Gå til innhold

Liv på andre planeter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror du på det?

Hvis du tenker på liv som bakterier eller alger, ja. 

Intelligent liv, kanskje, kanskje ikke. Trolig det siste.

http://forskning.no/evolusjon-universet/2008/04/liten-sjanse-intelligent-liv

Sannsynligheten for intelligent liv på andre planeter er svært liten. Evolusjonen taper kampen mot tiden, i følge en ny studie.

Gjest Gargamel
9 minutter siden, slabbedask skrev:

Hvis du tenker på liv som bakterier eller alger, ja. 

Intelligent liv, kanskje, kanskje ikke. Trolig det siste.

http://forskning.no/evolusjon-universet/2008/04/liten-sjanse-intelligent-liv

Sannsynligheten for intelligent liv på andre planeter er svært liten. Evolusjonen taper kampen mot tiden, i følge en ny studie.

Nå har det bare oppstått avansert liv én gang på jorden, og det skjedde sent. Det er dog det eneste datapunktet han har, så jeg synes han strekker det *ekstremt* langt når han sier det er svært usannsynlig med intelligent liv på én eller annen planet der ute.

Det er ikke urimelig å tro at mikroorganismer er mye vanligere,siden det oppsto nesten med én gang forholdene lå til rette for det.

Annonse

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Tror du på det?

Eller tror du mennesker er alene i Universet? Lite sannsynlig i og med at universet er uendelig?

Jeg tror at det definitivt finnes liv ute i rommet et eller flere steder. :) Men at de har vært på besøk hos Gry Jannicke Jarlum stiller jeg meg mer tvilende til... ;) Har nesten lyst til lå si som Tommy i Tommy og Tiger'n - "Det viktigste beviset på at det finnes intelligent liv i rommet er at de ikke har besøkt oss!" :D

Nicklusheletida
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Tror du på det?

Eller tror du mennesker er alene i Universet? Lite sannsynlig i og med at universet er uendelig?

Det er det eneste spørsmålet i den kategorien som du har stilt at jeg kan svare : - Ja, det ser jeg ikke helt bort i fra. :) Ikke mennesker nødvendigvis, men en form for liv kanskje ?

stjernestøv
21 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg tror at det definitivt finnes liv ute i rommet et eller flere steder. :) Men at de har vært på besøk hos Gry Jannicke Jarlum stiller jeg meg mer tvilende til... ;) Har nesten lyst til lå si som Tommy i Tommy og Tiger'n - "Det viktigste beviset på at det finnes intelligent liv i rommet er at de ikke har besøkt oss!" :D

Har du lest den boken? Jeg ble redd av den. 

Annonse

Gjest Gargamel
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har du lest den boken? Jeg ble redd av den. 

Nei, jeg har ikke lest den, men jeg har lest en del om hvordan mytologien om ufo'er og-bortføringer begynte. Beskrivelsen av aliens er forskjellig fra land til land og utvikler seg over tid.

Før i tiden fantes tilsvarende historier om folk som ble bortført av hekser, huldra eller troll. Et vanlig element i historiene er at de gjør en alien/skrømt gravid og møter avkommet senere, (ref Peer Gynt og "Den grønnkledde".) Skjedde det med Gry også? Jeg tør gjette det uten å ha lest boken.

stjernestøv
11 minutter siden, Gargamel skrev:

Nei, jeg har ikke lest den, men jeg har lest en del om hvordan mytologien om ufo'er og-bortføringer begynte. Beskrivelsen av aliens er forskjellig fra land til land og utvikler seg over tid.

Før i tiden fantes tilsvarende historier om folk som ble bortført av hekser, huldra eller troll. Et vanlig element i historiene er at de gjør en alien/skrømt gravid og møter avkommet senere, (ref Peer Gynt og "Den grønnkledde".) Skjedde det med Gry også?  Jeg tør gjette det uten å ha lest boken.

Hun fikk barn med aliens ja. Og de operete i kroppen hennes,liker ikke de grå jeg. Det var jo de hun hadde med å gjøre,men noen tror det er oss fra fremtiden. Ser ikke så lyst ut da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...