Gå til innhold

time ved nevrologisk poliklinikk. er det det samme som eeg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blomsterfluen
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nevrologisk som tar seg av slikt så det er trolig om eeg er rekvirert.

Anonymkode: 6436d...063

Hva betyr "det er trolig om eeg er rekvirert"? Jeg forstår ikke hva rekvirert betyr.

AnonymBruker
1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg har fått time der 29.03 i år. Det er på ettermiddagen. Vil dette si at dette er en eeg, men at det ikke står eeg på papiret?

Hvorfor du er henvist vil gi svaret på hva du skal gjøre på nevrologisk poliklinikk. Jeg var der nylig etter et epilepsianfall og da var det kun en samtale og det ble bestemt at det skulle tas blodprøve for å sjekke serumspeil av medisin. Om man skal overvåke en aktivitet i hjernen, f.eks. epileptisk aktivitet, vil det ofte innebære EEG.

PS: Rekvirere = bestille

Anonymkode: 127c9...632

Annonse

Madelenemie
2 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg har fått time der 29.03 i år. Det er på ettermiddagen. Vil dette si at dette er en eeg, men at det ikke står eeg på papiret?

Nei, det betyr ikke det.

Jeg går på nevrologisk poliklinikk ofte, og det er aldri noen eeg.

Du kan ringe og spørre dem hva det er,

Jeg var til epilepsiutredning der, og kun i den forbindelse var det eeg, ellers er det samtaler jeg får der, med gode forklaringer på det meste jeg ikke forstår, men viktigere, er at de kommer med konstruktive forslag til løsninger og utfordringer jeg har.

De gir ingen ferdig løsning fasit, bare tips og råd, og derfor tar det uhensiktsmessig lang tid ofte.

Bokormen123
32 minutter siden, Madelenemie skrev:

Nei, det betyr ikke det.

Jeg går på nevrologisk poliklinikk ofte, og det er aldri noen eeg.

Du kan ringe og spørre dem hva det er,

Jeg var til epilepsiutredning der, og kun i den forbindelse var det eeg, ellers er det samtaler jeg får der, med gode forklaringer på det meste jeg ikke forstår, men viktigere, er at de kommer med konstruktive forslag til løsninger og utfordringer jeg har.

De gir ingen ferdig løsning fasit, bare tips og råd, og derfor tar det uhensiktsmessig lang tid ofte.

Men kjære deg, Blomsterfluen er henvist til EEG (som hun har fortalt tidligere) og det er nevrologer som foretar EEG-undersøkelser. Selv om du ikke vanligvis får utført EEG hos nevrolog, så betyr ikke det at Blomsterfluen ikke skal få det...

Madelenemie
16 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Men kjære deg, Blomsterfluen er henvist til EEG (som hun har fortalt tidligere) og det er nevrologer som foretar EEG-undersøkelser. Selv om du ikke vanligvis får utført EEG hos nevrolog, så betyr ikke det at Blomsterfluen ikke skal få det...

Ja jeg leste det, og jeg forstod det,

Jeg har gått til nevrolog i mange år, flere av nevrologene er også psykiatere, de jobber på nevrologisk poliklinikk.

Aldri måtte jeg til eeg, det var kun da min psykiater oppfattet noe jeg sa som besynderlig, da måtte jeg til eeg.

eeg var unormal, men alt dette tror jeg ble tolket inn i autisme, da kunne eeg være sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...