Gå til innhold

Ser du frem til en lang og trist påske...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

34

• Trine

19

• Mrs D

2

• Solemnity

1

Mest aktive i denne tråden

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo supplere med no' kokka. Det er fint for å roe ned magen.

Anonymkode: b2f89...edd

Tja, er jo bare sukker det også.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på bikkjemat og kraftfôr?

Anonymkode: 22c9c...03b

Vet ikke, det er kanskje ikke noe forskjell. Bortsett fra at mesteparten av hundematen her er rå og blaut.

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du gleder deg til da, om man tør spørre?

Jeg liker stort sett hver dag. Fordelen med påskeferie er at jeg slipper vekke sønnen og få han opp til skole.

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg bare kvalm.

Haha...det er vel ikke noe å bli kvalm av. Hva er kjøttdeigen før du steker den? Rå og blaut. Man trenger jo ikke tenke på innvollene som også er i hundematen ;)

AnonymBruker
2 minutes ago, Trine said:

Haha...det er vel ikke noe å bli kvalm av. Hva er kjøttdeigen før du steker den? Rå og blaut. Man trenger jo ikke tenke på innvollene som også er i hundematen ;)

Ja, det er sant. Du som ikke hadde så god råd kan jo bare frese opp en pakke vom du da, i stedet for kjøttdeig. :) Men, det kan jo hende First Price Kjøttdeig er rimeligere... :D Hvorfor ikke sikre seg 100 pakker frossen juleribbe til 19,90? Rent kjøtt må da være det beste for disse ulvene.

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er sant. Du som ikke hadde så god råd kan jo bare frese opp en pakke vom du da, i stedet for kjøttdeig.

De som spiser mye babb får nok i seg mye vom, regner jeg med.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er sant. Du som ikke hadde så god råd kan jo bare frese opp en pakke vom du da, i stedet for kjøttdeig. :) Men, det kan jo hende First Price Kjøttdeig er rimeligere... :D Hvorfor ikke sikre seg 100 pakker frossen juleribbe til 19,90? Rent kjøtt må da være det beste for disse ulvene.

Tror jeg holder meg til kjøttdeig selv om vom er billigere. 14 kr/kg koster den. Rent kjøtt er nok ikke bedre nei. De trenger både kjøtt, innvoller og bein. Deilig deilig :D

AnonymBruker
1 minute ago, Trine said:

Tror jeg holder meg til kjøttdeig selv om vom er billigere. 14 kr/kg koster den. Rent kjøtt er nok ikke bedre nei. De trenger både kjøtt, innvoller og bein. Deilig deilig :D

Så slagbjørnen har dårlig kosthold da? Den dreper jo hele saueflokker og spiser bare brystet... forøvrig ikke ulikt mennesket.

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, Trine skrev:

Bare å investere i en skikkelig kjøttkvern, så kan man lage deilig hjemmelaget kjøttdeig av vom, innvoller og bein. Smaker sikkert liddli' godt.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så slagbjørnen har dårlig kosthold da? Den dreper jo hele saueflokker og spiser bare brystet... forøvrig ikke ulikt mennesket.

En slagbjørn spiser ikke bare sauebryst. En slagbjørn er en vanlig bjørn som har fått smaken på kjøtt. Bjørnen er alteter. De spiser mest røtter, gress, urter, korn, nøtter, bær og frukt. Så spiser de gnagere, hjortedyr, beitedyr, kadavre og insekter. Grunnen til at de bare spiser deler av sauen er fordi det er lettere for dem å drepe en ny sau enn å gnage ren den sauen de alt har drept. Når man ser en sau så forstår man det, makan til forsvarsløst dyr skal man lete lenge etter. De burde ikke få vandre ute på egenhånd.

Men så er jo ulike arter ulikt sammensatt. En hund har f.eks ikke lang nok tarm til å nyttegjøre seg karbohydrater noe særlig. For å nyttegjøre seg grønnsaker må cellene i grønnsakene ødelegges. Et menneske som kun spiser sauebryst vil trolig få endel mangelsykdommer. Og bjørnen har altså et allsidig kosthold, men blir litt kresen når det er overflod av mat.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare å investere i en skikkelig kjøttkvern, så kan man lage deilig hjemmelaget kjøttdeig av vom, innvoller og bein. Smaker sikkert liddli' godt.

Den er allerede kværna den man får kjøpt til 14 kg/kg ;) Sikkert veldig næringsrikt, men det lukter litt sært.

AnonymBruker
1 hour ago, Trine said:

Ja,egentlig, men jeg er ikke fra østfoill ;) Vet egentlig ikke hvor jeg har fått det fra. Har kanskje vært for mye i østfold.

Jeg har mest lyst til å rømme landet. Leve i eksil, vel. Kan jo bli en slik spaniapensjonist, bare at jeg vil lenger unna. New Zealand, det høres forlokkende ut. Litt som Norge, bare lengst unna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...