Gå til innhold

olivenolje og balsamico

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg skal dekke 10 bord, og jeg ønsker på dem å sette frem olivenolje og balsamico.

På Olivero er flaskene ganske store, så det blir dyrt, vet noen om steder der jeg får god olivenolje på mindre flasker?

Videre skal jeg sette ut maldonsalt, oliven, grissini, jeg burde sette en pepperkvern på hvert bord også, noe jeg ikke har så mange av, går det an å sette ut nykvernet grovmalt pepper, på samme måte som man setter frem maldonsalt? Jeg leser på net at TGR har pepperkvern til 30 kr stk, men jeg tviler litt på at de har det akkurat nå, utvalget varierer, selv om jeg skal sjekke det.

Anonymkode: 64f03...307

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410281-olivenolje-og-balsamico/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og i tillegg tenker jeg muligens sette ut en chillimajones, en aioli og noen krydderurter, jeg kom på at krydderurtene kan jeg rett og slett variere, fra bord til bord, egentlig vil jeg det med olivenoljen også, men nå må jeg se hva jeg får til.

Jeg kunne tenke meg rett og slett å "pynte" med mat, for det blir en matfest:-) en hyllest til mat og kjærligheten av gode råvarer, gleden ved smakene osv... Jeg tenker ikke kjøpe mange oster til ostemenyen, men heller 3 svære oster, som jeg legger skikkelige store kniver ved, altså mer kvalitet, enn mange ulike ting. Til disse skal jeg servere fikenmarmelade og bakte fiken, med valnøtter og honning, sånn er planen der, samt et fruktfat.

Men jeg har mye igjen, men jeg blir glad om noen kan gi meg råd om gos olivenolje på mindre flasker.

påskelilje
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og i tillegg tenker jeg muligens sette ut en chillimajones, en aioli og noen krydderurter, jeg kom på at krydderurtene kan jeg rett og slett variere, fra bord til bord, egentlig vil jeg det med olivenoljen også, men nå må jeg se hva jeg får til.

Jeg kunne tenke meg rett og slett å "pynte" med mat, for det blir en matfest:-) en hyllest til mat og kjærligheten av gode råvarer, gleden ved smakene osv... Jeg tenker ikke kjøpe mange oster til ostemenyen, men heller 3 svære oster, som jeg legger skikkelige store kniver ved, altså mer kvalitet, enn mange ulike ting. Til disse skal jeg servere fikenmarmelade og bakte fiken, med valnøtter og honning, sånn er planen der, samt et fruktfat.

Men jeg har mye igjen, men jeg blir glad om noen kan gi meg råd om gos olivenolje på mindre flasker.

Så god ide å pynte med mat! Kan dessverre ikke hjelpe deg med dette, jeg har kun 1 flaske olivenolje hjemme ;-)

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo helle opp i mindre krukker og sette disse på bordene.

AnonymBruker
5 timer siden, påskelilje skrev:

Så god ide å pynte med mat! Kan dessverre ikke hjelpe deg med dette, jeg har kun 1 flaske olivenolje hjemme ;-)

:-)

Jeg skal sende deg bilder etterpå:-)

vet jo ikke enda om det blir vellykket, det er jo en sjangse å ta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...