær i mange år. Eller singlettene kan være av bomull, det er greit, men sånne cardiganjakker syns jeg blir slitt i bomull fort. Jeg kjøpte for en del år siden mange på H/M, og jammen er de ikke allerede nå slitt? Det er frustrerende. Og kunne du også si i fra om du ser en pen rød kjole? Jeg trenger en dessverre, jeg har prøvd å låne, men får enten beskjed om at deres klær ikke passer til meg, eller at de ikke har rød kjole. Jeg skal kjøre på fretex, men det er vel ofte sånn at man ikke finner akkurat det man er ute etter å finne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410263-ang-dusjing/page/4/#findComment-3683085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.