Gå til innhold

Priskrig på smågodt provoserer meg. Hjertet mitt blør for de med bulimi og overspising

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Priskrig-pa-smagodt-provoserer-meg-Hjertet-mitt-blor-for-de-med-bulimi-og-overspising--Aria-Sandvik-8393318.html

Over hele landet selges smågodt nå for 2 kroner og 90 øre pr. hekto, som følge av en tilspisset priskrig mellom dagligvarekjedene. Prisen på flere påskevarer er også senket. Dette innlegget er først publisert på forfatterens blogg.

Dette provoserer meg vanvittig mye. Priskrig på smågodt? Hvem vinner egentlig på dette? Butikkjedene sa de tapte inntekter etter priskrigen før jul, og befolkningen har vel ikke noe å hente på fråtserier de heller?

Hjertet mitt blør for de som sliter med maten, særlig de som sliter med bulimi og overspising. Begge disse lidelsene er avhengigheter, og de som sliter har ikke kontroll. Hadde de hatt det, hadde de vel ikke hatt et problem i utgangspunktet?

Det som gjør meg så forbannet er hvor ekstra tilgjengelig smågodt blir for dem.

Hvordan de handler. Lagrer. Spiser mer smågodt enn vanlig. Hvordan de fråtser og hater seg selv, inderlig og intenst fordi de ikke greier å la være.

Anonymkode: 223d1...75e

Fortsetter under...

Hvis hjertet ditt blør pga billig smågodt... så gi deg selv en real bitchslap fra meg.  whack.gif

Av femti millioner ting man burde gjøre noe med i verden må det være i bottom ten.

stjernestøv
3 minutter siden, slabbedask skrev:

Hvorfor gjør du det da?????

Fordi det er i hus og jeg har ulvehunger,men fikk tilbud om å ta nozinan istedenfor seroquel. Tror du det er bra?

Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Fordi det er i hus og jeg har ulvehunger,men fikk tilbud om å ta nozinan istedenfor seroquel. Tror du det er bra?

Jeg tror ikke det hjelper.

Og jeg fatter ikke hvorfor du har dette i hus når du har slik ulvehunger.

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Jeg tror ikke det hjelper.

Og jeg fatter ikke hvorfor du har dette i hus når du har slik ulvehunger.

Ok, nozinan er vel noe gammelt dritt. Det er mannen som har kjøpt det. 

stjernestøv
9 minutter siden, Maglor skrev:

Gi det bort til noen barn da, eventuelt kast det.

Ja da hadde mannen blitt blid, hehe...Han spiser faktisk på det han og, men er ikke overvektig en plass. Han er veldig aktiv og sykler flere timer hver dag. 

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja da hadde mannen blitt blid, hehe...Han spiser faktisk på det han og, men er ikke overvektig en plass. Han er veldig aktiv og sykler flere timer hver dag. 

Okay, hvis du velger å ikke gjøre noe med problemet så er det ditt valg å ta.

stjernestøv
7 minutter siden, Maglor skrev:

Okay, hvis du velger å ikke gjøre noe med problemet så er det ditt valg å ta.

Kan ikke kaste hans godteri. Men får heller prøve å være sterk. Må ta meg sammen. Men har jo fått nozinan, men har ikke hentet den. Legen mente det ga mindre sultfølelse enn seroquel. Men det stod vektøkning på nettet. 

Annonse

54 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du skrev i forrige uke at du hadde gått ned 3,5 kg på Seroquel. Det virker som om du glemmer at selv friske mennesker uten AP også må jobbe med viljestyrken for å avstå fra noe de har lyst på, ganske ofte må disse også kjempe ganske hardt. Du har bevist for deg selv at det er fullt mulig å gå ned i vekt på Seroquel, men du som andre må også jobbe med hodet ditt. Å skylde på Seroquel i dette konkrete tilfellet blir helt feil. 

54 minutter siden, stjernestøv skrev:

stjernestøv
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Du skrev i forrige uke at du hadde gått ned 3,5 kg på Seroquel. Det virker som om du glemmer at selv friske mennesker uten AP også må jobbe med viljestyrken for å avstå fra noe de har lyst på, ganske ofte må disse også kjempe ganske hardt. Du har bevist for deg selv at det er fullt mulig å gå ned i vekt på Seroquel, men du som andre må også jobbe med hodet ditt. Å skylde på Seroquel i dette konkrete tilfellet blir helt feil. 

Ja det gjør vel det, er nok jeg som er svak. Det dumme jeget mitt. Var foressten flere på dagsenteret som hadde overspist også, kanskje det er noe psykisk som går? Eier vel ikke viljestyrke noen av oss. 

1 time siden, stjernestøv skrev:

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det gjør vel det, er nok jeg som er svak. Det dumme jeget mitt. Var foressten flere på dagsenteret som hadde overspist også, kanskje det er noe psykisk som går? Eier vel ikke viljestyrke noen av oss. 

Du er ikke svakere enn resten av oss, viljestyrken kan heldigvis trenes opp, det er det som er så fint. Vi må kjempe og vi feiler vi andre også. Husk hvor dyktig du har vært med sigarettene :-) 

1 time siden, stjernestøv skrev:

stjernestøv
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Du er ikke svakere enn resten av oss, viljestyrken kan heldigvis trenes opp, det er det som er så fint. Vi må kjempe og vi feiler vi andre også. Husk hvor dyktig du har vært med sigarettene :-) 

Nja. Får lyst å begynne å røyke igjen også noen ganger, da hadde jeg sikkert gått ned litt. Sitte ute i sola med kaffe og røyk :-) 

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nja. Får lyst å begynne å røyke igjen også noen ganger, da hadde jeg sikkert gått ned litt. Sitte ute i sola med kaffe og røyk :-) 

Hysj! Ikke frist meg! ;-)

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hehe :-) Men du er ikke noe for nozinan, er det et gammelt ap?

For deg, nei. Fordi du klarer deg bra på Seroquel, det har du også bevist. Nozinan er et gammelt AP som kan svekke kognitive funksjoner, det er storslegga og jeg synes det er helt unødvendig med et bytte når du har så god effekt av Seroquel som du faktisk har. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...